Omschrijving werkzaamheden Eindhoven-Tilburg is onjuist.

• 4 mei 2019
  • 8 reacties
  • 418 Bekeken

Reputatie 1
Op de NS site staat:

Door werkzaamheden is er van 6 t/m 12 mei businzet op het traject Eindhoven-’s-Hertogenbosch/Tilburg.

Deze informatie is niet correct. Van 6 t/m 10 mei rijden er gewoon treinen tussen Eindhoven en Tilburg, alleen niet tussen Eindhoven en ‘s-Hertogenbosch. In het weekend van 11 en 12 mei rijden op beide trajecten geen treinen.

een extra zinnetje toevoegen maakt dit zoveel duidelijker!

8 reacties

Hoi parfait,

Bedankt voor het delen van je mening hierover.
Bij de informatie over de werkzaamheden proberen we het principe "less is more" te hanteren, om het niet ingewikkelder te laten lijken dan het is. Er staat inderdaad dat er bussen worden ingezet, maar er wordt niet uitgesloten dat er treinen rijden. Als de reiziger zijn/ haar reis in de reisplanner invult dan wordt de juiste informatie weergegeven.
Less informatie zorgt meestal voor more verwarring, zo ook in dit geval.
Reputatie 6
Ik denk dat bij de mededeling dat er businzet op een traject is, vrijwel elke reiziger er vanuit gaat dat er alleen maar bussen rijden.
Ik gebruik op mijn vaste routes en trajecten geen reisplanner, als ik lees dat er businzet is ga ik niet alsnog even in de app kijken of er toch misschien wel wat treinen rijden.
Ik kreeg er al veel vragen over van reizigers. Ik begreep dat er tegenstrijdige info zou zijn, wat ik teruggekoppeld kreeg in ieder geval.
Reputatie 7
Badge +3
Hoi parfait,

Bij de informatie over de werkzaamheden proberen we het principe "less is more" te hanteren, om het niet ingewikkelder te laten lijken dan het is. Er staat inderdaad dat er bussen worden ingezet, maar er wordt niet uitgesloten dat er treinen rijden. Als de reiziger zijn/ haar reis in de reisplanner invult dan wordt de juiste informatie weergegeven.

En dat hebben jullie besloten omdat er klachten van reizigers kwamen over teveel informatie? Of te duidelijke? Of heeft een "knappe kop" binnen NS bedacht dat minder informatie wel 's een stuk beter voor de reiziger kan zijn?
Het antwoord staat geloof ik al in de reactie van Loes ... 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Less betekent dus meer vragen voor Loes. 😉
Reputatie 7
Badge +3
't Valt me nog mee dat er überhaupt melding van werkzaamheden wordt gemaakt. Het nieuwe beleid was toch 'voor elke reis de planner checken'? 🙂
Reputatie 1
Hoi parfait,

Tussen Eindhoven en Tilburg rijden, ik herhaal het nog een keertje, van maandag t/m vrijdag treinen. Het is dus niet zo dat er mogelijk wel treinen rijden, ze rijden gewoon. De informatie die jullie wel wensen te verstrekken is misleidend voor jullie klanten. Lijkt me geen gezond beleid. Maar, succes ermee hoor.

Reageer