Onderhoud naarden bussum in augustus | NS Community
beantwoord

Onderhoud naarden bussum in augustus

  • 24 May 2019
  • 7 reacties
  • 2140 Bekeken

Beste NS, een collega van mij gaf aan dat in de eerste 3 weekend groot onderhoud is bij weespnaarden Bussum en er geen trein rijden tussen Hilversum en Amsterdam.

Op de werkzaamheden pagina en bij ProRail zie ik dit niet aangekondigd en aangezien dit al zou spelen over 5 weken ga ik er vanuit dat ik niet ineens 3 weken niet met de trein kan.

Op internet staat bij ProRail wel een bericht van meer dan een jaar oud dat de werkzaamheden nodig zijn deze zomer. Maar nergens dus een aankondiging bij de werkzaamheden informatie.

Voor de zekerheid toch even de vraag, kan ik ook in augustus gewoon met de trein tussen Hilversum en Amsterdam.
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 May 2019, 08:00

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Ik zie in dit document (te vinden op deze pagina) wel dat er van 3 tot en met 25 augustus werkzaamheden zijn op Hilversum-Weesp en van 14 tot en met 20 augustus op Amsterdam Centraal-Weesp. Bovenaan het document staat dat de lijst zich beperkt tot werkzaamheden waarbij omreizen of extra overstappen noodzakelijk is of vervangend busvervoer wordt ingezet, dus gewoon met de trein zal er vermoedelijk niet inzitten.
Reputatie 7
Badge +3
Op de pagina https://www.prorail.nl/reizigers/nieuws/video-spoor-en-stationsvernieuwing-naarden-bussum meldt ProRail het volgende:


De reisplanner van DB heeft de werkzaamheden al verwerkt voor de IC Berlijn. Die rijdt in deze periode via Almere en Zwolle (met stop in Zwolle richting Duitsland). Met uitzondering van een paar data dat er ook andere werkzaamheden zijn op het traject.
Reputatie 7
Badge +1
In/vlakbij Bussum wordt de sporen geheel nieuw gelegd-de voorbereidende werken kan je al zien (rechts kijken) vanaf AMS komend vlak voor Bussum. Ik meen dat er ook nog een overweg wordt verwijderd. En het worden enkel nog gewoon 2 doorgaande spoortjes. Dus de kans dat er toch nog een treintje over kan is nul/nihil. In Bussum al verleden jaar uitgebreid in de plaatselijke sufferdjes gemeld.
Ik had inderdaad de voorbereidingen gezien, maar op de werkzaamheden pagina van de NS en ProRail kon ik ze niet vinden. Ik was bij ProRail gaan kijken in de lijst op de sit op basis van het filter en ook op de dynamische kaart, ik zie nu ook de pdf waar het wel staat.

@NS verwerken jullie dit ook in jullie werkzaamheden pagina en is er al iets bekend hoe het vervangend vervoer geregeld gaat worden?
Informatie van @iMark klopt, voorbereidingen zijn in volle gang. Ik hoop dat ze Bussum-Zuid als eindstation voor enkele treinen toewijzen zodat het voor de inwoners van Naarden-Bussum nog te doen blijft om met de trein te reizen, maar ik ga er niet vanuit.
Anders wordt het met de bus, of via het traject Amsterdam-Utrecht
Badge +3
Ligt er een beetje aan waar die treinen normaal heen gaan.

Bij werkzaamheden rond Tilburg (centraal) is het geen uitzondering om gewoon sprinters tot Tilburg Universiteit te laten rijden, of bij Eindhoven tot Strijp-S of Best...
Reputatie 7
Badge +3
Ik hoop dat ze Bussum-Zuid als eindstation voor enkele treinen toewijzen zodat het voor de inwoners van Naarden-Bussum nog te doen blijft om met de trein te reizen, maar ik ga er niet vanuit.
Anders wordt het met de bus, of via het traject Amsterdam-Utrecht

Er zijn geen keervoorzieningen in Bussum Zuid. Verder wordt zo ongeveer het hele emplacement in Naarden-Bussum verbouwd. Dat houdt ook een ingrijpende wijziging van de beveiligingsinstallatie in. Behalve werktreinen zul je in deze periode geen treinen zien rijden tussen Hilversum en Weesp.

Reageer