beantwoord

onduidelijkheid rond werkzaamheden Amersfoort t/m 31 juli

• 25 juli 2021
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Er zijn werkzaamheden gepland van 20 juli t/m 31 juli rond station Amersfoort. Als ik mijn reis voor a.s. dinsdag 27 juli van Harderwijk naar Hilversum in de planner zet, zie ik geen vertragingen en zou ik gewoon op tijd aankomen. Er staat niets vermeld over overstappen of over bussen, maar wel staat er steevast onder: houdt rekening met 30 minuten vertraging en ook staat er "bus i.p.v.trein". Hoe zit het nou? Groetjes.

icon

Beste antwoord door Tochjo 25 juli 2021, 11:20

De reisplanner klopt. Tussen Harderwijk en Hilversum rijden gewoon treinen, maar wel op iets andere tijden dan normaal.

De verwarring wordt veroorzaakt doordat de melding “werkzaamheden Amersfoort Centraal” gedurende de hele periode van dinsdag 20 juli tot zaterdag 31 juli getoond wordt, terwijl de aanpassingen in de dienstregeling niet de hele periode hetzelfde zijn. Daarbij helpt het ook niet dat NS bij werkzaamheden nooit expliciet benoemt wat nu de feitelijke aanpassingen in de dienstregeling zijn. Het uitgangspunt van NS is dat reizigers hun reis in de reisplanner moeten plannen en dat die de juiste informatie geeft.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

De reisplanner klopt. Tussen Harderwijk en Hilversum rijden gewoon treinen, maar wel op iets andere tijden dan normaal.

De verwarring wordt veroorzaakt doordat de melding “werkzaamheden Amersfoort Centraal” gedurende de hele periode van dinsdag 20 juli tot zaterdag 31 juli getoond wordt, terwijl de aanpassingen in de dienstregeling niet de hele periode hetzelfde zijn. Daarbij helpt het ook niet dat NS bij werkzaamheden nooit expliciet benoemt wat nu de feitelijke aanpassingen in de dienstregeling zijn. Het uitgangspunt van NS is dat reizigers hun reis in de reisplanner moeten plannen en dat die de juiste informatie geeft.

Reputatie 6
Badge

ALS je je er helemaal in wil verdiepen: er is een andere site, gerund door enthousiastelingen, die wat nauwkeuriger aangeeft welke treinseries vervallen/verbust worden oid: rijdendetreinen.nl

Vanaf Amf lijkt het vooral dat kippenlijntje=ri. Barneveld van Conx dat bijna die hele tijd verbust wordt.

NS is nog erger als een regering: vooral nooit de minieme kans geven aan het geëerd cliënteel dat mogelijk misschien iets over het hoofd is gezien qua waarschuwing ten einde die veiligheid te waarborgen!

Bedankt Tochjo en Bahnrider voor de reacties! 

Het blijft nog steeds een beetje onduidelijk maar ik voel me wel gesteund!

Reageer