beantwoord

Onjuiste info over werkzaamheden bij Eindhoven

Reputatie 7
Badge +3
De eerste week van augustus worden de sporen aan de westkant van Eindhoven vernieuwd. Daardoor is de treindienst tussen Eindhoven en Den Bosch/Tilburg beperkt en is er voornamelijk busvervoer.

Op het station Den Bosch hangen er echter overal posters dat het zou gaan om de trajecten Eindhoven-Den Bosch en Tilburg-Den Bosch.

Ik weet niet of op andere stations dezelfde posters met onjuiste informatie hangen.

Op de NS-site stond eerst ook dezelfde onjuiste informatie maar die is inmiddels aangepast.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 juli 2017, 14:07

UPDATE: Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen Tamzin. Er rijden geen treinen tussen Eindhoven en Boxtel en tussen Den Bosch en Tilburg. Vanuit Eindhoven gezien, rijden er geen treinen naar Den Bosch, maar ook niet naar Tilburg. De IC’s rijden helemaal niet en de stoptreinen maar tot Boxtel. Vanuit Den Bosch kan je normaal gesproken via een andere lijn naar Tilburg, maar ook dat traject is gestremd op 5 en 6 augustus. Het lijkt dus dat de informatie die er in EIndhoven en Den Bosch hangt correct is. De afdeling waar ik dit heb uitgezet vraagt of je wellicht een foto van de poster kunt sturen, is dat mogelijk?
Bekijk origineel

45 reacties

Hoi Tamzin, ik heb het direct aangekaart bij onze afdeling reisinformatie. Of dit op korte termijn zal worden aangepast durf ik niet aan te geven, maar zodra ik meer weet zal ik je dit laten weten.
UPDATE: Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen Tamzin. Er rijden geen treinen tussen Eindhoven en Boxtel en tussen Den Bosch en Tilburg. Vanuit Eindhoven gezien, rijden er geen treinen naar Den Bosch, maar ook niet naar Tilburg. De IC’s rijden helemaal niet en de stoptreinen maar tot Boxtel. Vanuit Den Bosch kan je normaal gesproken via een andere lijn naar Tilburg, maar ook dat traject is gestremd op 5 en 6 augustus. Het lijkt dus dat de informatie die er in EIndhoven en Den Bosch hangt correct is. De afdeling waar ik dit heb uitgezet vraagt of je wellicht een foto van de poster kunt sturen, is dat mogelijk?
Reputatie 7
Badge +3
Toch een raar verhaal. Want op de website van NS bij "werk aan het spoor" staat alleen dat de sprinters Den Bosch-Tilburg op 5 en 6 augustus in een aangepaste dienstregeling rijden. Er staat nergens dat het traject gestremd is op die dagen.

Als ik op het station kom zal ik kijken of ik een fotootje van de posters kan maken kan maken.
Ja dat zou fijn zijn Tamzin, dan kan ik dit ook nog even voorleggen. Alvast bedankt!
Hoi Tamzin, ik heb nog geen bericht van je ontvangen. Is het nog gelukt om een foto van de posters te maken?
Reputatie 7
Badge +3
Ik zit inmiddels helaas thuis met een gescheurde enkelband.
Badge +3
Volgens http://www.prorail.nl/werkzaamheden/eindhoven-boxtel-5-tm-13-aug gaat het alleen om EIndhoven - Boxtel.

Tilburg - Boxtel is later aan de beurt. http://www.prorail.nl/werkzaamheden/tilburg-boxtel-23-tm-24-sept

Ik ben pas vrijdag weer op het station, dus kan dan wel een foto maken, mochten de betreffende posters er dan nog hangen.
@tamzin

Beterschap!
Reputatie 7
Badge +3
@Loes
Bedankt, het is 3 weken gips en dat viel me nog mee.
Badge +3
@tamzin

Beterschap!

Ook namens mij! Breinaald paraat voor als het gaat jeuken? :8
Tamzin,

Bedoel je iets zoals dit kaartje? Dit kreeg ik op 15/07 in een sprinter van Tilburg naar Eindhoven.

Als ik het goed begrijp, geeft dit aan dat de werkzaamheden tussen Den Bosch en de splitsing voor Vught is. En dan ook nog werken tussen Tilburg en Eindhoven. Als ik me niet vergis hing er een tijd terug iets soortgelijks op het perron in Tilburg.

Daar klopt dan niet veel van als de locatie tussen Eindhoven en Strijp S is.
"Er rijden geen treinen tussen Eindhoven en Boxtel en tussen Den Bosch en Tilburg. Vanuit Eindhoven gezien, rijden er geen treinen naar Den Bosch, maar ook niet naar Tilburg."

Wel in omgekeerde richting? Ik moet van Roosendaal naar Best op 7 augustus.
Reputatie 7
Badge +3
@herrie
In Den Bosch hangen ook van dit soort kaarten maar niet dezelfde. Daar staat dus:

's Hertogenbosch - Eindhoven
's Hertogenbosch - Tilburg

Volgens de info daar zouden de treinen tussen Tilburg en Eindhoven dus wel normaal rijden.

Verder zijn de werkzaamheden tussen Den Bosch en Tilburg alleen in het weekend van 5 en 6 augustus. Het enige afwijkende is dan dat de treinen weliswaar allemaal gewoon rijden maar dat de sprinters 5 minuten eerder in Den Bosch aankomen en een 1 minuut later uit Den Bosch vertrekken.

@nygro
De sprinters rijden gedurende de gehele periode wel tussen Tilburg Universiteit en Eindhoven Strijp NS v.v.. Van Roosendaal naar Best kun je dus gewoon met de trein.
Reputatie 3
Volgens de website van NS rijdt de sprinter tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg v.v. op 5 en 6 augustus in een aangepaste dienstregeling. De IC rijdt wel normaal.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zal nog even op een rijtje zetten wat de reisplanner aangeeft voor 5-13 augustus:

Tilburg-Eindhoven
- Geen intercity's, snelbussen Tilburg - Eindhoven
- [ma-vr] Sprinters Tilburg Universiteit - Strijp-S, bussen Strijp-S - Eindhoven
- [za-zo] Sprinters Breda - Boxtel, stopbussen Boxtel - Eindhoven

Den Bosch - Eindhoven
- Intercity's Den Bosch- Boxtel (2 i.p.v. 4 per uur), snelbussen Boxtel - Eindhoven
- [ma-vr] Sprinters Den Bosch - Strijp-S, bussen Strijp-S - Eindhoven
- [za-zo] Sprinters Den Bosch - Boxtel, stopbussen Boxtel - Eindhoven

Tilburg - Den Bosch
- Alle treinen rijden
- [za-zo] Sprinters Tilburg Universiteit - Den Bosch, deze rijden 5 minuten eerder dan normaal
- [za-zo] Sprinters Den Bosch - Tilburg Universiteit, deze rijden 1 minuut later dan normaal
Bedankt! Het zou wel fijn zijn als iemand van de NS (Loes?) dit nog bevestigt...
Ik lees elders dat station Best helemaal dicht zou zijn...
Badge +3
Simpel gezegd, reken niet op treinen van en naar Eindhoven, want http://www.prorail.nl/werkzaamheden/eindhoven-boxtel-5-tm-13-aug het spoor bij de Bijenkorf in Eindhoven gaat op de schop. Maar Strijp-S is dus doordeweeks nog wel bereikbaar vanuit Tilburg? Dan zal die ook wel stoppen in Best. Ter plaatse informeren of de reisplanner raadplegen. Er zijn ook streekbussen (o.a. Bravo lijn 3) naar Eindhoven vanaf het station in Best (zwaai even bij halte Drosserstraat Eindhoven, dat is 30 meter vanaf mijn voordeur).

ProRail combineert dat met nog wat werkzaamheden bij Liempde, en het vervangen van seinen dus daarmee ligt heel het traject Eindhoven - Boxtel vv er grotendeels uit. 's Hertogenbosch - Boxtel - Tilburg moet nog wel lukken, maar wellicht ook met beperkingen.

Uit ervaring weet ik dat het busvervoer goed op orde is in dit soort situaties. Deze vind je aan de Centrum kant van station Eindhoven, dus niet aan de kant van de stads- en streekbussen.
Nou weet ik het helemaal niet meer. :? Help! @Miriam NS
Reputatie 7
Badge +3
@nygro
Ik heb hierboven een lijstje gezet hoe het nu in de reisplanner staat.

Maar de informatie is rommelig. ik ben bang dat maandag met name reizigers tussen Eindhoven en Tilburg voor een verrassing komen te staan als blijkt dat er geen intercity's rijden omdat dit traject op een aantal plaatsen bij de informatie is weggelaten.

Overigens is het voor de verbinding Brabant/Limburg richting zuidelijke Randstad tamelijk rampzalig om deze werkzaamheden tegelijk te organiseren met die bij de Moerdijkbrug. Van Eindhoven naar Rotterdam Lombardijen gaat bijv. 2,5 uur duren!
Ik heb straks dienst, zal eens kijken wat ik bij ons aan info zie hangen. Zal ook eens bij collega's wat navraag doen.
@ Tamzin, ja die info heb ik gezien. Juist omdat het rommelig is en onduidelijk over welke rijrichting (-en) het gaat en welke stations gesloten zijn, heb ik mijn vraag gesteld. De reisplanner geeft geen duidelijkheid.

@NS Beter zou het zijn, in de reisplanner aan te geven wat er concreet en specifiek op MIJN traject verandert. Bijv. Roosendaal-Tilburg: intercity x, Tilburg-Boxtel: sprinter x, Boxtel-Best: bus x.

@nygro
Ik heb hierboven een lijstje gezet hoe het nu in de reisplanner staat.
Maar de informatie is rommelig. ik ben bang dat maandag met name reizigers tussen Eindhoven en Tilburg voor een verrassing komen te staan als blijkt dat er geen intercity's rijden omdat dit traject op een aantal plaatsen bij de informatie is weggelaten.

Overigens is het voor de verbinding Brabant/Limburg richting zuidelijke Randstad tamelijk rampzalig om deze werkzaamheden tegelijk te organiseren met die bij de Moerdijkbrug. Van Eindhoven naar Rotterdam Lombardijen gaat bijv. 2,5 uur duren!
De informatie is bij ons ook erg schaars te noemen. Ik heb niet meer te melden dan andere dat al gedaan hebben 😞.
Dat is niet fijn Tamzin, heel veel beterschap! Ik begrijp dat er nog veel onduidelijkheid is over wat wel of niet rijdt. Ik probeer het even samen te vatten, verbeter gerust. Als ik het goed begrijp willen jullie graag weten of er treinen rijden van en naar Eindhoven? Met name het traject Eindhoven - Tilburg?

Ik heb het lijstje van Tamzin ook even verzonden naar onze afdeling reisinformatie en hoop daar vandaag nog een bevestiging van te krijgen.
@ Miriam NS:
Ik wil (van Brussel) via Roosendaal naar Best op 7 augustus.
Kan je mij vertellen hoe dat traject die dag zal zijn?
Van Eindhoven naar Rotterdam Lombardijen gaat bijv. 2,5 uur duren!
Leuk, dat is dus mijn traject! 😞

Reageer