beantwoord

Onjuiste(?) omroep over werkzaamheden

• 1 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 232 Bekeken

Reputatie 5
Gisterenavond ergens tussen 18:06 en 18:20 op station Naarden-Bussum ving ik een omroep op over werkzaamheden van 3 tot en met 25 augustus 'tussen Schiphol en Amsterdam Centraal en tussen Amersfoort en Lelystad'. Volgens mij is dit onjuist. Ik kan nergens iets vinden over deze werkzaamheden en dit lijkt verdacht veel op de werkzaamheden in dezelfde periode tussen Schiphol en Amsterdam Centraal en Amersfoort en Lelystad. Deze zijn te vinden in de app en bij de projecten van Prorail op hun site en heb ik eerder omroepen over gehoord in treinen op dit traject en zelfs een keer een informatiekaartje over gehad.

In de app staat dit traject aangegeven als "Schiphol Airport/Amsterdam C-Amersfoort/Lelystad C". Ik vermoed dat de omroeper in een dergelijke tekst de scheidingstekens verkeerd heeft geïnterpreteerd. Het gaat hier dus om de trajecten Schiphol-Amersfoort, Schiphol-Lelystad, Amsterdam C-Amersfoort en Amsterdam C-Lelystad en niet zoals werd omgeroepen om Schiphol-Amsterdam C en Amersfoort-Lelystad.

Kan iemand nagaan of deze mededeling wordt herhaald en deze zo nodig laten corrigeren?

Kan worden nagegaan waarom dit fout is gegaan? Zijn medewerkers wellicht niet voldoende bekend met notaties die NS zelf hanteert?

En voor de medereizigers: hoe zouden jullie "Schiphol Airport/Amsterdam C-Amersfoort/Lelystad C" lezen? Snap je dit of is dit niet alleen voor de omroeper verwarrend en zou NS er verstandig aan doen een andere manier te gaan zoeken om dit soort dingen te noteren omdat meer mensen ze zo onjuist interpreteren?
icon

Beste antwoord door Laura NS 1 augustus 2019, 13:12

Ah zo! Uiteraard zet ik dit graag door, zodat hier nog eens kritisch naar kan worden gekeken. Het is altijd fijn dat men bedenkt 'hoe zou de reiziger dit horen?' 🙂 Dankjewel voor het doorgeven!
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Olav93! Bedoel je deze werkzaamheden? Bedoel je dat de streepjes e.d. verkeerd staan?
Reputatie 5
Hoi Olav93! Bedoel je deze werkzaamheden? Bedoel je dat de streepjes e.d. verkeerd staan?

TS heeft aan dat de omroep meldt werkzaamheden tussen "Schiphol-Amsterdam CS" en "Amersfoort-Lelystad" en vraagt zich af of dat komt door de wijze waarop de werkzaamheden zijn weergegeven waardoor het zo wordt opgelezen/omgeroepen.
Reputatie 5

Ik zou niet zeggen dat de streepjes verkeerd staan, maar de omroep maakt er iets anders van. Uit andere berichten weet ik dat mijn interpretatie van deze tekst klopt, maar de omroeper leest dat dus anders.

Probleem is dus dat:
- de omroep niet klopt
- dat mogelijk komt doordat sommige mensen (waaronder de omroeper) de combinatie van slashes en streepjes anders lezen dan bedoeld.

Het zou dus goed zijn om:
- de omroep te corrigeren
- als meer mensen dit onduidelijk blijken te vinden te gaan zoeken naar een minder verwarrende notatie hiervoor
Ah zo! Uiteraard zet ik dit graag door, zodat hier nog eens kritisch naar kan worden gekeken. Het is altijd fijn dat men bedenkt 'hoe zou de reiziger dit horen?' 🙂 Dankjewel voor het doorgeven!
Ik heb inmiddels al een antwoord van de betreffende afdeling. Het was gisteren gesignaleerd en vanmorgen al aangepast.Nog bedankt voor je oplettendheid! Hier help jij op je beurt ook weer veel reizigers mee. Wordt gewaardeerd!

Reageer