Ontevreden over hoe personeel met reizigers omgaat

• 18 september 2018
  • 19 reacties
  • 573 Bekeken

op de 16/09/2018 om 1:00 in midden nacht
ik vind echt vreselijk en belachelijk over de NS regels en hoe met mensen om te gaan!.
die nacht ik vind NS personeel Peron uit station Amersfoort echt gevallen !!.
Meneer van personeel peron(ouder Man met grijze haar en Buitenland man), hij was onredelijk en echt geen uitstraling, niet vriendelijk tegen de reizen en ook nog informatie afdeling( via telefonisch bij station Amersfoort) waardeloos!!. Nooit meegemaakt!.

Ik vraag nu aan overheid en NS ..,waar zijn jullie eenheid??, waar zijn jullie samenleving?, waar zijn jullie veiligheid?, waar zijn jullie medeleven naar andere mensen ?, waar zijn jullie gevoelens voor kinderen, wat voor eigenlijk voor kinderbescherming nodig?. Kinderbescherming is niet alleen vr lichamelijk mishandeld maar ook geestelijk!.

Wat jullie mee bezig geweest , gisternacht dat jullie hebben hun kinderen die van 12 jaar, 9 jaar en 6 jaar leeftijd gewoon geestelijk mishandel aan doen, trauma vr hun kinderen dat moeten hele nacht bij station Amersfoort blijven tot de volgende bus in ochtend komen..
waar zijn jullie zoals provisionele service NS ervoor?.
Ik vind als een reizer echt belachelijk hoe jullie met mensen om te gaan.
Zelf 2 mannen v service veiligheid medewerkers en taxi chauffeur erbij waren en getuigen wat er allemaal gebeurde en zelf om die personeel Perón gesproken en probeerd hun het situatie uitleggen (om vr hun makkelijker uitleggen) maar Hij wilt het niet horen en niet begrijpen, wij vinden dat Hij wilt van de problemen zo snel mogelijk weglopen en geen moeite om mensen te helpen en oplossing zoeken!.

Ik ben ook een reizen die hetzelfde het situatie zit en onderlijnden maar ik vind prima omdat ik moet naar Soest maar tegen over hun echt niet kunnen.
ik werk niet voor NS station maar ik heb jullie werk opgelost, ik ken hun niet eens maar toch ik heb hun naar mijn huis meegenomen en laat 1 nacht bij mijn huis slapen tot uitrusten, veilig plek vr dit gezin geven zodat ze volgende dag kunnen normale gevoeld naar huis te gaan.
Ik zeg niet dat ik dit en dat gedaan ofzo ik doe met mijn hart en liefde(zonder twijfel) . Ik help mensen graag als ik kunt!. maar gaat mij om is , de principe en hoe jullie met de mensen omgaan.

Ze zijn net terug uit België en ze zijn nog niet zo lang in NL wonen zelf Nederland taal ook niet zo begrijpt en door NS in Amersfoort omstandigheden hebben en moeten ze onder leiden , personeel Perón die om 1 uur aanwijzing was en gaat hij zo makkelijk hun afwijzingen en zeg gewoon in station blijven/slapen tot de bus weer komt dus betekend dat ze wachten tot volgende ochtend!!. Halloowwww...?. Weten jullie wel waar zijn jullie mee bezig ?. Wat zijn jullie regels als een stori v of omstandighede hebben?

Wat ik zie en gehoord van andere reizen dat NS kunnen ook een taxi vr omstandigheden te regelen dus NS hebben wel voor andere mensen geregeld maar voor dit gezin niet kunnen regelen terwijl zij moeten van Amersfoort naar Nunspet gaan.
Ik vind jullie zijn gevoelloos en geen eenheid , geen medeleven.
Jullie geven ons geen goeie voorbeeld als een prof. NS , geen veiligheid en geen vertrouwen gevoeld gegeven.

Veiligheid geldig voor iedereen maakt het niks uit wat vr kleur er zijn en waar komen we vandaan zijn.

Ik hoop met deze ervaring wordt het niet meer herhalen wordt en ik hoop de overheid en de hoofd v NS gelezen n werk van maken.

19 reacties

Reputatie 7
Ik heb je bericht gelezen, maar het is echt heel lastig door de tekst heen te komen. Gebruik je een vertaalmachine? Je kan je bericht ook in het Engels plaatsen.

Wat betreft de regels - als door toedoen van NS er geen vervoer meer naar huis is, zal de NS alternatief vervoer regelen. Dit kan in de vorm van een bus of een taxi zijn. Hier zijn wel een aantal regels aan verbonden. Zo moet er sprake zijn van een geldig vervoersbewijs, een reisadvies dat zonder verstoring wel had gekund etc. Bij grote stremmingen kan het soms wat langer duren voordat iedereen op zijn plek is, omdat midden in de nacht alternatief vervoer moet worden gezocht.
Reputatie 5
Hallo Nina21, en welkom bij de NS Community!

Als ik je bericht zo lees, lijkt het op een nogal heftige situatie die je beschrijft! Als het makkelijker voor je is om je bericht in het Engels te plaatsen, mag je dat ook gerust doen.
De situatie is me echter nog niet helemaal duidelijk: hoe lang duurde deze situatie precies en hoe laat was dit? Wat was precies de reden dat het gezin waar je het over hebt niet op de eindbestemming kon komen,
of dat er voor hun geen alternatief vervoer geregeld werd?
Beste veiligstops,
bedankt voor reactie ervoor , idd dat zeg de NS informatie uit Utrecht tegen ons ook gezegd . Maar verstandig is als ik bij station Amersfoort aankomen ik moet naar NS Infomatie gaan en vragen omdat geen bus naar Soest toe meer rijden dus NS alternatief kunnen een taxi regelen.
Maar helaas en heel erg teleurgesteld het sistuatie.. toen ik bij NS Amersfoort aangekomen en ik ging naar NS informatie bellen toch die medewerker willen niet helpen tot een NL Meisje met hem uitgelegd wat er allemaal gebeurd en wat de medewerkers uit Utrecht aan ons gezegd hebben dan toen pas de medewerkers geloven..!! En die medewerkers zei zal een collega bellen en gaat naar ons toe komen nou eindelijk 2 medewerkers van veiligheid( 1 jonge man van Hindoestaans en 1 ouder man nederlander) naar ons gekomen en het sistuatie aan hun uitgelegd . Ze begrijpen mij en zij heeft personeel perron gebeld en vroeg aan die ouder personeel perron gevraagd om taxi te regelen maar deze ouder man van personeel perron zo brutal en onbeleefd tegen mij dat hij gaat niet doen en hij gaat niet bellen of niet regelen, ik vind hij niet de juiste plek om deze werk te doen.., Hij blijft discussie tegen mij en denk dat ik lieg en vraag mijn OV kaart nou heb ik aan hem gegeven n zei over mijn ov gecheckt dat ik niet genoeg saldo is .. terwijl zit er 11.56 euro en ik reis samen met mijn opa dus ik krijg korting samen reizen 40% korting .. als niet genoeg saldo hebt dan kan ik niet door bij de incheck deur gaat of niet..?. Ik vind hij lui en racis is.. terwijlt hij is zelf buitenlander van Turk ouder man met grijze haren. Ik kan bewijzen en foto gemaakt!.

Terwijlt veel mensen waren ook erbij en gehoord wat er allemaal tegen mij gezegd dat ik kan een taxi door NS krijgen maar Die bekrompen personeel perron doet het niet n wil niet helpen en wilt niet geen taxi vr mij bellen/regelen n zeg geen verantwoordlijkheid vr hun zijn.
okey deze mijn kant situatie ..

volgende sistuatie waren buitenland gezin die uit België gekomen die moet naar huis gaan, zij wonen in Nunspet .., ze hebben 3 kinderen van 12 jaar, 9 jaar en 6 jaar dochters. Maar het zelfde Die personeel perron echt gevoelloos n geen hart!!.

Hij zei tegen deze gezin zo makkelijk dat geen trein of bus meer rijden en ze moeten bij station blijven tot volgende ochtend is, terwijlt kijkt hij niet naar de jonge kinderen..?, hoe durft hij zo zeggen..?. Waar is zijn medeleven en provisioneel houding ..?.
Omdat ik vind ze zo zielig en medelijden zonder ik over nadenken of twijfel ik heb ze met taxi naar mijn huis meegenomen. Ik betaal uit mijn eigenzak en hun meegenomen!!!. Ik heb allen getuigen deze ik kan klachten indienen bij overheid omdat gaat mij om veiligeheid, kinderbescherming en medeleven en eenheid!. Ik wil niet deze sistuatie over andere mensen zelfde meemaken!!.
@Ben NS
idd ik vind heftig en nare sistuatie..
ik was om 00:36 uit Utrecht aangekomen en
maar deze gezin ik weet het niet van hoe laat ze zitten te wachten maar ik weet het dat wij tot tot 2.00 in midden nacht gebleven en ook niks geregeld!.
die personeel perron was ouder Turk man met grijze haren!. Hij was niet vriendelijk en zo bot terwijl wij waren in de paniek raakt.
die gezin krijgt geen vervoer van NS omdat hij zei niet mogelijk is en moet zelf eigen zaak betalen terwijl ze hebben geen geld om taxi te betalen omdat te duur is.
die man zei dan moeten ze bij station blijven en wachten tot volgende ochtend dan ze volgende bus of trein nemen.., dat is toch belachelijk..?.
Waar is jullie eenheid?., waar is jullie medeleven ?. Waar is jullie veiligeheid voor ons ?. Is dat be bedoeling als wij met NS reizen dat jullie moeten ons beschermen en veiligheid gevoeld en vetrouwheid gevoeld oom geven of niet..?.

de reden is dat ze hebben geen bus meer naar Nunspet rijden. Zij kwam van België. Terwijl zij zitten al half uurtje te wachten maar geen bus kwam..
zij spreek amper Nederland dus niemand begrijpt ze tot ik hun tegengekomen en ik hoor hoe die ouder Turk man van personeel perron tegen hun gezegd zo brutaal en makkelijk zeggen dat deze gezin hele nacht bij station blijven tot volgende ochtend .., toen ik dat hoort .. mijn hart zo gebroken en teleurgesteld hoe jullien mensen met mensen omgaan!!.
ik werk niet voor NS , ik ben geen beveiliging .., ik ben geen van overheid en ik ben niet rijk maar toch ik heb jullie werk overgenomen en opgelost terwijlt eigenlijk jullie moeten de juiste houding en goeie oplossing geven.. laat het aan ons zien, jullie kwaliteit zijn ..,Kunnen we jullie vertrouwen ..?.
Maar helaas jullie hebben ons in de steek gelaten en laat ons vallen.. voor andere mensen kunnen wel oplossing vinden en taxi regelen maar vr ons niet!!. Ik vind heel jammer hoe jullie doen vooral voor deze gezin!!.
uit mijn hart ik heb deze gezin naar mijn huis meegenomen zodat ze veilig zijn en hun kinderen kunnen normale rusten nacht hebben beter dan bij station slapen.
ik heb hun volgende dag naar station Soest zuid gebracht en zij kunnen met rustig hart naar huis reizen.

door deze het sistuatie hun kinderen waren bang n gehuild maar ik begrijpt ze wel .. ze zijn nog jong leeftijd van 12 jaar, 9 jaar en 6 jaar oud!. Ze zitten onbekende plaats en land.. terwijl ze zijn niet Zo lang in NL.
Ik als bewoner in NL .., ik schaam mij dood tegenover buitenlander.. ik ben zelf buitenlander maar ik zal nooit met andere mensen om gaan!!.
met deze sistuatie ik kan naar kinderbescherming inschakel en tegen hem werk van maken.. want door deze sistuatie kunnen hun kinderen trauma krijgen en ook veiligeheid vr hun.

ik vind uw collega die ouder Turk man van personeel perron beter thuis blijven .. hij hoort niet het op de plek.. sorry ik vind niet kunnen.
Wat ik niet vind kunnen, een NS medewerker uitmaken voor racist !
Reputatie 7
Hij blijft discussie tegen mij en denk dat ik lieg en vraag mijn OV kaart nou heb ik aan hem gegeven n zei over mijn ov gecheckt dat ik niet genoeg saldo is .. terwijl zit er 11.56 euro en ik reis samen met mijn opa dus ik krijg korting samen reizen 40% korting .. als niet genoeg saldo hebt dan kan ik niet door bij de incheck deur gaat of niet..?.
Als een vervoersbewijs wordt gecheckt en er blijkt dat er niet mee is ingecheckt of niet genoeg saldo op staat op dat moment, dan is er dus geen sprake van een geldig vervoersbewijs en hoeft de NS uiteraard ook geen alternatief vervoer te regelen..
Verder is nina21 niet de persoon welke tot het gestrande gezelschap behoorde, maar een omstander welke pas later op Amersfoort aankwam, weet niet hoe laat de gestrande reizigers werkelijk in Amersfoort aankwamen en weet ook niet de reden waarom de taxirit geweigerd werd.
Voor een goed beeld moet je minimaal weten hoe laat het gezelschap uit België vertrokken is.......

Verder beledigd ze betreffende NS medewerkers aan de lopende band, en dan ben ik er al gauw klaar mee.......
Wat ik niet vind kunnen, een NS medewerker uitmaken voor racist !

Die kaart wordt vaak al snel gespeeld....vind k ook niet kunnen.
@Slidestops
ik leg uit het uitgegaan..
in Utrecht ik heb geld bij mijn ov kaart opgeladen omdat ik moet met mijn opa naar huis Soest .. en omdat hij heeft abonnement en als hij iemand meenemen of samen met hem reizen.., krijgen we altijd 40%korting dan kunnen we bij instelling van ons ov .. klik samenreizen.
Toen ik wil bij de ov kaart samenreisen zetten .. ik moet 10 euro extra opladen dus heb ik gedaan.. toen ging ik naar station Utrecht binnen gegaan door de inchecken spoor 3 , als geen onvoldoende geld zat dan kon ik niet inchecken of door naar binnen gegaan..?. En ook nog ik kan in en uit met mijn ov.. als geen voldoende geld zat dan kon ik niet door toch.. of naar buiten!!. Dat is logisch
ik kan mij reizen gegeven laten zien .. want die man ook heeft mij gezien (van Amersfoort) dat ik kan naar binnen lopen( door via incheck/uitcheck deur lopen) , voldoende geld in mijn ov kaart zat. Dus dat is geen reden dat NS geen taxi vr mij regelen...
@Stoomman
ik beledig niemand maar gaat het mij om is , dat het moment wie dienst had, vooral die personeel perron was..
qua hoe met mensen om te gaan..
toch logies wij waren in de paniek,wij zitten in de midden nacht en geen openbaar vervoer om naar huis te gaan.
en lullig voor deze gezin die met 3 jonge kinderen, die weten van niks en onbekende plaats dat ze moeten in midden nacht meemaken!!.
gaat mijn om principe verder niks!.
Jullie kunnen onderzoeken of navragen wie dat het moment dienst hebt en beveiliging service werkte..!.
ik weet het nog van beveiliging of veiligslidestops , waren 2 mannen van Hindoestaans en Nederlander maar ze hebben best gedaan en goed zijn werk opgelost maar ze kunnen niet mij of ons verder helpen omdat zij moeten snel weg naar politie beurau gaan omdat dat het moment er is gebeurd van gedronken man en gedronken en argesive tegen hun, en de beveiliging hebben politie op gebeld en politie agent waren gekomen en die gedronken man naar politie beureau hebben meegenomen.
die gedronken waren argesieve en heel gevaarlijk voor andere mensen , hij laagt ook op de grond te slapen terwijl niet mag is. Dus u kunt achterhalen wie en wat er gebeurde.. ik heb ook getuigen zelf de taxi cheauffer ook stond ook erbij!. Ik kan hun jullie ook bij roepen als nodig is!. Want ik ben niet bang omdat ik weet het dat is de waarheid en niet fout zat!.
Hi Nina.

Om eerlijk te zijn is het best lastig je verhaal te lezen en te begrijpen. Maak je gebruik van een vertaalmachine zoals bijvoorbeeld Google Translate? Mocht je de voorkeur aan Engels geven dan wil ik je zeker adviseren je verhaal in het Engels te doen. Dit maakt het voor ons hopelijk ook duidelijker en beter te begrijpen.
Ik begrijp uit je verhaal tot dusver dat het personeel in Amersfoort op 16 september om 1.00 uur in de nacht niet erg behulpzaam is geweest met betrekking tot het regelen van vervangend vervoer? Hierdoor heb jij een gezin met 3 kinderen meegenomen en hebben zij bij jou overnacht? Ik kan me voorstellen dat je van ons personeel een andere, behulpzame houding verwacht. Omdat wij zelf niet bij deze situatie aanwezig zijn geweest kunnen wij natuurlijk lastig alles beoordelen. Ik heb je ervaring geregistreerd zodat dit intern besproken kan worden en in de toekomst dit soort situaties voorkomen kunnen worden.

English:
To be honest your post is difficult to read and understand. Are you using a translator like for example Google Translate? If so, and you are translating from English to Dutch, please just post your story in English. That will make it much more easier for us to read and understand your story.
As I understand from your story so far is that our colleagues at Amersfoort were not being helpful with arranging other transport on September 16, 1.00 am. Correct? I can imagine you expect a different, helpful attitude from our colleagues at the station. Because of this you have taken a family with 3 kids home so they could stay with you instead of at the station. Since we were not at the station when this happened it is hard for us to judge this case or the colleagues. I have sent your post to the right department so this issue will be discussed with the colleagues and these situations can be prevented in the future.
@Stoomman
trein uit Hilversum bij station Amersfoort om 23:34 aangekomen .
Dit is over deze gezin:

Intercity richting zwolly train should arrive 10:19 at Hertogenbosch but the train late and arrived 10:25 so we missed next all train route times.

It’s not our mistake it was mistake na train which was late and arrived hertogenbosch 10 :25 actually train should arrive 10:19 hertogenbosch.

Last train which go nunspeet from Amrosfort 11:40 but we reached approximate 12:30 because we missed the train hertogenbosch 22:24 which was going Utrecht due to last train which was late 7 minute and reached 10:25 actually this train should reach 10:19 according the program

@Denice NS
ja ik vind ook lastig om uit te leggen maar ik ziet echt ermee .. want stel als bij mijn kinderen gebeurde en NS kunnen niet mijn kinderen helpen of betekenen.

op de 16/09/ niet alleen dat hij niet behulpzaam was maar hij was zo bot en geen motivatie om mensen te helpen.. lijk het wel dat hij wilt snel van ons af.

mevrouw Denice, probeer mijn sistuatie schoenen staan?. Hoe ga je reageren dat het moment?. als uw met die personeel tegengekomen bent? En zo behandeld werdt?. 1 in midden nacht..en een personeel zei dat ze hele gezin met 3 jonge kinderen moesten in station helenacht blijven, zal uw dan niet hun helpen? en zal uw hun geen oplossing zoeken?. Danks misschien het kosten van uw zelf?. Ik wil wel.. zonder twijfel ik help hun wel..
omdat gaat mij om veiligheid en kinderen.
ik heb ook 3 kinderen stel als bij mijn kinderen gebeurd en niemand help, ik zal ook boos en teleurgesteld Zijn.

kunnen jullie niet dan achterhalen?. Want als ik bij jullie komt en ik kan jullie wel wijzen wie er was .. want zijn gezicht ik zal nooit vergeten , hij heeft slechte beeld in mijn hoofd stempel gezet!. En hij heeft ook geluk, de jonge kinderen van deze gezin trauma gemaakt!.

ik heb nog contact met deze gezin wegens hun kinderen.
Reputatie 5
Ik begrijp heel goed hoe vervelend deze situatie moet zijn geweest, Nina.
Zoals mijn collega Denice al aangaf, is deze situatie inmiddels intern aangekaart,
zodat deze kinderen niet meer in zo'n situatie terecht hoeven te komen.
Reputatie 4
Ik vind iedereen wel heel coulant...waarom nog zo laat met kleine kinderen op stap? Die moeten toch gewoon naar bed en de andere dag weer naar school? En wat doet het er in vredesnaam toe of het een Turkse/Nederlandse/maakt uit wat voor man op het perron was? En dan reppen over een trauma????
@Sim70 maakt het niks uit .. of laat of niet dat is hun pakian, als ze weekendje bij hun family’s bezoeken dat is hun probleem!!. Ze waren wel op tijd van België vertrokken maar zij wisten het niet over omstandigheden anders misschien hebben ze heel anders gepland!. Niet iedereen krijgen bericht over de NS omstandigheden op 15-16 september!.
qua in psyoloog wat hij hun kinderen gedaan heeft geeft inpect van hun geestelijk!!.
trauma hebben het verschillende problemen..
en kindermishandeling hebben ook verschillende probleem .. kindermishandeling qua lichaamlijk en kindermishandeling geeslijk!. Dus ik zie n denk verder..
tuurlijk maakt het niks uit.. maar ik bedoel ermee om NS wijzen misschien kunnen ze achterhalen wie het was.. niet om cultuur mee te maken!. Eigenlijk iedereen cultuur hebben toch normen en waarde, respect en samenleving maar joh geen disscussie ingeval met deze ik spreek de waarheid!!. Gaat mij oom principe en gedragen van dat het moment!!. Als ik deze naar overheid verder stap nemen of kindermishandeling ingeschakeld Dat weet ik zeker heb ik gelijk!!. Want Deze mag nooit gebeuren.. nooit ...hoe druk het was .. of wat maar blijft verantwoordlijk nemen!. Gaat om veiligheid en kinderen meer niet. Eigenlijk ze willen klachten indienen want ze vinden dat NS hebben hun slecht behandeld en beledigen.
Reputatie 7
Ze waren wel op tijd van België vertrokken maar zij wisten het niet over omstandigheden anders misschien hebben ze heel anders gepland!. Niet iedereen krijgen bericht over de NS omstandigheden op 15-16 september!.
Maar dit valt wel onder hun eigen verantwoording. Ze dienen voor vertrek te kijken of een reis mogelijk is. Als dit vooraf gecommuniceerd is, dat het niet is, dan is er ook geen enkele reden vanuit de NS tot het regelen voor taxi's oid.

Als ik deze naar overheid verder stap nemen of kindermishandeling ingeschakeld Dat weet ik zeker heb ik gelijk!!

Je dreigt hier nu al een aantal keer mee - ik zeg doe het vooral. Ik ga er ook vanuit dat de overheid nooit kindermishandeling in zal schakelen, dat zal eerder de kinderbescherming zijn. Anders maak je het probleem nog groter 😉
@Slidestops
hun kunnen toch niks aandoen als de trein van hertogbosch laat is.. want hertogbosch gaat naar Utrecht centraal en normaal kunnen overstappen naar Amersfoort door de omstandigheden moeten ze via Hilversum( hilversum om 23:48 en van Amersfoort gaat ze met de trein naar Nunspet maar de trein van Nunspet om 00: 16 vertrekken dus reedt ze niet om trein naar Nunspet te halen.. terwijl de conducteur zei dat zij kunnen bij NS Amersfoort hulp vragen n NS Amersfoort zullen hun taxi regelen of oplossing zoeken maar oplossing beteken het niet bij station slapen.. of wel soms..?!.
ik heb hun kaartjes en schema gezien, van hun ov kaart kan ik ook zien hoe ze zijn ingecheckt heeft.

Ik doe deze namens hun omdat ze zijn machteloos weet het niet beter van NL.
als jullie nog niet toegeven ik zal alle bewijzen sturen en alle getuigen verzamelen want ik heb ze alle telefoon nr .
als jullie toegeven is en weet dat niet goed behandeld dan gewoon toegeven.. niet verder discussie hier voor want hier gaat mij om veiligheid vr de kinderen n veiligeheid alle reizen die jullie vertrouwde en hun hebben jullie betaald. Hun reizen ook niet gratis. Omstandigheden zijn ook niet hun verantwoordelijkheid.
Reputatie 4
Ik kan je redenatie lastig volgen......maar alle sop NS afschuiven is in deze niet fair. En hier laat ik het dan maar bij.

Reageer