beantwoord

Overstaptijden NS-bus > trein

• 22 oktober 2016
  • 1 reactie
  • 160 Bekeken

Reputatie 1
Vanmorgen reisde ik van Amersfoort naar Breda, onvermijdelijk een rit met de NS bus naar Utrecht dus. Op zich prima geregeld maar verbaasde me wat over het reisadvies dat ik kreeg.
Ik wist al dat de NS bushalte aan de Croeselaan ligt en vond het al wel erg optimistisch dat ik 8 minuten overstaptijd kreeg om daarvandaan naar spoor 18 te komen. Dus maar even het bustraject gepland en zag dat er elke 5 minuten een snelbus reed. Daaraan kon die korte overstap dus niet liggen: zoveel extra tijd kost dat niet.
Zelf dus maar gekozen voor een bus eerder dan geadviseerd en dat was maar goed ook want hoewel die eerder dan gepland vertrok omdat 'ie toch al vol zat was die precies mooi op tijd voor de overstap in Utrecht. Vijf minuten later per NS bus reizen was rennen geworden.
Helpt daarbij ook niet echt dat de bus helemaal via A27 - A12 - A2 om Utrecht heen rijdt en dan ook nog een rondje Jaarbeurs maakt.

Als laatste puntje: de tijdelijke incheckpaal stond op busperron L in Amersfoort terwijl de bussen van K vertrokken. Viel daardoor niet op achter de bussen en de rij mensen waardoor ik achteraf onnodig via de hal ben omgelopen.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 22 oktober 2016, 17:43

Busvervoer blijft lastig te plannen. Maar ik zal zeker doorgeven aan de operationeel managers dat in de evaluatie de overstaptijd moet worden besproken en uiteraard moet er ook kritisch gekeken worden naar de positionering van de tijdelijke checkpaal.
Bekijk origineel

1 reactie

Busvervoer blijft lastig te plannen. Maar ik zal zeker doorgeven aan de operationeel managers dat in de evaluatie de overstaptijd moet worden besproken en uiteraard moet er ook kritisch gekeken worden naar de positionering van de tijdelijke checkpaal.

Reageer