beantwoord

Overvolle bus

• 21 november 2020
  • 11 reacties
  • 218 Bekeken

Tijdens de werkzaamheden tussen Heerhugowaard en Alkmaar zijn er bussen ingezet. Tijdens deze corona periode zijn mensen zo veel mogelijk bezig met 1,5 meter afstand te bewaren. Hoe is het dan mogelijk dat een bedrijf als NS de bussen zo vol stopt dat er geen leeg stoeltje meer te bekennen is terwijl er nog 4 lege bussen op station Heerhugowaard staan te wachten. Ik kan hier even met mijn hoofd niet bij

icon

Beste antwoord door Pingpong 21 november 2020, 09:14

Hier zijn al veel topics over. De bussen worden gewoon gevuld omdat dat is toegestaan. Wel moet iedereen natuurlijk een mondkapje op. Persoonlijk kijk ik tegenwoordig of er busvervoer is op mijn traject. Indien dat het geval is ga ik niet op pad. 

Bekijk origineel

11 reacties

Hier zijn al veel topics over. De bussen worden gewoon gevuld omdat dat is toegestaan. Wel moet iedereen natuurlijk een mondkapje op. Persoonlijk kijk ik tegenwoordig of er busvervoer is op mijn traject. Indien dat het geval is ga ik niet op pad. 

Reputatie 7
Badge +3

In het OV mogen alle zitplaatsen gebruikt worden. Omdat daarbij 1,5 m afstand niet mogelijk is, is het mondkapje verplicht.

Dank voor jullie reacties. Aangezien ik alleen met het OV naar mijn werk kan rest mij niet heel veel keus om te gaan. Ga voor de terugweg in iedergeval wel omreizen

Reputatie 5
Badge

Enne. NS stopt die bussen niet vol, dat doen de reizigers die het er blijkbaar wel voor over hebben om niet op de volgende te hoeven wachten. Behalve die sticker die er (soms) opzit dat het voor NS is is die bus echt van Jan de Wit of Hippo-Hyppolitushoef of wie dan ook. verder is met bussen nog veel meer als met treinen de Spits-richting van belang-dat kan ieder met een klein beetje OV-ervaring zelf wel invullen.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor jullie reacties. Aangezien ik alleen met het OV naar mijn werk kan rest mij niet heel veel keus om te gaan. Ga voor de terugweg in iedergeval wel omreizen

Hou er rekening mee dat bij omreizen er tussentijds in/uitgecheckt moet worden en de extra kosten voor het omreizen niet vergoed worden.

Reputatie 7
Badge +3

Hou er rekening mee dat bij omreizen er tussentijds in/uitgecheckt moet worden en de extra kosten voor het omreizen niet vergoed worden.

Dat ligt er maar helemaal aan. Van Heerhugowaard naar Amsterdam mag je volgens de reisplanner nu bijv. gewoon omreizen via Hoorn. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat ligt er maar helemaal aan. Van Heerhugowaard naar Amsterdam mag je volgens de reisplanner nu bijv. gewoon omreizen via Hoorn. 

De reisplanner geeft geen omreismogelijk voor traject Alkmaar-Heerhugowaard.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe 

Goed lezen a.u.b.

Reputatie 7
Badge +3

Wel een thermoskan met koffie meenemen als je via Hoorn reist.

Indien de sprinter op tijd is, zou je de trein van 14.40 uur misschien kunnen halen. Deze zou eigenlijk in de periode van de werkzaamheden gewoon moeten wachten. Die paar minuten kunnen ze nl op het traject Hoorn-Sloterdijk er gemakkelijk uitrijden.

Wel een thermoskan met koffie meenemen als je via Hoorn reist.

Haha ik zal hem meenemen. En een fleece dekentje

Reageer