beantwoord

overzicht werkzaamheden 2021

• 1 January 2021
  • 54 reacties
  • 3140 Bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

Ik had die reactie in ieder geval al 10 dagen geleden gegeven:

Volgens mij staat er inmiddels een nieuwe pagina bij werkzaamheden je kan nu klikken op februari en maart. 

Ziet er zo op het eerste oog goed uit. 

Ook inmiddels met het tweede oog :rofl: gekeken en ik vind het nog steeds een hele verbetering t.o.v. de eerdere informatie.

Reputatie 7
Badge +3

In vergelijking met DB is de informatievoorziening over werkzaamheden nogal povertjes in Nederland.

Hier een voorbeeld van hoe het ook kan: https://bauinfos.deutschebahn.com/docs/fernverkehr/IC_77.pdf

Goedenavond, 
Ik heb nog geen update en zie ook nog geen overzicht op de website. Ik hou het in de gaten en ga hier nogmaals over mailen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

Irritant blijft dat de inhoud van de werkzaamheden geheim blijft.

Reputatie 7

Zou graag vermeld zien wat er precies gedaan wordt. Dat geeft complete informatie en lijkt me niet teveel gevraagd. Gebeurt in het buitenland veelal ook. Op de Prorail site kan ik er geen wijs uit worden helaas. Het kan ook in enkele zinnen in het overzicht vermeld dus het kan goed overzichtelijk blijven. 

Reputatie 7

De trein gaat geen enkel vliegtuig vervangen zolang er een 25% risico van vertraging is, ook al heet het juridisch dan geen vertraging. Als men dat echt wil zullen we moeten overstappen op betrouwbaarheid zoals in Japan. Maar niemand (in de politiek) wil dat echt. Althans niet de politici die echt aan de macht zijn, het zijn allemaal mooie worden voor de bühne.

Ik geloof daar ook niet in. Grootse plannen en prachtige groene voornemens voor de toekomst maar er komt weinig van terecht. En de politici die echt aan het roer staan, reizen toch al nooit met OV, hebben daar geen feeling mee en zijn allang weg als er ooit definitief besloten moet worden.

Vliegtuig is snel van A naar B en op een handvol verbindingen als Amsterdam - Londen of Amsterdam - Parijs zal de trein mogelijk winnen (mits frequentie goed is), maar verder houdt het op.

Moet je verder het VK of Frankrijk in dan zullen de meesten voor het gemak, snelheid en comfort het vliegtuig pakken want overstappen betekent kans op problemen door vertraging, gezeul met koffers, metrovervoer, en vaak veel uitzoekwerk doordat je aparte kaartjes moet kopen (verschillende vervoerders) enz. Als je van Utrecht naar bijvoorbeeld Liverpool wil gaat bijna niemand per trein tenzij je een fervente treinliefhebber bent en alle tijd hebt/de reis op zichzelf als een uitstapje wilt en kunt zien.

@Rene74 ; even een zijsprongetje 10 jaar geleden vanuit Barcelona noodgedwongen (vulkaan in IJsland) met de trein terug gemoeten naar Nederland. Spaanse treinen richting Frankrijk waren waren er ook niet omdat die uitgerekend staakten rond die tijd. Uiteindelijk naar Girona Airport gegaan. Vandaan met een particulier busje naar Perpignan gegaan. TGV naar Parijs Gare de Lyon, met de RER in Parijs naar Gare du Nord en vervolgens op de laatste Thalys naar Amsterdam gestapt. Kwam uiteindelijk om 24.00 uur aan in Heemskerk. Ik had eigenlijk toen verwacht dat ik zou moeten overnachten in Parijs of Brussel. Het kan dus wel in één dag.  

De reactie die ik heb gehad is dat de lijst tijdelijk niet op de website komt. In elk komt de lijst niet als overzicht in PDF zoals we gewend waren. Dit heeft o.a. te maken met het nieuwe design van de pagina. Er wordt op dit moment nog hard aan gewerkt. Ik heb nog een indicatie gevraagd wanneer deze info wél verwacht wordt op de site. Als ik hier meer duidelijkheid over heb, dan laat ik dat weten. 

Reputatie 7
Badge +3

De trein gaat geen enkel vliegtuig vervangen zolang er een 25% risico van vertraging is, ook al heet het juridisch dan geen vertraging. Als men dat echt wil zullen we moeten overstappen op betrouwbaarheid zoals in Japan. Maar niemand (in de politiek) wil dat echt. Althans niet de politici die echt aan de macht zijn, het zijn allemaal mooie worden voor de bühne.

Als je van Utrecht naar bijvoorbeeld Liverpool wil gaat bijna niemand per trein tenzij je een fervente treinliefhebber bent en alle tijd hebt/de reis op zichzelf als een uitstapje wilt en kunt zien.

Als je even op de landkaart kijkt zie je dat het naar Liverpool ook een absurde omweg is via Calais. Dat probleem speelt naar Londen ook al een beetje. 

Het grote voordeel van vliegen binnen Europa is dat het bijna allemaal directe point-to-point vluchten zijn, kaarsrecht van vertrekpunt naar bestemming. De trein is hooguit handig als er toevallig ook zo'n redelijk rechte verbinding is of als er geen vliegvelden/vluchten in de buurt van je bestemming zijn. 

Bijkomend voordeel van vliegen is dat er in de lucht ook geen werkzaamheden zijn in weekenden en schoolvakanties. 

Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat er zo'n lijst komt. De afdeling die verantwoordelijk was voor de lijst van 2020, maak het dit jaar niet. Als ik meer weet, dan geef ik dat in dit topic aan. 

Net als bij de problemen gisteren met de lijst met feestdagen vraag ik me af of er binnen NS wel iemand is die de eindverantwoordelijkheid heeft over de website en in de gaten houdt of alles correct en up-to-date is. Een rol van eindredacteur die bij veel bedrijven door iemand van een afdeling marketing communications wordt vervuld. Iemand die dus ook mensen kan aanspreken als blijkt dat hun onderdeel van de site omissies, fouten of verouderde informatie vertoont en er ook op let dat (zoals in dit geval) nieuwe informatie tijdig en correct wordt toegevoegd. 

Kan allemaal even duren inderdaad: 

Ugh, daarvoor moet je bij het archief kunnen. Nouja, dan maar zo:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ff9a9a716f76/5ff9a9a6ec310-screencapture-community-ns-nl-archief-43-taalfout-op-ns-site-843-2021-01-09-13_02_13.png

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ff9a9c3a94a4/5ff9a9c391c18-screencapture-community-ns-nl-archief-43-taalfout-op-ns-site-843-index2-html-2021-01-09-13_02_31.png

Ik doe mijn best om te achterhalen wie er verantwoordelijk is voor het maken van de “lijst”. Tot op heden heb ik daar nog geen duidelijkheid over. Stay tuned.. 

Badge +3

Net als de pdf’s van de vertrekstaten. Hele kleine moeite om die gewoon te publiceren zoals voorheen, want ze zijn er gewoon en anders makkelijk te genereren.

Wellicht dat ProRail ergens een overzicht heeft staan? Zal ze eens vragen.

Badge +3

Op zich verdedigbaar, maar op een A4 voor op de koelkast of zo was wel leuk, naast het afval ophaalrooster voor papier/karton, PMD, GFT, restafval (zakken aan de straat) :sweat_smile:

En over communicatie (totaal off topic, of toch niet?), bij KPN gaat het net als hier bijna, als het om (trouwe) klanten en aanpassingen gaat eigenlijk. En vooral over problemen heen (blijven) draaien :joy:

https://forum.kpn.com/internet-9/eigen-modem-en-geen-internet-meer-probeer-dit-526765?postid=1205717#post1205717 zoek de verschillen.

Badge +3

Oh, en (off topic) stond er ook nog

ik zit vrijwel nooit op het forum tenzij er onverhoopt weer eens iets stuk gaat. Daarnaast is het forum dan niet de 1e plek waar ik kijk voor informatie. Ik verwacht dat dergelijke belangrijke informatie rechtstreeks aan de klant gecommuniceerd wordt, en niet dat we daar zelf achteraan moeten. Het is een kleine moeite, maar een grote stap in professionalisering voor KPN om dit gewoon op orde te hebben.

Dus… ook voor NS! Die kleine stap waar mensen nu zelf achteraan moeten of zo…  

Reputatie 4

Het zou wel handig zijn als die er komt.

Ik heb begrepen dat de lijst niet meer komt en dat deze pagina met nieuwe layout de lijst vervangt. Of deze pagina nog verder wordt gedetailleerd, dat weet ik niet en gaan we de komende tijd zien. Feedback is altijd welkom (in dit topic) en dat zal ik doorgeven.

Reputatie 5

Jammer. Dan wordt de trein dus weer een stukje minder betrouwbaar. Maar dat zullen de statistieken niet laten zien, en daar gaat het natuurlijk om.

Dat durf ik zo niet te zeggen. Ik heb het voor je nagevraagd, zodra ik een reactie heb, kom ik erop terug! 

Badge +3

De website meldt wel alvast:

Op 31 december rijden de treinen tot 20.00u

In verband met de jaarwisseling

Daar zijn ze dus keurig op tijd mee! :rofl:

Reputatie 5

Ik heb begrepen dat de lijst niet meer komt en dat deze pagina met nieuwe layout de lijst vervangt. Of deze pagina nog verder wordt gedetailleerd, dat weet ik niet en gaan we de komende tijd zien. Feedback is altijd welkom (in dit topic) en dat zal ik doorgeven.

Het was natuurlijk te verwachten dat er geen jaaroverzicht zou komen. Dat was toch wel handig geweest omdat ik daar mijn vakanties op kon aanpassen. Nu moet ik maar afwachten hoe het uitkomt. Dit jaar zijn er al werkzaamheden geweest tussen Roosendaal en Vlissingen, op 6 en 7 maart, en volgende week is het alweer raak op 3, 4 en 5 april. Nu weet ik dus niet wanneer de volgende werkzaamheden hierna zullen zijn, maar gezien de frequentie zal dat vast nog dit jaar zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Vind het oprecht een prestatie dat de treinen van NS punctueel rijden. In tegenstelling tot service, commercie en vooral communicatie is dat wonderbaarlijk goed op orde. Je vraagt je stiekem af hoe dan kan met zo ‘n hoofdkantoor.

Improvisatie? 

Reputatie 7

Het grote voordeel van vliegen binnen Europa is dat het bijna allemaal directe point-to-point vluchten zijn, kaarsrecht van vertrekpunt naar bestemming. De trein is hooguit handig als er toevallig ook zo'n redelijk rechte verbinding is of als er geen vliegvelden/vluchten in de buurt van je bestemming zijn. 

Bijkomend voordeel van vliegen is dat er in de lucht ook geen werkzaamheden zijn in weekenden en schoolvakanties. 

En juist daarom gaat voor 99% van de klanten de trein nooit het vliegtuig op de internationale middellange afstand vervangen, afgezien van een handvol routes. Ondanks alle grote woorden en intenties zullen het hoofdzakelijk auto's en vliegtuigen blijven. En die zijn meestal ook nog eens goedkoper.

Ooit ben ik weleens met Zon-Thalys naar Zuid-Frankrijk geweest. Die reis ging prima, lekker direct en snel. Het grote nadeel ervan vond ik dat die trein dan alleen in juli en augustus reed en alleen op zaterdagen meen ik. Wil je op vrijdag al gaan, kon dat niet. Wilde je al in juni of nog in september op vakantie (mensen zonder kinderen), vergeet het maar. Verder vond ik hem heel duur als je niet héél vroeg je trip boekte, want de ticketprijzen schoten snel de lucht in. Dan kost Amsterdam - Nice met Easyjet of Transavia in feite bijna niks. 

Reputatie 3

Dit blijft toch wel heel merkwaardig. Ik maakte ook regelmatig gebruik van ‘de pdf’ in mijn vakantieplanning. Het laatste dat je wilt (reizende met bagage en jonge kinderen), is dringen voor een onverwachte treinvervangende bus.

Maar zo onverwacht is dit natuurlijk allemaal niet. Want jullie (en Prorail) weten ruim van te voren wanneer en waar werkzaamheden plaats gaan hebben. Dit moet immers maanden van te voren gepland worden met alle betrokken aannemers. 

Wat staat jullie in de weg om al die info te delen met reizigers?  

Helaas is er op dit moment nog niets over duidelijk. Ik hou het in de gaten.

Reageer