beantwoord

overzicht werkzaamheden 2021

  • 1 januari 2021
  • 54 reacties
  • 3125 Bekeken

Reputatie 5

Is er nog geen overzicht van de werkzaamheden aan het spoor voor 2021? Het overzicht dat nu op de website van NS staat is verleden tijd.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 maart 2021, 09:33

Ik heb begrepen dat de lijst niet meer komt en dat deze pagina met nieuwe layout de lijst vervangt. Of deze pagina nog verder wordt gedetailleerd, dat weet ik niet en gaan we de komende tijd zien. Feedback is altijd welkom (in dit topic) en dat zal ik doorgeven.

Bekijk origineel

54 reacties

Goedenavond,

Afgelopen weken heb ik het intern onder de aandacht gebracht. Op dit moment is het nieuwe PDF er (nog) niet. De oude is wel verwijderd. Dus ik hoop dat er nu schot in gaat komen en er snel een vervangend document komt. Dit kan ik niet garanderen. Er wordt nu gekeken of er behoeft is aan het PDF. Vanuit de klantenservice én Community heb ik aangegeven dat dit zeker het geval is, met een verwijzing naar dit topic. Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten.

 

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor zit er een fout in de kalender.

Als je bijvoorbeeld 30 januari selecteert dan krijg je de werkzaamheden van 29 januari te zien (en die zijn er niet).

Dit is bij elke datum zo. Nu wordt er dus onterecht gemeld dat er zaterdag 30 januari geen werkzaamheden zijn, en maandag 1 februari wel.

Maar dat zijn dus de werkzaamheden van zondag 31 januari (tot uiterlijk 04.00 de volgende dag).

 

Ook dit heb ik aangekaart. Jammer dat dit nu niet kloppend is. Ik hoop dat er snel een update plaats gaat vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Het is natuurlijk zeker geen vervanging voor de PDF lijst die normaal op de NS site staat, maar op de ProRail website staat een een top 10 met de meeste reizigers­hinder door spoorwerk in 2021. In afwachting van de PDF op de NS site alvast even dit lijstje.

https://www.prorail.nl/nieuws/top-10-meeste-reizigershinder-door-spoorwerk-in-2021

Dank hiervoor. Dit is in ieder geval iets. 

En zucht: weer Weert-Roermond en Meppel-Zwolle-Amersfoort

Reputatie 5

Dank hiervoor. Dit is in ieder geval iets. 

En zucht: weer Weert-Roermond en Meppel-Zwolle-Amersfoort

Inderdaad. En in Limburg wordt er niet eens iets fundamenteel gewijzigd. Prutsers... 

Goedenavond, 
Ik heb nog geen update en zie ook nog geen overzicht op de website. Ik hou het in de gaten en ga hier nogmaals over mailen.

De reactie die ik heb gehad is dat de lijst tijdelijk niet op de website komt. In elk komt de lijst niet als overzicht in PDF zoals we gewend waren. Dit heeft o.a. te maken met het nieuwe design van de pagina. Er wordt op dit moment nog hard aan gewerkt. Ik heb nog een indicatie gevraagd wanneer deze info wél verwacht wordt op de site. Als ik hier meer duidelijkheid over heb, dan laat ik dat weten. 

Volgens mij staat er inmiddels een nieuwe pagina bij werkzaamheden je kan nu klikken op februari en maart. 

 

Ziet er zo op het eerste oog goed uit.

Als NS een ander formaat (csv, xml?) kan leveren wil ik er ook best even een PDF-file van renderen hoor :sunglasses: Terwijl ik het schrijf vraag ik me af of ik het niet zelfs ergens zou hebben, hmm. Eens nazoeken binnenkort.

 

Reputatie 7
Badge +3

In vergelijking met DB is de informatievoorziening over werkzaamheden nogal povertjes in Nederland.

Hier een voorbeeld van hoe het ook kan: https://bauinfos.deutschebahn.com/docs/fernverkehr/IC_77.pdf

Nu het design is aangepast, ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn van een lijst zijn binnen de pagina. Ik zal nogmaals mailen. 

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

 

Ik had die reactie in ieder geval al 10 dagen geleden gegeven:

 

Volgens mij staat er inmiddels een nieuwe pagina bij werkzaamheden je kan nu klikken op februari en maart. 

Ziet er zo op het eerste oog goed uit. 

 

Ook inmiddels met het tweede oog :rofl: gekeken en ik vind het nog steeds een hele verbetering t.o.v. de eerdere informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

Irritant blijft dat de inhoud van de werkzaamheden geheim blijft.

Reputatie 7

Zou graag vermeld zien wat er precies gedaan wordt. Dat geeft complete informatie en lijkt me niet teveel gevraagd. Gebeurt in het buitenland veelal ook. Op de Prorail site kan ik er geen wijs uit worden helaas. Het kan ook in enkele zinnen in het overzicht vermeld dus het kan goed overzichtelijk blijven. 

Reputatie 7
Badge +3

Zou graag vermeld zien wat er precies gedaan wordt. Dat geeft complete informatie en lijkt me niet teveel gevraagd. Gebeurt in het buitenland veelal ook. Op de Prorail site kan ik er geen wijs uit worden helaas. Het kan ook in enkele zinnen in het overzicht vermeld dus het kan goed overzichtelijk blijven. 

Infrabel geeft altijd in enkele korte zinnen aan wat er gebeurt, wel zo netjes naar de klant toe.

Reputatie 7
Badge

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 


De layout is prima. Zou fijn zijn als niet de komende 6 weken, maar in ieder geval de komende 6 maanden vermeld kunnen worden en dat dit ook verwerkt kan worden in de internationale boekingsmodule. Dan kan de befaamde pdf achterwege blijven… :wink:

Aangezien de trein korte afstandsvluchten zou moeten gaan overnemen, mag de informatievoorziening ook richting KLM-standaard…

Reputatie 5

De trein gaat geen enkel vliegtuig vervangen zolang er een 25% risico van vertraging is, ook al heet het juridisch dan geen vertraging. Als men dat echt wil zullen we moeten overstappen op betrouwbaarheid zoals in Japan. Maar niemand (in de politiek) wil dat echt. Althans niet de politici die echt aan de macht zijn, het zijn allemaal mooie worden voor de bühne.

Reputatie 7

De trein gaat geen enkel vliegtuig vervangen zolang er een 25% risico van vertraging is, ook al heet het juridisch dan geen vertraging. Als men dat echt wil zullen we moeten overstappen op betrouwbaarheid zoals in Japan. Maar niemand (in de politiek) wil dat echt. Althans niet de politici die echt aan de macht zijn, het zijn allemaal mooie worden voor de bühne.

Ik geloof daar ook niet in. Grootse plannen en prachtige groene voornemens voor de toekomst maar er komt weinig van terecht. En de politici die echt aan het roer staan, reizen toch al nooit met OV, hebben daar geen feeling mee en zijn allang weg als er ooit definitief besloten moet worden.

Vliegtuig is snel van A naar B en op een handvol verbindingen als Amsterdam - Londen of Amsterdam - Parijs zal de trein mogelijk winnen (mits frequentie goed is), maar verder houdt het op.

Moet je verder het VK of Frankrijk in dan zullen de meesten voor het gemak, snelheid en comfort het vliegtuig pakken want overstappen betekent kans op problemen door vertraging, gezeul met koffers, metrovervoer, en vaak veel uitzoekwerk doordat je aparte kaartjes moet kopen (verschillende vervoerders) enz. Als je van Utrecht naar bijvoorbeeld Liverpool wil gaat bijna niemand per trein tenzij je een fervente treinliefhebber bent en alle tijd hebt/de reis op zichzelf als een uitstapje wilt en kunt zien.

 

@Rene74 ; even een zijsprongetje 10 jaar geleden vanuit Barcelona noodgedwongen (vulkaan in IJsland) met de trein terug gemoeten naar Nederland. Spaanse treinen richting Frankrijk waren waren er ook niet omdat die uitgerekend staakten rond die tijd. Uiteindelijk naar Girona Airport gegaan. Vandaan met een particulier busje naar Perpignan gegaan. TGV naar Parijs Gare de Lyon, met de RER in Parijs naar Gare du Nord en vervolgens op de laatste Thalys naar Amsterdam gestapt. Kwam uiteindelijk om 24.00 uur aan in Heemskerk. Ik had eigenlijk toen verwacht dat ik zou moeten overnachten in Parijs of Brussel. Het kan dus wel in één dag.  

Reputatie 7
Badge +3

De trein gaat geen enkel vliegtuig vervangen zolang er een 25% risico van vertraging is, ook al heet het juridisch dan geen vertraging. Als men dat echt wil zullen we moeten overstappen op betrouwbaarheid zoals in Japan. Maar niemand (in de politiek) wil dat echt. Althans niet de politici die echt aan de macht zijn, het zijn allemaal mooie worden voor de bühne.

Als je van Utrecht naar bijvoorbeeld Liverpool wil gaat bijna niemand per trein tenzij je een fervente treinliefhebber bent en alle tijd hebt/de reis op zichzelf als een uitstapje wilt en kunt zien.

Als je even op de landkaart kijkt zie je dat het naar Liverpool ook een absurde omweg is via Calais. Dat probleem speelt naar Londen ook al een beetje. 

Het grote voordeel van vliegen binnen Europa is dat het bijna allemaal directe point-to-point vluchten zijn, kaarsrecht van vertrekpunt naar bestemming. De trein is hooguit handig als er toevallig ook zo'n redelijk rechte verbinding is of als er geen vliegvelden/vluchten in de buurt van je bestemming zijn. 

Bijkomend voordeel van vliegen is dat er in de lucht ook geen werkzaamheden zijn in weekenden en schoolvakanties. 

Ik heb begrepen dat de lijst niet meer komt en dat deze pagina met nieuwe layout de lijst vervangt. Of deze pagina nog verder wordt gedetailleerd, dat weet ik niet en gaan we de komende tijd zien. Feedback is altijd welkom (in dit topic) en dat zal ik doorgeven.

Reputatie 5

Jammer. Dan wordt de trein dus weer een stukje minder betrouwbaar. Maar dat zullen de statistieken niet laten zien, en daar gaat het natuurlijk om.

Zou er niet op rekenen, in het uitwisselingsformaat van werkzaamheden ontbreekt ook een verdere omschrijving dan “werkzaamheden”. Of nee, wacht:

 

werktraject waarbij geen treinverkeer meer mogelijk is in een bepaald gebied, reizigers worden met de bus vervoerd of wordt een duidelijk ander reisgedrag geadviseerd en waarbij de gevolgen hiervan duidelijk op andere trajecten merkbaar is

 

:thermometer_face:

Reputatie 7

Het grote voordeel van vliegen binnen Europa is dat het bijna allemaal directe point-to-point vluchten zijn, kaarsrecht van vertrekpunt naar bestemming. De trein is hooguit handig als er toevallig ook zo'n redelijk rechte verbinding is of als er geen vliegvelden/vluchten in de buurt van je bestemming zijn. 

Bijkomend voordeel van vliegen is dat er in de lucht ook geen werkzaamheden zijn in weekenden en schoolvakanties. 

En juist daarom gaat voor 99% van de klanten de trein nooit het vliegtuig op de internationale middellange afstand vervangen, afgezien van een handvol routes. Ondanks alle grote woorden en intenties zullen het hoofdzakelijk auto's en vliegtuigen blijven. En die zijn meestal ook nog eens goedkoper.

Ooit ben ik weleens met Zon-Thalys naar Zuid-Frankrijk geweest. Die reis ging prima, lekker direct en snel. Het grote nadeel ervan vond ik dat die trein dan alleen in juli en augustus reed en alleen op zaterdagen meen ik. Wil je op vrijdag al gaan, kon dat niet. Wilde je al in juni of nog in september op vakantie (mensen zonder kinderen), vergeet het maar. Verder vond ik hem heel duur als je niet héél vroeg je trip boekte, want de ticketprijzen schoten snel de lucht in. Dan kost Amsterdam - Nice met Easyjet of Transavia in feite bijna niks. 

Reputatie 5

Ik heb begrepen dat de lijst niet meer komt en dat deze pagina met nieuwe layout de lijst vervangt. Of deze pagina nog verder wordt gedetailleerd, dat weet ik niet en gaan we de komende tijd zien. Feedback is altijd welkom (in dit topic) en dat zal ik doorgeven.

Het was natuurlijk te verwachten dat er geen jaaroverzicht zou komen. Dat was toch wel handig geweest omdat ik daar mijn vakanties op kon aanpassen. Nu moet ik maar afwachten hoe het uitkomt. Dit jaar zijn er al werkzaamheden geweest tussen Roosendaal en Vlissingen, op 6 en 7 maart, en volgende week is het alweer raak op 3, 4 en 5 april. Nu weet ik dus niet wanneer de volgende werkzaamheden hierna zullen zijn, maar gezien de frequentie zal dat vast nog dit jaar zijn.

Reageer