beantwoord

overzicht werkzaamheden 2021

  • 1 January 2021
  • 54 reacties
  • 3142 Bekeken

Reputatie 5

Is er nog geen overzicht van de werkzaamheden aan het spoor voor 2021? Het overzicht dat nu op de website van NS staat is verleden tijd.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 March 2021, 09:33

Bekijk origineel

54 reacties

Dat durf ik zo niet te zeggen. Ik heb het voor je nagevraagd, zodra ik een reactie heb, kom ik erop terug! 

Reputatie 7
Badge +3

Net als bij de problemen gisteren met de lijst met feestdagen vraag ik me af of er binnen NS wel iemand is die de eindverantwoordelijkheid heeft over de website en in de gaten houdt of alles correct en up-to-date is. Een rol van eindredacteur die bij veel bedrijven door iemand van een afdeling marketing communications wordt vervuld. Iemand die dus ook mensen kan aanspreken als blijkt dat hun onderdeel van de site omissies, fouten of verouderde informatie vertoont en er ook op let dat (zoals in dit geval) nieuwe informatie tijdig en correct wordt toegevoegd. 

Badge +3

De website meldt wel alvast:

Op 31 december rijden de treinen tot 20.00u

In verband met de jaarwisseling

Daar zijn ze dus keurig op tijd mee! :rofl:

Reputatie 5

Werkzaamheden? Het spoor zal na alle afgelopen buitendienststellingen van vele weken en maanden, dit jaar wel gewoon af zijn :)

Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat er zo'n lijst komt. De afdeling die verantwoordelijk was voor de lijst van 2020, maak het dit jaar niet. Als ik meer weet, dan geef ik dat in dit topic aan. 

Reputatie 7
Badge

Dan heeft het ook geen nut meer om een internationale reis bij NS te boeken. Juist daar was het erg handig voor.

 

Stel je voor, dat je duidelijk en tijdig naar klanten communiceert, zou verboden moeten worden.

Reputatie 5

Fantastisch. De punctualiteit was nog nooit zo hoog, de betrouwbaarheid was nog nooit zo belabberd. Meer dan 10 dagen van tevoren? Zoek het maar uit.

 

Kennelijk reist er bij de spoorwegen niemand zelf ooit met de trein. Als een sector z'n eigen product niet ziet zitten, heeft die sector geen toekomt meer...

Reputatie 7
Badge +3

Kantoren vol met NS-ambtenaren en niemand die een excel van twee bladzijden kan maken. Misschien moet de bezem eens door het marketing & sales waterhoofd bij NS. 

Net als bij de problemen gisteren met de lijst met feestdagen vraag ik me af of er binnen NS wel iemand is die de eindverantwoordelijkheid heeft over de website en in de gaten houdt of alles correct en up-to-date is. Een rol van eindredacteur die bij veel bedrijven door iemand van een afdeling marketing communications wordt vervuld. Iemand die dus ook mensen kan aanspreken als blijkt dat hun onderdeel van de site omissies, fouten of verouderde informatie vertoont en er ook op let dat (zoals in dit geval) nieuwe informatie tijdig en correct wordt toegevoegd. 

Kan allemaal even duren inderdaad: 

 

Ugh, daarvoor moet je bij het archief kunnen. Nouja, dan maar zo:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ff9a9a716f76/5ff9a9a6ec310-screencapture-community-ns-nl-archief-43-taalfout-op-ns-site-843-2021-01-09-13_02_13.png

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5ff9a9c3a94a4/5ff9a9c391c18-screencapture-community-ns-nl-archief-43-taalfout-op-ns-site-843-index2-html-2021-01-09-13_02_31.png

Reputatie 5

Zo'n overzicht is toch wel heel handig, want daar kan ik mijn vakanties en andere plannen voor het komende jaar op afstemmen. Dit is duidelijk weer een voorbeeld van klantonvriendelijkheid van NS. Ik zou het bijna lamlendigheid willen noemen.

Badge +3

Net als de pdf’s van de vertrekstaten. Hele kleine moeite om die gewoon te publiceren zoals voorheen, want ze zijn er gewoon en anders makkelijk te genereren.

Wellicht dat ProRail ergens een overzicht heeft staan? Zal ze eens vragen.

Reputatie 7
Badge +3

Vertrekstaten hebben geen zin meer, in de praktijk wordt daar zoveel van afgeweken dat ze de reiziger alleen maar op een verkeerd been zetten. In Den Bosch hangen trouwens nog steeds die van de oude dienstregeling, klaagt niemand over.

 

Badge +3

Op zich verdedigbaar, maar op een A4 voor op de koelkast of zo was wel leuk, naast het afval ophaalrooster voor papier/karton, PMD, GFT, restafval (zakken aan de straat) :sweat_smile:

En over communicatie (totaal off topic, of toch niet?), bij KPN gaat het net als hier bijna, als het om (trouwe) klanten en aanpassingen gaat eigenlijk. En vooral over problemen heen (blijven) draaien :joy:

https://forum.kpn.com/internet-9/eigen-modem-en-geen-internet-meer-probeer-dit-526765?postid=1205717#post1205717 zoek de verschillen.

Badge +3

Oh, en (off topic) stond er ook nog

ik zit vrijwel nooit op het forum tenzij er onverhoopt weer eens iets stuk gaat. Daarnaast is het forum dan niet de 1e plek waar ik kijk voor informatie. Ik verwacht dat dergelijke belangrijke informatie rechtstreeks aan de klant gecommuniceerd wordt, en niet dat we daar zelf achteraan moeten. Het is een kleine moeite, maar een grote stap in professionalisering voor KPN om dit gewoon op orde te hebben.

Dus… ook voor NS! Die kleine stap waar mensen nu zelf achteraan moeten of zo…  

Ik doe mijn best om te achterhalen wie er verantwoordelijk is voor het maken van de “lijst”. Tot op heden heb ik daar nog geen duidelijkheid over. Stay tuned.. 

Reputatie 4

Het zou wel handig zijn als die er komt.

Helaas is er op dit moment nog niets over duidelijk. Ik hou het in de gaten.

Badge +3

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor zit er een fout in de kalender.

Als je bijvoorbeeld 30 januari selecteert dan krijg je de werkzaamheden van 29 januari te zien (en die zijn er niet).

Dit is bij elke datum zo. Nu wordt er dus onterecht gemeld dat er zaterdag 30 januari geen werkzaamheden zijn, en maandag 1 februari wel.

Maar dat zijn dus de werkzaamheden van zondag 31 januari (tot uiterlijk 04.00 de volgende dag).

Reputatie 6

Zal hier ook wel mee te maken hebben: 

Er zal wel druk over vergaderd, overlegd en afgestemd worden. Helaas gaat dat met Skype en Teams allemaal wat langzamer, NS staat normaliter immers bekend om haar snelle en doortastende optreden. 

Badge +3

Check! :disappointed_relieved:

 

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor zit er een fout in de kalender.

Als je bijvoorbeeld 30 januari selecteert dan krijg je de werkzaamheden van 29 januari te zien (en die zijn er niet).

Dit is bij elke datum zo. Nu wordt er dus onterecht gemeld dat er zaterdag 30 januari geen werkzaamheden zijn, en maandag 1 februari wel.

Maar dat zijn dus de werkzaamheden van 31 januari (tot uiterlijk 04.00 de volgende dag).

 

Ik kon het eigenlijk niet geloven wat RobertB hier schreef. Maar het blijkt helaas toch weer waar te zijn. NS is dus al niet in staat om juiste feestdagen weer te geven en ook de werkzaamheden op de juiste dag aangeven lukt dus niet. Dit zijn gewoon essentiële gegevens, die niet fout mogen gaan. Wanneer gaat er nu eens een bezem door het bedrijf?

 

 

Reputatie 5

De helft van de tijd kom je buitendienststellingen tegen, en nu weet je ook nog niet wélke helft. Tis net Russisch roulette, haha. Wat een triestheid...

Reputatie 7
Badge

Als de bezem een keer door het hoofdkantoor is gegaan, wat volgens Marjan van Rintel lijkt te gebeuren, wordt het waarschijnlijk een efficiënte en goed werkende organisatie.

Die Pdf over werkzaamheden duurt inmiddels, sinds de melding, al 26 dagen. Effectief duurt het al drie maanden, omdat dat natuurlijk op 1 november klaar had kunnen zijn, juist zodat je als reiziger vooruit kan plannen. Daar waar het voor bedoeld is.

Vind het oprecht een prestatie dat de treinen van NS punctueel rijden. In tegenstelling tot service, commercie en vooral communicatie is dat wonderbaarlijk goed op orde. Je vraagt je stiekem af hoe dan kan met zo ‘n hoofdkantoor.

 

Als de bezem een keer door het hoofdkantoor is gegaan, wat volgens Marjan van Rintel lijkt te gebeuren, wordt het waarschijnlijk een efficiënte en goed werkende organisatie.

 

Ik vind dit een boute uitspraak @Raymond123 : Ik heb bij mijn bedrijf al heel wat reorganisaties meegemaakt, ik heb tot op heden nog niet gezien dat dat leidt tot efficiency en een goed werkende organisatie. Er wordt meestal wat personeel uitgeschopt en niet veel later komt men er dan achter dat er toch weer bepaalde dingen blijven liggen en wordt er weer nieuw personeel ingevlogen.

 

Ondertussen staan de werkzaamheden nog steeds foutief vermeld. Is de laatste reactie van een moderator ook al weer 5 dagen terug en kunnen we dus zaterdag, zondag en maandag eventueel hierover topics verwachten.  

Reputatie 7
Badge +3

Vind het oprecht een prestatie dat de treinen van NS punctueel rijden. In tegenstelling tot service, commercie en vooral communicatie is dat wonderbaarlijk goed op orde. Je vraagt je stiekem af hoe dan kan met zo ‘n hoofdkantoor.

Improvisatie? 

Reageer