beantwoord

overzicht werkzaamheden 2021

• 1 January 2021
  • 54 reacties
  • 3125 Bekeken

Reputatie 5

Is er nog geen overzicht van de werkzaamheden aan het spoor voor 2021? Het overzicht dat nu op de website van NS staat is verleden tijd.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 1 March 2021, 09:33

Ik heb begrepen dat de lijst niet meer komt en dat deze pagina met nieuwe layout de lijst vervangt. Of deze pagina nog verder wordt gedetailleerd, dat weet ik niet en gaan we de komende tijd zien. Feedback is altijd welkom (in dit topic) en dat zal ik doorgeven.

Bekijk origineel

54 reacties

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor zit er een fout in de kalender.

Als je bijvoorbeeld 30 januari selecteert dan krijg je de werkzaamheden van 29 januari te zien (en die zijn er niet).

Dit is bij elke datum zo. Nu wordt er dus onterecht gemeld dat er zaterdag 30 januari geen werkzaamheden zijn, en maandag 1 februari wel.

Maar dat zijn dus de werkzaamheden van 31 januari (tot uiterlijk 04.00 de volgende dag).

Ik kon het eigenlijk niet geloven wat RobertB hier schreef. Maar het blijkt helaas toch weer waar te zijn. NS is dus al niet in staat om juiste feestdagen weer te geven en ook de werkzaamheden op de juiste dag aangeven lukt dus niet. Dit zijn gewoon essentiële gegevens, die niet fout mogen gaan. Wanneer gaat er nu eens een bezem door het bedrijf?

Reputatie 6

Zal hier ook wel mee te maken hebben: 

Er zal wel druk over vergaderd, overlegd en afgestemd worden. Helaas gaat dat met Skype en Teams allemaal wat langzamer, NS staat normaliter immers bekend om haar snelle en doortastende optreden. 

Reputatie 7
Badge

Dan heeft het ook geen nut meer om een internationale reis bij NS te boeken. Juist daar was het erg handig voor.

Stel je voor, dat je duidelijk en tijdig naar klanten communiceert, zou verboden moeten worden.

Zou er niet op rekenen, in het uitwisselingsformaat van werkzaamheden ontbreekt ook een verdere omschrijving dan “werkzaamheden”. Of nee, wacht:

werktraject waarbij geen treinverkeer meer mogelijk is in een bepaald gebied, reizigers worden met de bus vervoerd of wordt een duidelijk ander reisgedrag geadviseerd en waarbij de gevolgen hiervan duidelijk op andere trajecten merkbaar is

:thermometer_face:

Reputatie 5

Zo'n overzicht is toch wel heel handig, want daar kan ik mijn vakanties en andere plannen voor het komende jaar op afstemmen. Dit is duidelijk weer een voorbeeld van klantonvriendelijkheid van NS. Ik zou het bijna lamlendigheid willen noemen.

Reputatie 7
Badge

Als de bezem een keer door het hoofdkantoor is gegaan, wat volgens Marjan van Rintel lijkt te gebeuren, wordt het waarschijnlijk een efficiënte en goed werkende organisatie.

Die Pdf over werkzaamheden duurt inmiddels, sinds de melding, al 26 dagen. Effectief duurt het al drie maanden, omdat dat natuurlijk op 1 november klaar had kunnen zijn, juist zodat je als reiziger vooruit kan plannen. Daar waar het voor bedoeld is.

Vind het oprecht een prestatie dat de treinen van NS punctueel rijden. In tegenstelling tot service, commercie en vooral communicatie is dat wonderbaarlijk goed op orde. Je vraagt je stiekem af hoe dan kan met zo ‘n hoofdkantoor.

Reputatie 7
Badge

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

De layout is prima. Zou fijn zijn als niet de komende 6 weken, maar in ieder geval de komende 6 maanden vermeld kunnen worden en dat dit ook verwerkt kan worden in de internationale boekingsmodule. Dan kan de befaamde pdf achterwege blijven… :wink:

Aangezien de trein korte afstandsvluchten zou moeten gaan overnemen, mag de informatievoorziening ook richting KLM-standaard…

Reputatie 5

De trein gaat geen enkel vliegtuig vervangen zolang er een 25% risico van vertraging is, ook al heet het juridisch dan geen vertraging. Als men dat echt wil zullen we moeten overstappen op betrouwbaarheid zoals in Japan. Maar niemand (in de politiek) wil dat echt. Althans niet de politici die echt aan de macht zijn, het zijn allemaal mooie worden voor de bühne.

Reputatie 7
Badge +3

Vertrekstaten hebben geen zin meer, in de praktijk wordt daar zoveel van afgeweken dat ze de reiziger alleen maar op een verkeerd been zetten. In Den Bosch hangen trouwens nog steeds die van de oude dienstregeling, klaagt niemand over.

Reputatie 5

De helft van de tijd kom je buitendienststellingen tegen, en nu weet je ook nog niet wélke helft. Tis net Russisch roulette, haha. Wat een triestheid...

Reputatie 7
Badge +3

Net als bij de problemen gisteren met de lijst met feestdagen vraag ik me af of er binnen NS wel iemand is die de eindverantwoordelijkheid heeft over de website en in de gaten houdt of alles correct en up-to-date is. Een rol van eindredacteur die bij veel bedrijven door iemand van een afdeling marketing communications wordt vervuld. Iemand die dus ook mensen kan aanspreken als blijkt dat hun onderdeel van de site omissies, fouten of verouderde informatie vertoont en er ook op let dat (zoals in dit geval) nieuwe informatie tijdig en correct wordt toegevoegd. 

Reputatie 5

https://www.treinreiziger.nl/ns-en-arriva-betrek-ons-eerder-bij-evenementen/

NS wil graag meer informatie over omstandigheden. Nou beste NS, de reiziger ook ;)

Reputatie 7
Badge +3

Zou graag vermeld zien wat er precies gedaan wordt. Dat geeft complete informatie en lijkt me niet teveel gevraagd. Gebeurt in het buitenland veelal ook. Op de Prorail site kan ik er geen wijs uit worden helaas. Het kan ook in enkele zinnen in het overzicht vermeld dus het kan goed overzichtelijk blijven. 

Infrabel geeft altijd in enkele korte zinnen aan wat er gebeurt, wel zo netjes naar de klant toe.

Badge +3

Op https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor zit er een fout in de kalender.

Als je bijvoorbeeld 30 januari selecteert dan krijg je de werkzaamheden van 29 januari te zien (en die zijn er niet).

Dit is bij elke datum zo. Nu wordt er dus onterecht gemeld dat er zaterdag 30 januari geen werkzaamheden zijn, en maandag 1 februari wel.

Maar dat zijn dus de werkzaamheden van zondag 31 januari (tot uiterlijk 04.00 de volgende dag).

Badge +3

Check! :disappointed_relieved:

Reputatie 5

Fantastisch. De punctualiteit was nog nooit zo hoog, de betrouwbaarheid was nog nooit zo belabberd. Meer dan 10 dagen van tevoren? Zoek het maar uit.

Kennelijk reist er bij de spoorwegen niemand zelf ooit met de trein. Als een sector z'n eigen product niet ziet zitten, heeft die sector geen toekomt meer...

Reputatie 7
Badge +3

Kantoren vol met NS-ambtenaren en niemand die een excel van twee bladzijden kan maken. Misschien moet de bezem eens door het marketing & sales waterhoofd bij NS. 

Als de bezem een keer door het hoofdkantoor is gegaan, wat volgens Marjan van Rintel lijkt te gebeuren, wordt het waarschijnlijk een efficiënte en goed werkende organisatie.

Ik vind dit een boute uitspraak @Raymond123 : Ik heb bij mijn bedrijf al heel wat reorganisaties meegemaakt, ik heb tot op heden nog niet gezien dat dat leidt tot efficiency en een goed werkende organisatie. Er wordt meestal wat personeel uitgeschopt en niet veel later komt men er dan achter dat er toch weer bepaalde dingen blijven liggen en wordt er weer nieuw personeel ingevlogen.

Ondertussen staan de werkzaamheden nog steeds foutief vermeld. Is de laatste reactie van een moderator ook al weer 5 dagen terug en kunnen we dus zaterdag, zondag en maandag eventueel hierover topics verwachten.  

Reputatie 5

Het is allemaal moeilijk moeilijk inderdaad.

Ik ben momenteel nog in Japan en zie nu al op om weer te downgraden naar de Russisch roulette-dienstregeling van Nederland. Nog even een paar weekjes genieten van dienstregelingen die daadwerkelijk te vertrouwen zijn :) 

Reputatie 5

Werkzaamheden? Het spoor zal na alle afgelopen buitendienststellingen van vele weken en maanden, dit jaar wel gewoon af zijn :)

Reputatie 5

Luiheid. En desinteresse. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is natuurlijk zeker geen vervanging voor de PDF lijst die normaal op de NS site staat, maar op de ProRail website staat een een top 10 met de meeste reizigers­hinder door spoorwerk in 2021. In afwachting van de PDF op de NS site alvast even dit lijstje.

https://www.prorail.nl/nieuws/top-10-meeste-reizigershinder-door-spoorwerk-in-2021

Dank hiervoor. Dit is in ieder geval iets. 

En zucht: weer Weert-Roermond en Meppel-Zwolle-Amersfoort

Reputatie 5

Dank hiervoor. Dit is in ieder geval iets. 

En zucht: weer Weert-Roermond en Meppel-Zwolle-Amersfoort

Inderdaad. En in Limburg wordt er niet eens iets fundamenteel gewijzigd. Prutsers... 

Ik heb nog niet meer info over de lijst, als ik meer weet, dan laat ik het weten. Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de vernieuwde werkzaamheden pagina vinden. 

Reageer