beantwoord

Persoonlijke services met NS Extra - geen melding ontvangen bij werkzaamheden

• 23 maart 2019
  • 8 reacties
  • 224 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 6245 reacties
De laatste week van februari ontving ik een mail van NS Extra waarin onderstaande stond:

Als deelnemer van NS Extra ben je gewend om van ons persoonlijke diensten te ontvangen. We begonnen met de check-uit alert service, maar we hebben er inmiddels wat extra’s aan toegevoegd. Zo krijg je nu ook berichten met informatie over drukte, werkzaamheden en wijzigingen in de dienstregeling wanneer dat relevant is voor jouw traject. We hebben deze persoonlijke services nu ook in onze voorwaarden opgenomen en onze voorwaarden daarom aangepast.

Beheer zelf je NS Extra-instellingen
Natuurlijk bepaal je zelf wat je van ons ontvangt. Bij jouw instellingen hebben we nu een vinkje toegevoegd: Persoonlijke informatie over mijn traject.

Ik heb in mijn NS Extra account aangegeven staan dat ik deze persoonlijke informatie over mijn traject wil ontvangen.
Waarom heb ik dan geen melding ontvangen over de werkzaamheden bij Leiden en wijzigingen in de dienstregeling die daaruit voort vloeien? Dit is wel relevant voor mijn traject en die beginnen maandag al.

icon

Beste antwoord door Danny NS 24 maart 2019, 11:07

Hoi Momo,

Vreemd dat je geen melding hebt gekregen van NS Extra over de werkzaamheden op jouw traject.

In principe hoor je een bericht te krijgen over trajecten die invloed hebben op jouw normale reisgedrag. Reis je vaak langs Leiden, dan hoor je hier dus een melding van te krijgen.
Ik ga je screenshot naar onze IT-afdeling sturen zodat ze hier mee aan de slag kunnen. Het lijkt er dan op dat meer mensen hier last van hebben.

Ik reis persoonlijk vaak rondom Utrecht en Amsterdam, ik ontvang regelmatig een mail over werkzaamheden aldaar. Maar, inderdaad niet over alle werkzaamheden.

Ik laat er dus naar kijken en hoop dat je in de toekomst de meldingen wel correct ontvangt.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
We begonnen met de check-uit alert service...

Heeft dat ooit gewerkt dan? Of hooguit 10 seconden na je incheck een mailtje krijgen dat je niet moet vergeten uit te checken op je bestemming (traject blijkbaar bekend?)...

SMS doen ze niet meer aan (kan ik me iets bij voorstellen), maar dat heeft ook nooit fatsoenlijk gewerkt toch?
Reputatie 7
Badge +3
Voor mij niet. Eén keer vergeten uit te checken en geen mailtje. Bij weer "inchecken" bij de volgende reis checkte ik dus uit, daarna maar weer echt ingecheckt. Kostte me 1 cent aan correctietarief (geen idee trouwens of dat met Traject Vrij nog steeds 1 cent is of intussen wel €10).
Verklaring van een moderator was dat ik binnen de termijn van waarin de mail zou worden verstuurd het zelf al had gecorrigeerd plus dat ik een Traject Vrij had, zou daarmee niet werken of geen nut hebben of zo.
Ik heb die check uit service dan ook uitgevinkt.

De NS Extra aanbiedingen belanden altijd in de trash zonder te gebruiken.
Maar nu had ik nog enige hoop dat die persoonlijke informatie over mijn traject wel nuttig zou zijn. Ook niet dus.
Reputatie 6
Ach, ik had over de Leidse drieweekse wel afgelopen week op Amsterdam Sloterdijk, Leiden Centraal of Den Haag Centraal een waarschuwend omroepberichtje verwacht. Maar die waren er niet…
Reputatie 7
Badge +3
Dat viel mij inderdaad ook op. Normaal zijn die er wel 1 of 2 dagen van tevoren bij dit soort langdurige werkzaamheden. Wel gaf het TB7 scherm in de fietsenstalling in Delft vrijdagmiddag onderin in geel een melding van de werkzaamheden.

De posters waren begin deze week opgehangen op o.a. De Vink en Laan van NOI, al eerder waren er daar wel borden aan palen vastgemaakt.
Al hadden die laatste wel wat strategischer kunnen worden gehangen. Bij vorige werkzaamheden hingen die gelijk aan de eerste paal vanaf de trap gezien, met de tekst richting richting trap zodat je ze komend vanaf de trap gelijk zag. Nu hangt bv op De Vink op het ene eilandperron het bord aan de 2e paal met de tekst richting spoor 1 en op het andere eilandperron ergens halverwege de trap en de lift. Iemand die meer naar voren op het perron gaat staan ziet het daar niet. Op Laan van NOI iets dergelijks, tenminste bij spoor 4 en 5, bij spoor 6 heb ik zo'n bord niet eens gezien. Misschien een kleinigheid, maar zo'n bord hoort toch op een plek te hangen die voor iedereen goed zichtbaar is?
Hoi Momo,

Vreemd dat je geen melding hebt gekregen van NS Extra over de werkzaamheden op jouw traject.

In principe hoor je een bericht te krijgen over trajecten die invloed hebben op jouw normale reisgedrag. Reis je vaak langs Leiden, dan hoor je hier dus een melding van te krijgen.
Ik ga je screenshot naar onze IT-afdeling sturen zodat ze hier mee aan de slag kunnen. Het lijkt er dan op dat meer mensen hier last van hebben.

Ik reis persoonlijk vaak rondom Utrecht en Amsterdam, ik ontvang regelmatig een mail over werkzaamheden aldaar. Maar, inderdaad niet over alle werkzaamheden.

Ik laat er dus naar kijken en hoop dat je in de toekomst de meldingen wel correct ontvangt.
Reputatie 7
Badge +3
Dank je Danny,
Om precies te zijn, ik reis niet langs Leiden, maar de werkzaamheden hebben wel invloed op mijn traject De Vink - Delft. Normaal is dat met een overstap op Laan van NOI, maar tijdens de werkzaamheden moet ik reizen via Den haag Centraal en is de reistijd langer. Vanwege de werkzaamheden rijden de IC's 2200 en 2400 niet tussen Amsterdam/ Lelystad en Den Haag HS, maar beginnen in Den Haag Centraal.
Ik reis wel langs Leiden, heb ook NS Extra en ook geen meldingen ontvangen. Ik reis ca 4x per week Haarlem Delft en de afgelopen weken geen enkel omroepbericht hierover gehoord en posters op station heb ik ook niet gezien.
Dit lijkt erop alsof de NS 3 weken ernstige hinder probeert te verstoppen.
Reputatie 7
Badge +3
Posters heb ik wel gezien, op de stations waar ik kom, De Vink, Laan van NOI en Delft. Die hingen er vanaf afgelopen week, ik denk maandag.
Op Delft waren die aan de glazen liftwand geplakt op de tussenverdieping waar je naar de fietsenstaling kan.

Maar inderdaad geen enkel omroepbericht, ook werden er de week ervoor in de trein geen kaartjes uitgedeeld wat bij andere werkzaamheden nog wel eens gebeurde.
En dan roept NS een persoonlijke service via NS Extra in het leven waar je niets aan hebt.

Reageer