planning werkzaamheden 29-30 september mij een raadsel

• 23 september 2018
  • 8 reacties
  • 453 Bekeken

Reputatie 1
Dat er gewerkt moet worden aan het spoor daar heb ik alle begrip voor, maar van de planning snap ik helemaal niks alsmede van het TVV. Ik wil zondag 30 september van Wormerveer naar Tilburg Reeshof. Station Tilburg ligt eruit, dus ik denk, dan ga ik over Rotterdam en Breda, niet dus. Tilburg, Breda, Roosendaal, Bergen op Zoom en heel Zeeland blijken per trein niet bereikbaar te zijn, niet via Rotterdam en niet via Den Bosch. Waarom is dit in hemelsnaam zo gepland dat je met geen mogelijkheid meer met de trein in de buurt van Breda kunt komen? Ze zeggen wel eens, kan het niet linksom, dan doen wij het maar rechtsom, maar bij de planning gooien ze roet in het eten, snap er echt helemaal niets van. En dan rijden er ook nog eens geen treinen tussen Uitgeest en Zaandam. En ook de HSL blijkt niet te rijden tussen Rotterdam en Breda.

8 reacties

Badge +3
Ik heb even een blik geworpen op alle geplande werkzaamheden voor het weekend van 29/30 september. Ik ben het geheel met u eens dat op zijn zachtst gezegd lijkt op de linkerhand die niet weet wat de rechterhand doet.

Ik kan nergens vinden wat er precies voor werkzaamheden worden uitgevoerd in Noord-Brabant. Als er werkzaamheden zijn op een verkeersleidingspost zou ik kunnen begrijpen dat een heel groot gebied buiten dienst gesteld wordt. Maar als het onderhoudswerkzaamheden betreft dan is het gewoon slechte planning van de kant van ProRail. Normaal gesproken worden niet gelijktijdig werkzaamheden uitgevoerd op drie noord-zuidcorridors.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn in Brabant alweer werkzaamheden rond station Tilburg. Daardoor is er geen treinverkeer van Tilburg naar Gilze-Rijen, Boxtel en Den Bosch. Waarom er dan in hetzelfde weekend werkzaamheden worden georganiseerd bezuiden Rotterdam is een raadsel. Het lijkt er op dat deze regio langzamerhand het speeltuintje van ProRail is geworden.
Reputatie 2
Tilburg en Breda zijn gewoon bereikbaar met de trein hoor. De zuidwesthoeh is vanuit Utrecht bereikbaar via Geldermalsen en Dordrecht. Alleen rijden daar alleen stoptreinen. Op de HSL Zuid rijden minder treinen (alleen IC Brussel rijdt). In Tilburg zijn alleen Reeshof en Universieteit bereikbaar per trein. Naast de bovenstaande treinverbindingen zijn er ook nog de bussen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +3
@InterCityNederland
Naar Tilburg, Tilburg Universiteit, Tilburg Reeshof en Oisterwijk rijden er toch echt geen helemaal treinen. Je kunt tot Gilze-Rijen, Boxtel of Den Bosch komen en vandaar is het verder met de touringcar.
Ik vind het erg vervelend om te lezen dat de werkzaamheden zoveel invloed hebben op jouw reizen, eline.kleibrink, maar ik kan helaas weinig toevoegen aan wat anderen al hebben aangegeven. Wat er precies uitgevoerd wordt aan werkzaamheden kan ik ook niet terugvinden en over het waarom er meerdere werkzaamheden in hetzelfde gebied gepland worden in hetzelfde weekend durf ik al helemaal niets over te zeggen. Het beste wat ik kan adviseren is om voor deze antwoorden contact op te nemen met ProRail.
Reputatie 1
Ik had een aantal afspraken staan in het land. Maar het zien van deze kansloze situatie ga ik alles maar afzeggen. Na de vorige keer ga ik dit niet meer doen. Heel Brabant en Zeeland gewoon afgesloten van het treinverkeer. Lekker gepland weer.... Pffffd
@InterCityNederland
Naar Tilburg, Tilburg Universiteit, Tilburg Reeshof en Oisterwijk rijden er toch echt geen helemaal treinen. Je kunt tot Gilze-Rijen, Boxtel of Den Bosch komen en vandaar is het verder met de touringcar.

De reisplanner denkt er toch anders over. Je kan met de Sprinter gewoon van Dordrecht via Breda naar Tilburg Reeshof op zowel 29 als 30 september.
Reputatie 3
Sprinter vanuit de richting Breda rijdt tot Tilburg Universiteit. Hoe dan ook, weer zeer beroerd gepland door Prorail met werkzaamheden zowel rond Rotterdam als Tilburg.

Reageer