Prorail ravage in Brabant

• 23 oktober 2017
  • 37 reacties
  • 592 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Na 9 dagen zonder treinverkeer rond Tilburg zijn de werkzaamheden rond Tilburg met een totale puinhoop geëindigd. Dit is voor de zoveelste keer het laatste halfjaar dat infrastructuur in Brabant op zijn gat ligt. Hoe groot moet de puinhoop worden voor dat ook NS eindelijk eens bij ProRail aan de bel gaat trekken?

37 reacties

Reputatie 3
Ik ging er automatisch al vanuit dat Prutsrail er weer een bende van zou maken; mijn vooroordeel wordt weer eens bevestigd.
Goed dat dit bedrijf haar zelfstandigheid gaat verliezen; blijkbaar zijn ze niet in staat om fatsoenlijk te leveren.
Helaas is de treinreiziger weer de dupe van al dit geknutsel.
Reputatie 7
Badge +3
Het valt me trouwens op dat je die Pier Eringa na al zijn blabla in het begin inmiddels ook muisstil is.
Reputatie 6
Ik had al verwacht dat het vanochtend uit de klauwen zou lopen na een herfstvakantie met busvervoer. Dus vandaag had ik allang maar vrij ingepland. Ik kan maar niet begrijpen dat zoiets steeds weer gebeurt. Waar zijn de echte deskundigen. De treinreiziger zit er maar weer mee en het openbaar vervoer imago krijgt weer een flinke deuk erbij.
Reputatie 3
Het valt me trouwens op dat je die Pier Eringa na al zijn blabla in het begin inmiddels ook muisstil is.

Ja meneer praat veel maar zegt niets. Prorail is met name goed in het plaatsen van kilometers lang duur nutteloos hekwerk en het weghalen van wissels waarmee veel flexibiliteit vervalt.
Badge
Niet teveel over één kam scheren hè. De stremming tussen Tilburg en Den Bosch is veroorzaakt door een kraan (en volgens mij niet één van bij de werkzaamheden) die tegen een spoorbrug is gereden. Dat kan elke dag gebeuren, het is stom toeval dat het nu juist op dag 1 na de werkzaamheden gebeurt.
Verder meende ik te hebben opgepikt dat de stremming Breda - Boxtel te maken heeft met een defecte trein. Lijkt me niet al te waarschijnlijk dat dat met de werkzaamheden te maken heeft.
Voor zover ik kan oordelen hebben ProRail en NS vandaag gewoon een behoorlijke pechdag.

Of is er daadwerkelijk iets misgegaan / uitgelopen bij de werkzaamheden? Daar weet ik namelijk niet genoeg over.
Reputatie 7
Badge +3
Voetbaltrainers die met hun club onderaan staan beweren ook altijd dat ze steeds pech hebben.
Reputatie 2
Niet teveel over één kam scheren hè. De stremming tussen Tilburg en Den Bosch is veroorzaakt door een kraan (en volgens mij niet één van bij de werkzaamheden) die tegen een spoorbrug is gereden. Dat kan elke dag gebeuren, het is stom toeval dat het nu juist op dag 1 na de werkzaamheden gebeurt.
Verder meende ik te hebben opgepikt dat de stremming Breda - Boxtel te maken heeft met een defecte trein.
Lijkt me niet al te waarschijnlijk dat dat met de werkzaamheden te maken heeft.
Voor zover ik kan oordelen hebben ProRail en NS vandaag gewoon een behoorlijke pechdag.

Of is er daadwerkelijk iets misgegaan / uitgelopen bij de werkzaamheden? Daar weet ik namelijk niet genoeg over.

In de media kreeg ik mee dat er een wissel bij station Tilburg niet functioneerde en er een storing was bij Tilburg Universiteit. Lijkt me echt een ProRail ding. De graafmachine kwam er extra bovenop maar was zeker niet de enige oorzaak van alle ellende.
Reputatie 6
Badge
Over voetbalclubs die onderaan staan gesproken: daar is Tilburg een perfect voorbeeld van.
Reputatie 7
Badge +3
Over voetbalclubs die onderaan staan gesproken: daar is Tilburg een perfect voorbeeld van.:)
Reputatie 7
Badge +3
De stremming tussen Tilburg en Den Bosch is veroorzaakt door een kraan (en volgens mij niet één van bij de werkzaamheden) die tegen een spoorbrug is gereden.
Blijft het vreemd dat ProRail 7 uur nodig heeft om iemand van Movares te laten aanrukken om de brug te controleren. Pas rond 13.30 is de brug weer vrijgegeven.
Reputatie 3
Over voetbalclubs die onderaan staan gesproken: daar is Tilburg een perfect voorbeeld van.

je bent in de war met Breda 🙂

Ik was afgelopen vrijdag in een grote stad in Noord-Nederland en moet dit helaas ontkrachten. Tilburg wist zowaar te winnen en staat ook niet onderaan.
Laat me raden, Groningen ?
Reputatie 6
Badge
Wat niet is, komt nog 🙂 Willem 2 eindigt de laatste jaren vrijwel nooit hoger dan 14e. Meer dan 14e wordt dan ook niet van ze verwacht :P

(P.S: let op hoe ik ''komt nog'' zeg in plaats van ''KAN nog komen'' ) 😃
Waarom reed de sprinter DB-Dordrecht alleen tussen Breda en Dordrecht en niet door tot Tilburg? Komt dit doordat de capaciteit van Station Tilburg te klein is?
Goedenavond RvdL en welkom op het NS Serviceforum!

Kun je ook aangeven om welke dag dit gaat, en hoe laat deze sprinter vertrok?
Reputatie 7
Badge
@RvdL
Ja. De IC Roosendaal - Zwolle kan per ommegaande keren, en dan binnen de dienstregeling blijven rijden, maar de sprinter heeft ca 20 minuten wachttijd, en blokkeert het spoor 3, waar de IC moet keren. Oplossing zou zijn om de sprinter na het "lossen" met een bak koffie een km door te laten rijden op het spoor naar Tilburg (in het volgende blk), en na een kwartier wachten weer terug te halen om te "laden". Maar dat voorstel wordt niet opgepikt. Mss teveel handwerk voor Prorail.
Goedenavond RvdL en welkom op het NS Serviceforum!

Kun je ook aangeven om welke dag dit gaat, en hoe laat deze sprinter vertrok?

Vandaag van ongeveer 7:00-14:00 reden en er geen sprinters. De reisplanner toont dan in het rood (rijdt niet) en dan staat er als je verder klikt in het storing scherm, dat er stopbussen rijden. Kan dit niet wat duidelijker? Kwam er pas later achter dat dit het geval was.
Reputatie 7
Badge
@StijnNS
Om vandaag. Alle sprinters 6600 serie, tussen 07.00 en 14.00
Ook rijden er dan 2 IC’s per half uur tussen Breda en Tilburg, kan niet een van deze 2 ook even de stopstations meenemen? I.p.v. de stopbussen met lange opstarttijd.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom reed de sprinter DB-Dordrecht alleen tussen Breda en Dordrecht en niet door tot Tilburg? Komt dit doordat de capaciteit van Station Tilburg te klein is?
Tussen Breda en Tilburg was ook nog een wissel dat het niet deed.
Tussen Breda en Tilburg was ook nog een wissel dat het niet deed.

Na een week van werkzaamheden gelijk weer een wisselstoring, wat een ellende zeg.
Bedankt voor de extra toelichting. Ik zie dat er vandaag inderdaad meerdere storingen waren waardoor het verkeer op dit traject ontregeld of afwezig was. Vervelend dat de informatievoorziening op de website, ook met betrekking tot het vervangende busvervoer, onduidelijk was. Ik zal je feedback hierover doorgeven.

Ook zie ik dat klant_Jac je wat algemene informatie heeft gegeven over de dienstregeling rondom Tilburg. Misschien niet het antwoord waar je op uit was, maar ik hoop dat het wel wat nuttige informatie voor je is 🙂
Reputatie 7
Badge +3

Na een week van werkzaamheden gelijk weer een wisselstoring, wat een ellende zeg.

Ik vrees dat het zelfde wissel is dat al een tijdje iedere week wel een keer kapot is.
Reputatie 7
Badge
@Stijn
De vraag van RvdL was "Waarom reed de sprinter DB-Dordrecht alleen tussen Breda en Dordrecht en niet door tot Tilburg? Komt dit doordat de capaciteit van Station Tilburg te klein is?" en daar gaf ik antwoord op. Die vraag is al vaker gesteld bij verstoringen tussen Tilburg en Den Bosch, maar telkens blijft het antwoord van NS uit.

Kan NS 's uitzoeken wat de belemmering is om de Sprinter elk half uur even te laten pauzeren op het (bij een verstoring) niet in gebruik zijnde noordelijke spoor naar Den Bosch????
Dat is een apart ''blok'' waarop de Sprinter een kwartiertje kan wachten, totdat de IC uit Roosendaal gekeerd en vertrokken is. Vervolgens komt de sprinter weer aanrijden en vertrekt richting Breda en Dordrecht.

Reageer