Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus

  • 12 maart 2020
  • 675 reacties
  • 105806 Bekeken


Toon eerste bericht

675 reacties

Badge

NS communiceert dat er vanaf morgen bezuinigd wordt op het aantal spitstreinen?

Betekent dat de reizigers die geen alternatief hebben, dichter op elkaar zitten/staan dus groter Corona verspreidingsrisico.

Wie heeft dit bedacht?


Allereerst zijn dit soort opmerkingen die je als laatste maakt verre van gewenst op deze community (edit: inmiddels is de opmerking aangepast door een moderator) en ten tweede staat er al uitgelegd dat er niet wordt bezuinigd maar dat het gedaan wordt vanwege minder reizigers en minder personeel wat inzetbaar is omdat ook voor ons de regels gelden die door het RIVM worden aangegeven.  Nu an het personeel wat vrij komt weer ingedeeld worden op reguliere treinen die anders hadden uitgevallen waardoor de wel rijdende treinen juist heel druk zouden worden omdat deze over langere trajecten rijden dan de spitstreinen.

Kan ik mijn keuzedag die deze week afloopt verlengen omdat ik er nu geen gebruik van kan maken vanwege het corona-virus. Ik ben 70+ en men raadt heel sterk aan om niet met het openbaar vervoer te reizen. Ik heb echter wel al voor de keuzedag betaald door mijn abonnement ???

Reputatie 4

De vraag in dit topic blijft dus constant: “kunnen de treinen niet langer worden?”

Volgens mij missen heel veel mensen dat er een aantal variabelen wijzigen: het aanbod van reizigers is minder en de hoeveelheid beschikbaar personeel wordt minder. Dat betekent dat treinen niet langer hoeven kunnen worden.

Zie het als een service: de NS gaat, ondanks alle adviezen om vooral zoveel mogelijk thuis te blijven en met alle gevolgen van dien, toch proberen een zo normaal mogelijke dienstregeling te rijden. Volgens mij is er niets meer dan lof op z'n plaats hiervoor.

Badge

Als aanvulling op het verhaal in de openingspost:

 

Railcateringmedewerkers in heel Nederland: de inzet van Railcatering wordt stopgezet.

Badge +3

Als aanvulling op het verhaal in de openingspost:

 

Railcateringmedewerkers in heel Nederland: de inzet van Railcatering wordt stopgezet.

Kom er maar in railcateraar (op verzoek naam gewist)

Waarom daar geheimzinnig over doen?

Ik heb 2 kortingskaartjes gekocht en geactiveerd voor zondag a.s. voor bezoek aan de Hiswa te Amsterdam.

Nu de Hiswa is geannuleerd, kan ik dan mijn kortingskaartjes oom annuleren tegen restitutie van kosten?

Inmiddels keurig door NS opgelost

Geld terug of een tegoedbon?

 

Reputatie 7
Badge +3

Daar had Robert B ook al naar gevraagd. Het antwoord:

Inmiddels keurig door NS opgelost

Hi Jos, mag ik vragen hoe het opgelost is? Geld terug of nieuwe codes om later te kunnen verzilveren? En moest je nog bewijzen dat je eigenlijk naar de Hiswa wilde?


Nieuwe codes, 1 jaar geldig. Nummers originele kaartjes voor zondag moeten doorgeven uiteraard.

 

Badge +3

Geld terug of een tegoedbon?

Dat laatste dus, een couponcode die een jaar geldig is voor een soortgelijk ticket.

Wanneer start NS de communicatie inzake het Boekenweekgeschenk en vrij reizen?

 

Treinreiziger.nl schrijftop 12 mrt 2020 20:47

https://www.treinreiziger.nl/gratis-reizen-met-boekenweek-geschenk-gaat-zondag-15-maart-niet-door-verplaatst/

 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer start NS de communicatie inzake het Boekenweekgeschenk en vrij reizen?

 

6 uur geleden.

Boekenweekgeschenk

 

Vooralsnog gaan de reizen met het Boekenweekgeschenk wel door op Zondag 15 maart. Wel zullen we hier in afgeslankte vorm mee doorgaan. Zo zal de tour met schrijvers niet doorgaan. Mocht dit alsnog veranderen dan zal ik dat ook hier melden.  

Aanvulling 19:45: Ik kan hierbij bevestigen dat de actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk voor komende zondag komt te vervallen. Hoe en op welke manier dit verder vorm krijgt zullen we later over communiceren.

Reputatie 4

@Robert B zou je die reactie waarin je mij erbij betrekt alsjeblieft weg willen halen? Ons is gevraagd om niks hierover te publiceren om wat voor reden dan ook.

 

Reputatie 7
Badge +1

Wanneer start NS de communicatie inzake het Boekenweekgeschenk en vrij reizen?

 

Treinreiziger.nl schrijftop 12 mrt 2020 20:47

https://www.treinreiziger.nl/gratis-reizen-met-boekenweek-geschenk-gaat-zondag-15-maart-niet-door-verplaatst/

 

Die is er al. Zie de eerste post

Boekenweekgeschenk

 

Vooralsnog gaan de reizen met het Boekenweekgeschenk wel door op Zondag 15 maart. Wel zullen we hier in afgeslankte vorm mee doorgaan. Zo zal de tour met schrijvers niet doorgaan. Mocht dit alsnog veranderen dan zal ik dat ook hier melden.  

Aanvulling 19:45: Ik kan hierbij bevestigen dat de actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk voor komende zondag komt te vervallen. Hoe en op welke manier dit verder vorm krijgt zullen we later over communiceren.

Edit: En mrfreeze was me net voor.

Badge +3

Papegaai @mrfreeze :rofl:

Dit wordt nog leuk zondag.. omdat het boekenweekgeschenk ongeldig is verklaard!

Je moet dat maar weten (gaan poortjes nog open en zo?)

Reputatie 7
Badge +3

Dacht dat jij ging slapen :stuck_out_tongue:

Als die poortjes niet opengaan vanwege dit uitstel, is dat direct het bewijs dat e-tickets dus wél ongeldig gemaakt kunnen worden? :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer start NS de communicatie inzake het Boekenweekgeschenk en vrij reizen?

 

6 uur geleden.

En op https://www.ns.nl/uitgelicht/treinlezer/boekenweek.html  al valt dat niet echt op de startpagina.  Het zou meer opvallen bovenaan en direct onder de mededeling over het beperken van een aantal spitstreinen. 

Ook staat het op https://www.boekenweek.nl/update-boekenweek-en-coronavirus/

Badge +3

@Robert B zou je die reactie waarin je mij erbij betrekt alsjeblieft weg willen halen? Ons is gevraagd om niks hierover te publiceren om wat voor reden dan ook.

Gedaan.

 

Als dat interne info is (wat ik tikte staat allemaal openbaar volgens mij) dan zij het zo.

Ik zal je @ mention verwijderen uit mijn vorige reactie hier, meer dan dat kan ik eigenlijk niet doen.. The damage is done.. :laughing:

Reputatie 7
Badge +3

Dacht dat jij ging slapen :stuck_out_tongue:

Als die poortjes niet opengaan vanwege dit uitstel, is dat direct het bewijs dat e-tickets dus wél ongeldig gemaakt kunnen worden? :slight_smile:

Er werd geloof ik gezegd dat grote aantallen e-tickets niet ongeldig gemaakt kunnen worden, zou te veel capaciteit kosten of zo. Met het Boekenweekgeschenk gaat het om 1 QR code die iedereen gebruikt en zal er maar 1 code ongeldig gemaakt moeten worden. Wellicht maakt dat verschil. Het is dat De Vink geen poortjes heeft anders zou ik even checken zondag. Geen zin om er voor naar Centraal of Voorschoten te gaan.

Ik vraag me wel af wat er gebeurt als mensen dit nieuws gemist hebben of het niet checken en toch op reis gaan met het boek. Bij stations met paaltjes kun je zo instappen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed dat er de komende dagen niet heel veel gecontroleerd wordt. En dat er in dit geval toch sneller coulance verleend zal worden, mocht dat wel gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Een dagje uit met Boekenweekgeschenk heeft weinig zin. Heel veel activiteiten zijn afgelast en musea zijn dicht. Ook een dagje uit met keuzedag kun je wel vergeten als je hiermee een stedentrip had gepland.

 

Badge

Een dagje uit met Boekenweekgeschenk heeft weinig zin. Heel veel activiteiten zijn afgelast en musea zijn dicht. Ook een dagje uit met keuzedag kun je wel vergeten als je hiermee een stedentrip had gepland.

 


Zo en zo moet je je afvragen of je zelf nog ergens naar toe wilt waar veel mensen samen komen en winkelen is gezien de uitgestorven winkelstraten nu ook niet gezellig. Terrasje pikken? dan ben je de enige die er zit. :rofl:

Ik hoor van de collega’s ook dat de treinen echt veel rustiger zijn vandaag.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen Ik heb de foto's gezien van lege stations en lege treinen.

Enkele dagkaarten gekocht voor musical. Gaan nu niet door.   kunnen/ worden deze nu verlengd of kunnen we het geld terug krijgen omdat het onduidelijk is wanneer we kunnen gaan

Badge

Enkele dagkaarten gekocht voor musical. Gaan nu niet door.   kunnen/ worden deze nu verlengd of kunnen we het geld terug krijgen omdat het onduidelijk is wanneer we kunnen gaan


Even contact opnemen met de klantenservice via de chat of via facebook.

Beste,

Morgen hebben wij 2 groepsreizen geboekt om te reizen vanuit heeze naar amsterdam en terug. Echter is ons uitstapje naar wonder exp geannuleerd door het corona virus.

Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen en de reis te anneren?

 

Mvg,

Marie-Claire Corbey

Badge

Beste,

Morgen hebben wij 2 groepsreizen geboekt om te reizen vanuit heeze naar amsterdam en terug. Echter is ons uitstapje naar wonder exp geannuleerd door het corona virus.

Is het mogelijk om ons geld terug te krijgen en de reis te anneren?

 

Mvg,

Marie-Claire Corbey

Zoals in het eerste bericht staat:

 

Hoewel NS de situatie van reizigers in Noord-Brabant begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice  bij voorkeur via Chat of Sociale Media om te kijken wat er mogelijk is.

Reageer