Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Dat kan gebeuren en geeft niets.

Hoi, 
ik zie nu dat ik mijn fiets niet meer mee mag nemen in de trein. De dienstregeling is nu zo, dat ik niet op tijd op mijn werk kan komen, tenzij ik mijn fiets meeneem. Dit geldt alleen voor de zaterdag ochtend. 
Ik heb geen vouwfiets, geen rijbewijs en geen auto. Ik werk in de zorg, dus het is niet onnodig om te reizen. Ik vraag me af of er een uitzondering gemaakt kan worden, dat ik met een bewijs wel mijn fiets kan meenemen?
 

Reputatie 6

Hoi, 
ik zie nu dat ik mijn fiets niet meer mee mag nemen in de trein. De dienstregeling is nu zo, dat ik niet op tijd op mijn werk kan komen, tenzij ik mijn fiets meeneem. Dit geldt alleen voor de zaterdag ochtend. 
Ik heb geen vouwfiets, geen rijbewijs en geen auto. Ik werk in de zorg, dus het is niet onnodig om te reizen. Ik vraag me af of er een uitzondering gemaakt kan worden, dat ik met een bewijs wel mijn fiets kan meenemen?
 

Zou een OV fiets voor jou een optie zijn? Of kun je je fiets bij het station stallen?

Helaas is het niet toegestaan en kan er geen uitzondering worden gemaakt. Het advies om een OV-fiets te huren of een fiets daar te stallen is ook het advies wat ik je wil geven.

Hoi, 
ik zie nu dat ik mijn fiets niet meer mee mag nemen in de trein. De dienstregeling is nu zo, dat ik niet op tijd op mijn werk kan komen, tenzij ik mijn fiets meeneem. Dit geldt alleen voor de zaterdag ochtend. 
Ik heb geen vouwfiets, geen rijbewijs en geen auto. Ik werk in de zorg, dus het is niet onnodig om te reizen. Ik vraag me af of er een uitzondering gemaakt kan worden, dat ik met een bewijs wel mijn fiets kan meenemen?
 

Zou een OV fiets voor jou een optie zijn? Of kun je je fiets bij het station stallen?

Als ik een vergoeding kan krijgen voor de OV fiets is dit een optie, ik moet hierdoor wel langer fietsen. Want op het dichtstbijzijnde station vanaf mijn werk zijn geen OV fietsen. 

Hier bieden wij geen vergoeding voor.

Badge +3

NS en fietsen (in de trein) was altijd al een dingetje.. 

Denk dat het bij deze (sinds 12 mei) gewoon echt einde verhaal is.

Die ondingen willen we helemaal niet! Voor € 7,50 mocht je er eentje mee nemen.

Maar nu even niet!

Mensen die nu ineens zeggen dat doe ik regelmatig (en neem de kosten voor lief) neem ik ook niet al te serieus. 

Het zal best zo zijn maar dan nu maar niet met de trein…

Leesvoer: https://twitter.com/Tine_to_Earth/status/1260957929278144516

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi, 
ik zie nu dat ik mijn fiets niet meer mee mag nemen in de trein. De dienstregeling is nu zo, dat ik niet op tijd op mijn werk kan komen, tenzij ik mijn fiets meeneem. Dit geldt alleen voor de zaterdag ochtend. 
Ik heb geen vouwfiets, geen rijbewijs en geen auto. Ik werk in de zorg, dus het is niet onnodig om te reizen. Ik vraag me af of er een uitzondering gemaakt kan worden, dat ik met een bewijs wel mijn fiets kan meenemen?
 

Zou een OV fiets voor jou een optie zijn? Of kun je je fiets bij het station stallen?

Als ik een vergoeding kan krijgen voor de OV fiets is dit een optie, ik moet hierdoor wel langer fietsen. Want op het dichtstbijzijnde station vanaf mijn werk zijn geen OV fietsen. 


Je wilt een vergoeding voor een OV-fiets die €3,85 kost aan huur, terwijl een fietskaartje normaal €7,50 kost? Deze snap ik niet. Met een OV-fiets ben je juist goedkoper uit. Of je kocht nooit een fietskaartje...

Hoi, 
ik zie nu dat ik mijn fiets niet meer mee mag nemen in de trein. De dienstregeling is nu zo, dat ik niet op tijd op mijn werk kan komen, tenzij ik mijn fiets meeneem. Dit geldt alleen voor de zaterdag ochtend. 
Ik heb geen vouwfiets, geen rijbewijs en geen auto. Ik werk in de zorg, dus het is niet onnodig om te reizen. Ik vraag me af of er een uitzondering gemaakt kan worden, dat ik met een bewijs wel mijn fiets kan meenemen?
 

Zou een OV fiets voor jou een optie zijn? Of kun je je fiets bij het station stallen?

Als ik een vergoeding kan krijgen voor de OV fiets is dit een optie, ik moet hierdoor wel langer fietsen. Want op het dichtstbijzijnde station vanaf mijn werk zijn geen OV fietsen. 


Je wilt een vergoeding voor een OV-fiets die €3,85 kost aan huur, terwijl een fietskaartje normaal €7,50 kost? Deze snap ik niet. Met een OV-fiets ben je juist goedkoper uit. Of je kocht nooit een fietskaartje...

Zoals je ziet gaat het om het weekend, in mijn regio hoef je in het weekend geen fietskaartje te halen. En de reden dat ik mijn fiets meeneem is, omdat er zo vroeg nog geen bus rijdt. Anders was dit ook niet nodig. 

Reputatie 6

Hoi, 
ik zie nu dat ik mijn fiets niet meer mee mag nemen in de trein. De dienstregeling is nu zo, dat ik niet op tijd op mijn werk kan komen, tenzij ik mijn fiets meeneem. Dit geldt alleen voor de zaterdag ochtend. 
Ik heb geen vouwfiets, geen rijbewijs en geen auto. Ik werk in de zorg, dus het is niet onnodig om te reizen. Ik vraag me af of er een uitzondering gemaakt kan worden, dat ik met een bewijs wel mijn fiets kan meenemen?
 

Zou een OV fiets voor jou een optie zijn? Of kun je je fiets bij het station stallen?

Als ik een vergoeding kan krijgen voor de OV fiets is dit een optie, ik moet hierdoor wel langer fietsen. Want op het dichtstbijzijnde station vanaf mijn werk zijn geen OV fietsen. 


Je wilt een vergoeding voor een OV-fiets die €3,85 kost aan huur, terwijl een fietskaartje normaal €7,50 kost? Deze snap ik niet. Met een OV-fiets ben je juist goedkoper uit. Of je kocht nooit een fietskaartje...

Zoals je ziet gaat het om het weekend, in mijn regio hoef je in het weekend geen fietskaartje te halen. En de reden dat ik mijn fiets meeneem is, omdat er zo vroeg nog geen bus rijdt. Anders was dit ook niet nodig. 

Met welke maatschappij reis je? Want voor NS geldt deze regeling in ieder geval niet. 

Goede morgen,

 

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een moeder van middelbare leeftijd en wil graag mijn kind van 36 bezoeken in Amsterdam. Er wordt steeds gezegd als je niet “hoeft” ga niet reizen. Als ik nu, in het WEEKEND dit toch een keer wil ondernemen, wordt mij dan de trein geweigerd? En hoe doen andere mensen dat in het weekend, die misschien met gezin of kinderen ergens heen willen? Ik heb mij al een mondkapje aangeschaft. En hoe gaat het met bus of tram, reeds in Amsterdam aangekomen?

Onze categorie mensen zie ik niet voorbij komen in de verhalen. 

 

Reputatie 6

Ik lees net het volgende: https://indebuurt.nl/haarlem/gemeente/haarlem-start-op-de-bewaakte-ns-fietsenstalling-in-station-haarlem-gaat-weer-open~88956/

Reputatie 7
Badge +3

Goede morgen,

 

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een moeder van middelbare leeftijd en wil graag mijn kind van 36 bezoeken in Amsterdam. Er wordt steeds gezegd als je niet “hoeft” ga niet reizen. Als ik nu, in het WEEKEND dit toch een keer wil ondernemen, wordt mij dan de trein geweigerd? En hoe doen andere mensen dat in het weekend, die misschien met gezin of kinderen ergens heen willen? Ik heb mij al een mondkapje aangeschaft. En hoe gaat het met bus of tram, reeds in Amsterdam aangekomen?

Onze categorie mensen zie ik niet voorbij komen in de verhalen. 

 


Mondkapjes zijn vanaf 1 juni in alle OV verplicht, dus ook in bus en tram.

NS raadt het af om de trein te gebruiken voor niet-noodzakelijke reizen. U kunt zelf inschatten hoe nood-zakelijk uw reis is. Datzelfde geldt voor iedereen. Niand zal geweigerd worden in de trein, wel kan gevraagd worden om bij drukte de trein te verlaten zodat er ruimte is voor hen die gaan werken of teruggaan na een dag van werken.

Dank voor uw reactie. En als ik in het weekend zou gaan.?

Ja, hoe belangrijk is een bezoek, ik ga geen rondje door Amsterdam lopen.Of staan de treinen leeg in de weekends, zijn er geen mensen...de wat oudere of gelijk gestemde die misschien ook wel een keer naar familie willen of anders. Er gaan vast weer mensen dagtripjes maken naar strand of dergelijke. In het weekend zijn er weinig of geen werkende mensen. Ik ben niet in het bezit van een auto. Maar u hebt gelijk het is aan mezelf hoe belangrijk ik het vind. 

Toch blijf ik het vreemd vinden dat over mijn “probleem” nergens iets vermeld wordt. Buiten de genomen maatregelen die ik al wist. 

Goede morgen,

 

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een moeder van middelbare leeftijd en wil graag mijn kind van 36 bezoeken in Amsterdam. Er wordt steeds gezegd als je niet “hoeft” ga niet reizen. Als ik nu, in het WEEKEND dit toch een keer wil ondernemen, wordt mij dan de trein geweigerd? En hoe doen andere mensen dat in het weekend, die misschien met gezin of kinderen ergens heen willen? Ik heb mij al een mondkapje aangeschaft. En hoe gaat het met bus of tram, reeds in Amsterdam aangekomen?

Onze categorie mensen zie ik niet voorbij komen in de verhalen. 

 

Ik zit met een zelfde soort 'probleem’ Ik wil mijn moeder van 76 graag bezoeken (en moet haar helpen met wat administratieve taken), maar heb geen auto en te lang niet gereden om veilig ergens heen te rijden met een deelauto. Tijdstip/dag maakt in dit geval niet uit. Op de fiets is het voor mij zo'n 40 km enkele reis. Het zou mooi zijn als mensen zoals u en ik kunnen reizen op een rustig tijdstip (NS kunnen jullie hierin advies geven/een plan maken?) dat er geen diensten beginnen voor mensen die naar hun werk moeten (met mondkapje, hygienemaatregelen, etc). 

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor uw reactie. En als ik in het weekend zou gaan.?

Ja, hoe belangrijk is een bezoek, ik ga geen rondje door Amsterdam lopen.Of staan de treinen leeg in de weekends, zijn er geen mensen...de wat oudere of gelijk gestemde die misschien ook wel een keer naar familie willen of anders. Er gaan vast weer mensen dagtripjes maken naar strand of dergelijke. In het weekend zijn er weinig of geen werkende mensen. Ik ben niet in het bezit van een auto. Maar u hebt gelijk het is aan mezelf hoe belangrijk ik het vind. 

Toch blijf ik het vreemd vinden dat over mijn “probleem” nergens iets vermeld wordt. Buiten de genomen maatregelen die ik al wist. 


Wat bedoelt u met probleem? Het is een feit dat de trein nu voornamelijk rijdt om forensen van/naar het werk te brengen. Ook in het weekend zijn er mensen die werken. De capaciteit van treinen is kleiner dan normaal. U moet zelf bedenken of u de reis noodzakelijk vindt. De afgelopen weekenden bleek de trein op bepaalde trajecten drukker dan doordeweeks, juist door mensen die er even op uit wilden. Als het alleen gaat om uw dochter te zien, kunt ook kijken of uw dochter naar u toe zou kunnen komen.

Ja, dat had ik zelf ook wel bedacht.  Heel hartelijk dank voor uw tips.

Ik ben wel degelijk op de hoogte van alle maatregelen. Maar wat mag wel en wat niet. Het wordt als maar drukker op straat. Om mij heen zie ik mensen al heel veel meer doen, wat niet de bedoeling is.

Zo was ik gisteren bij een viskraam, daar staan ze met zijn zessen in de kraam, maar ze mogen niet samen in de auto reizen. En het gekochte visje mag je niet voor de kraam eten , maar ergens anders op de markt? In de supermarkt, wil je niet weten hoe druk het daar is, maar als je schoenen wilt kopen mag je maar met vier in de winkel. Het heeft allemaal niets met het reizen met de trein te maken, maar wil het toch even kwijt.  

 

Ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden met betrekking tot het gebruik van OV-fietsen.

In het overzicht met beschikbare fietsen staat bij een aantal locaties (i.i.g. bij Amsterdam centraal) dat daar tijdelijk geen fietsen worden verhuurd. Bij een hele hoop andere locaties stond dat niet. Kan ik ervanuit gaan dat dit bij die locaties dan nog wel mogelijk is?

Ik kan me goed voorstellen dat het bij onbemande stallingen wellicht lastiger is i.v.m. schoonmaken, maar verder leek het me wel een handig alternatief om op mijn bestemming te komen zonder verder met het ov te hoeven.

Goede morgen,

 

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben een moeder van middelbare leeftijd en wil graag mijn kind van 36 bezoeken in Amsterdam. Er wordt steeds gezegd als je niet “hoeft” ga niet reizen. Als ik nu, in het WEEKEND dit toch een keer wil ondernemen, wordt mij dan de trein geweigerd? En hoe doen andere mensen dat in het weekend, die misschien met gezin of kinderen ergens heen willen? Ik heb mij al een mondkapje aangeschaft. En hoe gaat het met bus of tram, reeds in Amsterdam aangekomen?

Onze categorie mensen zie ik niet voorbij komen in de verhalen. 

 

Ik zit met een zelfde soort 'probleem’ Ik wil mijn moeder van 76 graag bezoeken (en moet haar helpen met wat administratieve taken), maar heb geen auto en te lang niet gereden om veilig ergens heen te rijden met een deelauto. Tijdstip/dag maakt in dit geval niet uit. Op de fiets is het voor mij zo'n 40 km enkele reis. Het zou mooi zijn als mensen zoals u en ik kunnen reizen op een rustig tijdstip (NS kunnen jullie hierin advies geven/een plan maken?) dat er geen diensten beginnen voor mensen die naar hun werk moeten (met mondkapje, hygienemaatregelen, etc). 

Natuurlijk moet je gewoon je moeder gaan bezoeken met de trein. Ik denk dat als je ‘s-ochtends om een uur of elf op een doordeweeks dag vertrekt je zeer weinig reizigers tegenkomt Je zou dan na 7 uur ‘s-avonds kunnen terugreizen. Ook dan denk ik dat je zeer weinig mensen tegenkomt in de trein. In het weekend is het momenteel nog het drukst in de trein denk ik.    

Badge +3

Ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden met betrekking tot het gebruik van OV-fietsen.

In het overzicht met beschikbare fietsen staat bij een aantal locaties (i.i.g. bij Amsterdam centraal) dat daar tijdelijk geen fietsen worden verhuurd. Bij een hele hoop andere locaties stond dat niet. Kan ik ervanuit gaan dat dit bij die locaties dan nog wel mogelijk is?

Ik kan me goed voorstellen dat het bij onbemande stallingen wellicht lastiger is i.v.m. schoonmaken, maar verder leek het me wel een handig alternatief om op mijn bestemming te komen zonder verder met het ov te hoeven.

Als een fietsenstalling gesloten is dan staat dat erbij op https://www.ns.nl/fietsenstallingen en ook welke er dan open is als alternatief. Voor Amsterdam C is dat de stalling aan de westzijde.

Op zich is ontsmetten je eigen verantwoordelijkheid, maar een OV-fiets is niet iets dat snel van hand tot hand gaat zoals het eerste winkelwagentje uit de rij, of het bovenste mandje op de stapel (voor zover mensen die dingen bij de uitgang inleveren en niet bij de kassa laten staan). Een fiets is dus geen echt gevaar om aan te raken.

Reputatie 6

Hoe zit het eigenlijk met de ventilatie in de treinen? Raampjes open doen zit er niet meer in. Zijn de systemen die er zijn verbonden met de buitenlucht, of wordt het gerecirculeerd?

Hoe zit het eigenlijk met de ventilatie in de treinen? Raampjes open doen zit er niet meer in. Zijn de systemen die er zijn verbonden met de buitenlucht, of wordt het gerecirculeerd?


Deels circulatie deels lucht van buiten, maar uiteraard gaat het door filters.

Hoe zit het eigenlijk met de ventilatie in de treinen? Raampjes open doen zit er niet meer in. Zijn de systemen die er zijn verbonden met de buitenlucht, of wordt het gerecirculeerd?


Deels circulatie deels lucht van buiten, maar uiteraard gaat het door filters.

En houden die filters virussen tegen?

Reputatie 6

Ongetwijfeld helpen alle beetjes. Bedankt voor de info Jeroen!

We willen 15 Juni op vakantie. Maar hebben geen auto. Kunnen we dan met koffers en al de trein in???

Reageer