Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Je zou haast willen zeggen dat de politiek de studenten OV tijdelijk ongeldig moet verklaren voor zolang de studies dicht zitten. Dan voorkom je al een hele grote groep mensen die niet gebruik maakt van de trein waar die eigenlijk alleen nog voor bedoeld is. Mensen werkzaam in vitale beroepen.

Dat is een beetje lastig, want er werken ook studenten bijv. als metroconducteur. GVB heeft veel studenten geworven wegens tekorten. En studenten moeten soms boeken lenen bij de universiteitsbibliotheek bijvoorbeeld. (nee, ik ben geen student)

Reputatie 7
Badge

Ik meen me te herinneren dat een dergelijke situatie eerder wel door Klantenservice is opgelost met wat handmatig ingrijpen, maar kan het inderdaad zo snel niet vinden. Omzetten naar Flex zonder abonnement kan met Weekendvrij sowieso. Het handmatige was dan het stopzetten van een bijabonnement. Dat valt ook niet binnen de procedures die voorheen konden. Een bijabonnement liep door tot de einddatum, ook als het hoofdabonnement werd opgezegd. Het blijkt in de praktijk wel eens vaker zo dat de ene medewerker soms anders oordeelt dan de andere. Als het met een telefoongesprek niet lukt, zou een moderator het hier kunnen oppakken. Ze zijn doorgaans wat meer door de wol geverfd.

Inmiddels heb ik gehoord dat het stopzetten van het van het hoofd- en bij-abonnement gelukt zijn. Met dank aan de telefonische klantenservice.

Helaas is het niet toegestaan en kan er geen uitzondering worden gemaakt. Het advies om een OV-fiets te huren of een fiets daar te stallen is ook het advies wat ik je wil geven.

Reputatie 3

Je zou haast willen zeggen dat de politiek de studenten OV tijdelijk ongeldig moet verklaren voor zolang de studies dicht zitten. Dan voorkom je al een hele grote groep mensen die niet gebruik maakt van de trein waar die eigenlijk alleen nog voor bedoeld is. Mensen werkzaam in vitale beroepen.