Reactie NS op Corona (Covid-19) virus | NS Community
Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 7
Badge +3

terwijl het begin van de middag een stuk drukker lijkt te zijn.

De drukste treinen op dit moment zijn vooral voor 16.00 uur. De dal- en spitsuren zorgt volgens mij voor een concentratie van reizigers in de daluren i.p.v. een spreiding. Vooral op de grens. Dat is jammer, want dat kan nooit de bedoeling zijn.

Je hebt verschillende opties. Bijvoorbeeld: houders van DalVoordeel een korting van 10-20% in de spits geven en een lagere korting van 20-30% in de daluren. Reistijden van abonnementen zoals WeeekendVrij en Dalvrij en keuzedagen uitbreiden of juist beperken (afhankelijk van hoe die kaarten gebruikt worden, ik heb daar geen inzicht in) . Langere treinen in de daluren inzetten en kortere treinen in de spits. Etc etc.

Maar ja, het duurt waarschijnlijk lang om dit soort dingen aan te passen en als je daar nu mee begint ben jij pas klaar als het niet meer nodig is. 


Ook voor Corona waren de treinen vlak voor 16 uur een stuk drukker, net als net na 9 uur 's ochtends. Nu VDU en keuzedagen niet meer in de middagspits geldig zijn, zal het vlak voor de avondspits en iets na de avondspits nog iets drukker zijn/worden.

Reputatie 2

@MoDe

Ik deel je ervaring helemaal. Op bijvoorbeeld het traject Schiphol/DH-Amersfoort-Enschede waren de treinen voor de middagspits al erg vol. Ook voor corona was een zitplaats in de 1e klas in de ICM's eerder regel dan uitzondering. 

Corona heeft dit echter nog veel erger gemaakt en eigenlijk vraagt dat om aanpassingen en uitstel van wijziging voorwaarden VDU was vrij eenvoudig geweest. :relaxed:

Ik heb een gratis daluren abbonement doordat ik ex student ben. Hiervan heb ik echter maar 1 keer gebruik van kunnen maken doordat er vanwege corona niet gereisd werd. Komt hier ook een oplossing voor zoals een verlenging?? Want ik en heel veel anderen hebben hier geen gebruik van kunnen maken... :(

Ik zie dat alle Keuzedagen van 2020 zijn vervallen, ook die in de laatste lock down in zijn gegaan. U wilt nu meer reizigers. Bied ons ter compensatie enkele dagen 1e klas reizen aan, dan spreidt u de mensen buiten de spits meer en is de trein niet overvol.

Op 7 november 2019 is mijn voordeelurenkaart verlengd en heb ik 7 keuzedagen op papier ontvangen. Ik heb vanwege de corona perikelen maar 3 papieren keuzedagen gebruikt.. Ik heb nog 4 papieren kaartjes die ik niet heb kunnen gebruiken omdat er alleen noodzakelijke reizen mochten worden gemaakt. De einddatum van deze papieren keuzedagen is 31-12-2020.

Kan ik deze papieren keuzedagen nog gebruiken ?  Ik vind de informatie van NS op dit punt verwarrend.

 

****

Gegevens verwijderd door Moderator

@Roosje4@  je prive gegevens staan nu openbaar op internet, je doet er verstandig aan deze even te verwijderen uit je bericht. Je kunt je bericht wijzigen door even op de 3 puntjes rechts onderaan te gaan staan en op bewerken te klikken om je bericht te wijzigen.

Goedemiddag Roosje4@ en welkom bij de NS Community!

Ik heb je gegevens inmiddels verwijderd. Wat betreft je vraag, de papieren Keuzedagen die je nog hebt zouden hun geldigheid verlengd moeten hebben gekregen tot 31 december 2021. Je zou er dus gewoon mee moeten kunnen reizen.

Mocht dat niet het geval zijn, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken naar een alternatieve oplossing. Deze zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag Roosje4@ en welkom bij de NS Community!

Ik heb je gegevens inmiddels verwijderd. Wat betreft je vraag, de papieren Keuzedagen die je nog hebt zouden hun geldigheid verlengd moeten hebben gekregen tot 31 december 2021. Je zou er dus gewoon mee moeten kunnen reizen.

Mocht dat niet het geval zijn, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken naar een alternatieve oplossing. Deze zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').


Kun je mij uitleggen waarom papieren Keuzedagen wel een jaar verlengd zijn tot met 31-12-2021 en digitale Keuzedagen op 1-1-2021 vervallen zijn (ook die eind september 2020 uitgegeven was).

Badge +3


Kun je mij uitleggen waarom papieren Keuzedagen wel een jaar verlengd zijn tot met 31-12-2021 en digitale Keuzedagen op 1-1-2021 vervallen zijn (ook die eind september 2020 uitgegeven was).

Digitale keuzedagen (op te halen als bestelling voor op je ov-chipkaart) hebben keihard/technisch een vooraf aangegeven eind/geldigheidsdatum, waar later bijzonder weinig meer aan te veranderen valt.

Dat in tegenstelling tot couponcodes die zijn te verzilveren tot… willekeurige datum, kan de aanbieder zelf bepalen of in een systeem gezet worden. Zie Kruidvat (verzilveren via NS natuurlijk).

Voor jou zou de NS dus nieuwe (couponcodes voor) Keuzedagen moeten genereren, en dan gebaseerd op je oude en welke je wél of niet gebruikt hebt. Simpel genoeg op zich, maar beginnen ze dus niet aan. Hebben ze wél gedaan voor 2020 inderdaad (die je toen ook kon ‘doorverkopen’ want dat kan met elke couponcode eigenlijk).

Die van eind september 2020 was dus geldig tot eind van het jaar? Heb je die niet gebruikt (gaan we niet controleren, ook al kunnen we dat wel) dan heb je pech. Je betaalde € 3,72 terug? Neem maar contact op.. 

Kan iemand mij uitleggen waarom sommige treinen in de spits zo ongelooflijk kort zijn dat veilig reizen onmogelijk is?

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien de 1,5 meter-regel niet geldt in het OV, vindt NS dat ze ook niet hoeven te proberen die afstand wel te kunnen bieden, da's te duur. Er rijden nog steeds minder treinen en veel treinen zijn flink ingekort, precies op het moment dat er weer meer scholen e.d. opengingen. De volledige dienstregeling zal pas op 14 juni weer hervat worden, vier weken nadat het advies om het OV alleen voor noodzakelijke reizen te gebruiken is opgeheven. Al zullen daar een aantal spitstreinen nog steeds niet bij zitten.

Kan iemand mij uitleggen waarom sommige treinen in de spits zo ongelooflijk kort zijn dat veilig reizen onmogelijk is?

Wat bedoelt u precies met veilig reizen?

Goede vraag. Daarmee bedoel ik één persoon per zitgedeelte en geen kluitjes met mensen op elkaar in het gangpad of balkon. Verdelen over de trein heeft dan geen zin omdat hij zo kort is.

Reputatie 7
Badge +3

Één persoon per zitgedeelte gaat niet gebeuren, zeker niet in de spits. Dat kun je NS ook moeilijk verwijten, dat wordt gewoon onmogelijk met de huidige en toekomstige reizigersaantallen, zelfs met langere treinen.

Ik vind wel dat ze zich zouden moeten inzetten om staanplaatsen te vermijden.

Laatst bijgewerkt: 22 mei / 10:45 uur
 

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord

…….

https://www.ns.nl/uitgelicht/corona

Misschien dit topic sluiten of updaten?

Reageer