beantwoord

Rechtstreekse verbinding Rotterdam - Amersfoort weg?

• 20 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 249 Bekeken

Zijn er geen directe treinverbindingen meer mogelijk tussen Rotterdam en Amersfoort, zonder overstap?
Ik ging eerder dit jaar met Valys begeleid maar nu kunnen ze geen rechtstreekse verbinding vinden, alleen vanaf den Haag, dat is voor mij heel veel om
icon

Beste antwoord door Tochjo 20 augustus 2018, 16:49

Door werkzaamheden bij Utrecht Centraal rijden er tot en met zondag geen rechtstreekse treinen tussen Rotterdam en Amersfoort. Vanaf maandag 27 augustus zijn er weer reismogelijkheden zonder overstap.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Door werkzaamheden bij Utrecht Centraal rijden er tot en met zondag geen rechtstreekse treinen tussen Rotterdam en Amersfoort. Vanaf maandag 27 augustus zijn er weer reismogelijkheden zonder overstap.
Dank je wel, hier heb ik iets aan.
Reputatie 1
Ik ben wel benieuwd waarom de 500/600 serie deze week geknipt is in Ut. Welke werkzaamheden zorgen hiervoor (bij brug over Amsterdam Rijnkanaal?). De 1700 serie vertrekt op dezelfde perrons, maar wordt namelijk niet geknipt. Dus je zou zeggen dat het dan bij de 500/600 serie ook niet nodig zou zijn.
Reputatie 4
De sporen 5 tot en met 8 in Utrecht Centraal zijn buiten gebruik waardoor er te weinig sporen beschikbaar zijn om treinen op te stellen. Hierdoor is een overstap nodig op weg van Rotterdam naar Amersfoort v.v.
Reputatie 5
Badge
De trein Rotterdam - Groningen / Leeuwarden vertrekt op hetzelfde moment uit Utrecht als de trein in omgekeerde richting (Groningen / Leeuwarden - Rotterdam), namelijk .18 en .48 minuten over het hele uur. Er moeten dan dus twee treinen tegelijk vertrekken uit Utrecht.

De trein Den Haag - Amersfoort/Enschede vertrekt om .06 en .36 over het uur uit Utrecht, terwijl de trein in omgekeerde richting om .00 en .30 vertrekt. Kortom, dan is het voldoende om maar met één trein tegelijk te vertrekken.

Vanwege werkzaamheden is een deel van de infrastructuur niet beschikbaar en moeten treinen over hetzelfde spoor rijden. Dat lukt wel met de trein Den Haag - Enschede en vica versa, maar niet met de trein Rotterdam - Leeuwarden/Groningen en vica versa. Door de treinen uit Amersfoort geheel aan de Amersfoortse zijde te houden en de treinen uit Rotterdam aan de Rotterdamse zijde, lukt het allemaal nét wel. Zo hoeft de treindienst niet uitgedund te worden, maar is er helaas wel een overstap.
Reputatie 7
Badge +3
De sporen 5 tot en met 8 in Utrecht Centraal zijn buiten gebruik waardoor er te weinig sporen beschikbaar zijn om treinen op te stellen.
Waarom is dat eigenlijk nodig amper een jaar nadat het nieuwe station is opgeleverd?

Reageer