beantwoord

Reisadvies bij werkzaamheden

• 18 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

De hele week heb ik op het traject Ede-Wageningen - Driebergen-Zeist gereisd. Vandaag zijn er omvangrijke werkzaamheden. De hele week heb ik hier niets over gehoord; beetje jammer weer...

Als ik nu een reisadvies van Bunnik naar E-W aanvraag voor vanmiddag (18-8 rond 17:00 uur) krijg ik een advies om via Utrecht en Amersfoort te reizen, 1h36m reistijd (vertrek 17:10 en aankomst 18:46) en 2 keer overstappen.
Als ik echter dezelfde stoptrein van Bunnik naar Utrecht neem (aankomst in Utrecht 17:17) kan ik daar ook om 17:26 de Intercity naar Nijmegen nemen en ben ik 17:49 in E-W. Een uur eerder! Waarom geeft de reisplanner dat advies niet?
icon

Beste antwoord door Coryza 18 augustus 2017, 09:19

Hele simpele reden: terugsteekverbod. Je mag niet in 1 ticket eerst naar Utrecht toe vanaf Bunnik om dan weer met de IC bunnik te passeren (krom.. maar hopelijk kan iemand anders uitleggen waarom dit wel zinvol is). Dit mag wél als je in Utrecht weer in en uit checkt, met extra kosten dus. Vandaar dat de planner je een complete bullshit reisadvies presenteert (voor de reisplanner zul je daarom je reis in delen moeten plannen; Bunnik-Utrecht / Utrecht-Ede).

Normaliter zou je met de sprinter van Bunnik naar Driebergen gaan, om daar over te stappen op de IC naar Nijmegen. Maar vanwege de werkzaamheden vertrekt de IC later dan normaal uit Utrecht richting Nijmegen en kan dan niet in driebergen stoppen omdat deze anders niet op tijd in knoop Arnhem kan aankomen.

Het leuke is dat NS op de werkzaamheden pagina het volgende reisadvies hanteert: van Driebergen-Zeist naar Nijmegen via Utrecht Centraal. Daarmee gaan ze dus tegen hun eigen regels in; of je zult Driebergen > Utrecht > Hertogenbosch > Nijmegen moeten afleggen....
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Hele simpele reden: terugsteekverbod. Je mag niet in 1 ticket eerst naar Utrecht toe vanaf Bunnik om dan weer met de IC bunnik te passeren (krom.. maar hopelijk kan iemand anders uitleggen waarom dit wel zinvol is). Dit mag wél als je in Utrecht weer in en uit checkt, met extra kosten dus. Vandaar dat de planner je een complete bullshit reisadvies presenteert (voor de reisplanner zul je daarom je reis in delen moeten plannen; Bunnik-Utrecht / Utrecht-Ede).

Normaliter zou je met de sprinter van Bunnik naar Driebergen gaan, om daar over te stappen op de IC naar Nijmegen. Maar vanwege de werkzaamheden vertrekt de IC later dan normaal uit Utrecht richting Nijmegen en kan dan niet in driebergen stoppen omdat deze anders niet op tijd in knoop Arnhem kan aankomen.

Het leuke is dat NS op de werkzaamheden pagina het volgende reisadvies hanteert: van Driebergen-Zeist naar Nijmegen via Utrecht Centraal. Daarmee gaan ze dus tegen hun eigen regels in; of je zult Driebergen > Utrecht > Hertogenbosch > Nijmegen moeten afleggen....
Hele simpele reden: terugsteekverbod. Je mag niet in 1 ticket eerst naar Utrecht toe vanaf Bunnik om dan weer met de IC bunnik te passeren (krom.. maar hopelijk kan iemand anders uitleggen waarom dit wel zinvol is). Dit mag wél als je in Utrecht weer in en uit checkt, met extra kosten dus. Vandaar dat de planner je een complete bullshit reisadvies presenteert.

Tja... ik neem aan dat je gelijk hebt, maar ik ga er toch maar van uit dat dat niet geldt bij werkzaamheden (Intercities van Utrecht naar Nijmegen stoppen vandaag niet in D-Z, waar ik normaal opstap). Misschien is het wel te ingewikkeld om het aan de Reisplanner uit te leggen. :?
Reputatie 3
Ik ga er ook van uit dat het geen enkel probleem is. Notabene het alternatieve reisadvies (zie laatste opmerking in mijn eerste post) spreekt ook over een route via Utrecht. Wel goed dat je zelf oplette! Anders ben je toch maar zo een uur langer onderweg.
Ik ga er ook van uit dat het geen enkel probleem is. Notabene het alternatieve reisadvies (zie laatste opmerking in mijn eerste post) spreekt ook over een route via Utrecht. Wel goed dat je zelf oplette! Anders ben je toch maar zo een uur langer onderweg.

Ja, inderdaad. Door het reisadvies dacht ik eerst dat er helemaal geen treinen reden van Utrecht richting Nijmegen. Gelukkig zag ik in de toelichting dat ze wel rijden maar niet in Driebergen stoppen.

Reageer