beantwoord

Reizen as zondag 11 september Meppel - Rotterdam vv

• 8 september 2016
  • 12 reacties
  • 255 Bekeken

A.S. zondag moet ik om 12 uur in Rotterdam zijn en wil 's avonds weer terug reizen. Ik heb voor die dag een dagkaart gekocht bij AH. Er zijn zondag werkzaamheden. De reisplanner laat zien dat ik de Intercity Direct moet nemen of de Thalys. Maar het is in de planner volstrekt onduidelijk hoe het zit met bijbetalen of reserveren. En zou het niet redelijk zijn om op die dagen toeslagen en reserveren te laten vervallen.
icon

Beste antwoord door Thom 8 september 2016, 21:27

U mag met uw AH-kaartje sowieso niet met Thalys rijden, in geen geval. Met de Intercity Direct is er ook een probleem want er vallen er flink wat uit die dagen. U moet dan eentje eerder of later nemen en die zijn wellicht druk. Ik heb nog niet gezien dat de ICDirect toeslagvrij is dit weekend maar mogelijk komt dat nog. Als het niet expliciet wordt vermeld dat de toeslag in de ICDirect vervalt, moet u die gewoon betalen. Die bedraagt 2,40 voor het deel tussen Schiphol en Rotterdam voor een enkele reis.

Nog een geluk dat u heel goedkoop reist met uw Albert Heijnkaartje. Ik zou wel rekening houden met vertragingen die dag. Verstoringen elders hebben vaak een onvoorspelbaar effect.
Als ik u was, zou ik het ruim plannen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U mag met uw AH-kaartje sowieso niet met Thalys rijden, in geen geval. Met de Intercity Direct is er ook een probleem want er vallen er flink wat uit die dagen. U moet dan eentje eerder of later nemen en die zijn wellicht druk. Ik heb nog niet gezien dat de ICDirect toeslagvrij is dit weekend maar mogelijk komt dat nog. Als het niet expliciet wordt vermeld dat de toeslag in de ICDirect vervalt, moet u die gewoon betalen. Die bedraagt 2,40 voor het deel tussen Schiphol en Rotterdam voor een enkele reis.

Nog een geluk dat u heel goedkoop reist met uw Albert Heijnkaartje. Ik zou wel rekening houden met vertragingen die dag. Verstoringen elders hebben vaak een onvoorspelbaar effect.
Als ik u was, zou ik het ruim plannen.
U mag sowieso niet met Thalys rijden, in geen geval. Met de Intercity Direct is er ook een probleem want er vallen er flink wat uit die dagen. U moet dan eentje eerder of later nemen en die zijn wellicht druk. Ik heb nog niet gezien dat de ICDirect toeslagvrij is dit weekend maar mogelijk komt dat nog. Als het niet expliciet wordt vermeld dat de toeslag in de ICDirect vervalt, moet u die gewoon betalen.

U schrijft: "Nog een geluk dat u heel goedkoop reist met uw Albert Heijnkaartje"
Nog een geluk dat u heel goedkoop reist met uw Albert Heijnkaartje. Ik zou wel rekening houden met vertragingen die dag. Verstoringen hebben vaak een onvoorspelbaar effect.

Dat vind ik een misplaatste opmerking.
En verder heb ik aan uw antwoord niet veel.
Reputatie 5
Badge
Als u geen OV-Chipkaart heeft, kunt u bij de kaartautomaat een toeslagkaartje kopen voor IC-Direct.
Hallo michielvanloon, welkom op het Serviceforum.
Ik denk niet dat Thom dit zo bedoelde. Je kunt inderdaad geen gebruik maken van de Thalys met dit tickets. De Intercity Direct is geen probleem, maar dan is er wel een toeslag vereist. Soms is het zo dat gedurende werkzaamheden deze toeslag niet nodig is, maar zoals het nu lijkt is dat dit weekend niet het geval. Ik adviseer je de reisplanner in de gaten te houden voor de meest actuele informatie en dan komt het vast goed. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
U mag sowieso niet met Thalys rijden, in geen geval. Met de Intercity Direct is er ook een probleem want er vallen er flink wat uit die dagen. U moet dan eentje eerder of later nemen en die zijn wellicht druk. Ik heb nog niet gezien dat de ICDirect toeslagvrij is dit weekend maar mogelijk komt dat nog. Als het niet expliciet wordt vermeld dat de toeslag in de ICDirect vervalt, moet u die gewoon betalen.

U schrijft: "Nog een geluk dat u heel goedkoop reist met uw Albert Heijnkaartje"
Nog een geluk dat u heel goedkoop reist met uw Albert Heijnkaartje. Ik zou wel rekening houden met vertragingen die dag. Verstoringen hebben vaak een onvoorspelbaar effect.

Dat vind ik een misplaatste opmerking.
En verder heb ik aan uw antwoord niet veel.

Dat een antwoord niet naar uw zin is, wil niet zeggen dat het niet correct is op dit moment, Thom heeft u goed geïnformeerd en Thom kennende is dit zeker niet kwaad bedoeld.
Thom doet ongetwijfeld het beste dat hij kan doen. Maar wat me zo ontstemt is de gebrekkige informatie op www.ns.nl.
Dat er storingen en werkzaamheden zijn is onvermijdelijk. Maar er kan veel goed gemaakt worden door juiste informatie.
Overigens verschilt de informatie per platform. Als ik kijk, bij storingen en ander ongemak, op m.ns.nl op mijn WindowsPhone krijg ik andere informatie dan op app op mijn iPhone. de mobiel site is accurater in de meeste gevallen.
Die nieuwe opmaak van ns.nl bevalt me ook niet. Er is teveel aandacht besteed aan het mooie en te weinig aan het puur informatieve.
Reputatie 7
Dan kunt u de oude nog gebruiken; http://www.ns.nl/reisplanner-v2/index.shtml
Die nieuwe opmaak van ns.nl bevalt me ook niet. Er is teveel aandacht besteed aan het mooie en te weinig aan het puur informatieve.

U bent niet de enige: https://forum.ns.nl/search?q=nieuwe+website
Badge +3
Het is mij ook niet duidelijk waarom 'Treinen met verplichte reservering' standaard staat aangevinkt in de voorkeuren van de reisplanner. Ik kan geen voorbeeld bedenken waarbij het nuttig zou zijn om voor een binnenlandse treinreis een reisadvies te krijgen met daarin een reis met Thalys of CNL.

Overigens is de informatievoorziening omtrent het gebruik van de IC Direct nogal raadselachtig. Wordt er nu wel of geen toeslag geheven? Mij lijkt van niet omdat de IC Direct expliciet in het omreisadvies wordt vermeld.

Overigens is de informatievoorziening omtrent het gebruik van de IC Direct nogal raadselachtig. Wordt er nu wel of geen toeslag geheven? Mij lijkt van niet omdat de IC Direct expliciet in het omreisadvies wordt vermeld.

De Toeslagzuil op Schiphol Airport was gisteren afgeplakt met de mededeling dat de ICd inderdaad Toeslagvrij was.
Reputatie 4
Badge

De Toeslagzuil op Schiphol Airport was gisteren afgeplakt met de mededeling dat de ICd inderdaad Toeslagvrij was.

En Miriam NS (en ik neem aan haar collega's) weten een dag van te voren nog niet.
Pff. Dat is toch te gek voor woorden.
Het klopt inderdaad dat de Intercity Direct toeslagvrij is in verband met de werkzaamheden dit weekend.

Reageer