beantwoord

restitutie geld door gemaakte kosten metro

• 6 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Goedenavond,

Op 29 juli 2019 kon ik mijn reis vanaf Hoorn richting Amsterdam Bijlmer ArenA niet vervolgen vanwege een treinstoring op Amsterdam centraal. Hierdoor strandde ik op station Sloterdijk, ik was verplicht om de metro te pakken om toch op tijd te komen voor mijn werk.

Hiervoor heb ik wel kosten gemaakt voor de metro (3 euro en 38 cent). Ik heb een weekend vrij abonnement dus ik zou graag mijn geld terug willen voor de gemaakt kosten.

Deel van mijn reishistorie:

28-07-2019
zondag Check-uit Metro - GVB
10:27 Station Bijlmer ArenA
Check-in: Station Sloterdijk
€ 0,62 terug van instaptarief € 3,38 28-07-2019
zondag Check-in Metro - GVB
09:51 Station Sloterdijk
€ - 4,00 instaptarief

Ik hoor het graag 🙂
icon

Beste antwoord door Jeroen 6 augustus 2019, 19:20

Welkom op deze community,

Helaas zult u voor de kosten van de metro geen vergoeding krijgen voor de door u gemaakte kosten omdat u zelf gekozen heeft voor alternatief vervoer en niet heeft gewacht tot de storing voorbij was of dat er alternatief vervoer door de NS is aangeboden.

U kunt hooguit een poging doen tot het krijgen van een vergoeding via geld terug bij vertraging, maar het is maar de vraag of dat gaat lukken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Als dit een omreisadvies was door de NS, dan is het mogelijk. Op eigen gelegenheid dit als alternatief kiezen, is voor eigen kosten.
Badge
Welkom op deze community,

Helaas zult u voor de kosten van de metro geen vergoeding krijgen voor de door u gemaakte kosten omdat u zelf gekozen heeft voor alternatief vervoer en niet heeft gewacht tot de storing voorbij was of dat er alternatief vervoer door de NS is aangeboden.

U kunt hooguit een poging doen tot het krijgen van een vergoeding via geld terug bij vertraging, maar het is maar de vraag of dat gaat lukken.
Reputatie 7
Badge +3
Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Als u geld terug wilt vragen kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Wij hebben die bevoegdheid niet.

Echter heeft u zelf gekozen om met de metro te gaan zonder te wachten op door NS geregeld vervoer of in overleg met een NS medewerker. Hier geeft NS in de regel geen geld terug voor.
Op het station werd er inderdaad omgeroepen om verder de reis te vervolgen met metro of bus. De verwachting was dat de storing nog lang zou aanhouden.
Reputatie 6
Badge +1
Als er in Amsterdam iets is, wordt er door NS vrij snel naar de metro verwezen. Hoe dat dan moet met inchecken/kosten wordt er vaak niet bij verteld.

GVB is meestal snel met het openenzetten van een poortje bij de metro, alleen die van NS blijven vaak wel dicht bij storingen. Je moet dan uitchecken bij NS en de logische handeling is dan om in te checken bij GVB.

Ik zou als ik u was contact opnemen met de klantenservice en de situatie uitleggen. https://www.ns.nl/klantenservice

Wij zijn laatst bij een storing op het nachtnet door V&S verwezen naar de Connexxion-bus vanaf Amsterdam Centraal naar Schiphol en die kosten hebben we netjes teruggekregen van NS. 🙂

Reageer