beantwoord

Rijden er nog treinen tussen den bosch en weert?

• 23 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 264 Bekeken

Ik zie via 9292 dat ik met de trein van Den Bosch naar Venlo moet en van Venlo naar Roermond. Maar via de NS app zie ik weer dat ik gewoon een trein kan pakken van Den Bosch naar Weert en dan van Weert met de snelbus naar Roermond. Welke van deze 2 keuzes klopt er nou?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 oktober 2020, 13:23

Goedemiddag XRachelXlotjeX en welkom bij de NS Community!

Er rijden nog steeds treinen tussen 's-Hertogenbosch en Weert. Als je in de reisplanner van 9292 een reis plant van 's-Hertogenbosch naar Weert, zul je ook gewoon adviezen krijgen met de trein.

Tussen Weert en Sittard zijn er echter werkzaamheden, waardoor je op dat traject gebruik maakt van trein vervangend busvervoer. Vandaar ook dit advies in onze reisplanner. Waarom 9292 je het advies via Weert en met dit busvervoer niet geeft, durf ik je geen verklaring voor te geven.

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag XRachelXlotjeX en welkom bij de NS Community!

Er rijden nog steeds treinen tussen 's-Hertogenbosch en Weert. Als je in de reisplanner van 9292 een reis plant van 's-Hertogenbosch naar Weert, zul je ook gewoon adviezen krijgen met de trein.

Tussen Weert en Sittard zijn er echter werkzaamheden, waardoor je op dat traject gebruik maakt van trein vervangend busvervoer. Vandaar ook dit advies in onze reisplanner. Waarom 9292 je het advies via Weert en met dit busvervoer niet geeft, durf ik je geen verklaring voor te geven.

Badge +3

Met de trein via Venlo is natuurlijk wel wat comfortabeler dan een NS bus, al duurt het zo’n 8 tot 14 minuten langer.

Had je bij 9292 specifiek voor trein gekozen? Wellicht komt het ook omdat je voor bepaalde tijden (bij vertrek om :25 of :55) twee keer zou moeten overstappen (Eindhoven en Weert), terwijl het via Venlo maar één keer is? Die adviezen geeft 9292 overigens allebei, je hebt dus de keuze en moet niet via Venlo (wat € 3,62 duurder is, voor 2e klas en voltarief).

Reageer