beantwoord

rolstoelprobleem, werkzaamheden 9 sept A'dam Science park

op 9 september zijn er weer werkzaamheden aan het spoor bij Amsterdam Science park en dat is nu juist net et begin van het hockey seizoen op de Jaap Edenbaan
de rit staat nu ingepland als vanaf Amsterdam centraal de trein naar Muiderpoort en dan de snelbus naar Science park
MAAR nu het probleem, ik ben rolstoeler en vroeg me dus af of er tussen Muiderpoort en Science park weer busjes gaan rijden waar wij zonder gedoe met de rolstoel in kunnen, dit was vorig jaar bij werkzaamheden het geval
icon

Beste antwoord door Arnold NS 4 september 2017, 13:32

Hallo canuck en welkom op het NS Forum!

Ik heb even navraag gedaan bij de afdeling NS Reisassistentie en zij wisten mij te vertellen dat er niet standaard rolstoelgeschikt vervoer aanwezig zal zijn, maar dat dit wel is te regelen online of telefonisch via NS Onderweg (030-2357822). Vergeet niet om het tijdig aan te vragen zodat ze op tijd het vervoer voor je klaar hebben staan 🙂.

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo canuck en welkom op het NS Forum!

Ik heb even navraag gedaan bij de afdeling NS Reisassistentie en zij wisten mij te vertellen dat er niet standaard rolstoelgeschikt vervoer aanwezig zal zijn, maar dat dit wel is te regelen online of telefonisch via NS Onderweg (030-2357822). Vergeet niet om het tijdig aan te vragen zodat ze op tijd het vervoer voor je klaar hebben staan 🙂.
Hallo Arnold,
Dank voor het antwoorden, het is gelukkig nu geregeld voor mij en mijn teamgenoot, helaas wel met heel veel moeite
want dit kan dus NIET online, zodra er werkzaamheden zijn dan is het online boeksysteem vaak niet beschikbaar en via de telefoon is mijn teamgenoot de eerste keer afgescheept met nee wij kunnen u niet helpen omdat er standaard geen AVG op Science Park is
Ik heb eerst ook nee gehad maar doorgedrukt met meerdere redenen waarom dit wel hun pakkie aan is. O.A omdat er vorig seizoen (hockey op de Edenbaan) er gelijkvloerse sprinters reden en wij vrij zelfstandig kunnen reizen met de trein indien noodzakelijk en dus zonder problemen op dat station kunnen rijden en dat het daarom HUN probleem is om ons naar en van dat station te brengen in plaats van dat wij af moeten melden omdat de trein niet rijd

Dus door de AVG met de rug tegen de muur te zetten, in plaats van hun ons, is het ons gelukt om toch zaterdag te kunnen reizen

Maar laten we eerlijk zijn, anno 2017 zouden we helemaal niet meer door zo veel bochten moeten wringen om fatsoenlijk te reizen met de trein, wat dat betreft loopt de NS heel ver achter
Hallo canuck.

Wat vervelend om te lezen dat je zoveel moeite hebt moeten doen om toch te kunnen reizen. Ik ga hier dan ook intern een melding voor doorzetten. Excuses voor het ongemak en ik hoop dat jouw volgende ervaring een stuk aangenamer is!
Reputatie 6
Badge +1
Hoi caunck,

Blijf hier op drukken. Het is de plicht van NS iedereen vervoer aan te bieden op de trajecten waar normaal treinen rijden, ook als je geen gebruik kunt maken van touringcars.
Top dat je dit met ons deelt canuck, veel plezier met hockey!
Reputatie 5
Laat je ons weten hoe de reis uiteindelijk is verlopen?

Ik vind het overigens best vreemd dat er op Science Park geen AVG is. Lijkt mij dat dat toch niet zo heel moeilijk is, een station middenin onze hoofdstad?

Reageer