beantwoord

Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal-Utrecht Centraal : zaterdag 22 tot en met dinsdag 25 apr

Reputatie 5
is dit nog niet in de Reisplanner verwerkt ?? kan nog gewoon reis plannen naar DH Centraal ....

info is ook beetje vaag ; kun je bijv. wel naar HS met de trein ? en dan stukje met tram of lopen ipv met de bus van R'dam naar Den Haag of het halve land door via Utrecht met trein ?
icon

Beste antwoord door Bemined 4 april 2017, 17:00

De brondata is vandaag vrijgegeven, dus ik verwacht dat morgen of overmorgen de reisplanner bijgewerkt zal zijn (gaat meestal per nachtelijke update).
Bekijk origineel

25 reacties

De brondata is vandaag vrijgegeven, dus ik verwacht dat morgen of overmorgen de reisplanner bijgewerkt zal zijn (gaat meestal per nachtelijke update).
Ik denk het ook, maar goed dat je het onder de aandacht brengt Goner. Check het later deze week nogmaals.
Reputatie 1
De reisplanner is inmiddels bijgewerkt. Ik heb alleen wel een vraagje: Rijden er maandag 24 en dinsdag 25 april ook rechtstreekse snelbussen tussen Woerden en Rotterdam Centraal? Ik moet die dagen namelijk tussen deze stations reizen. Omreizen via Leiden is ook een optie maar dat betekend bijna een verdubbeling van mijn reistijd en misschien is de snelbus wel wat sneller.
Hoi Wouter15, je kunt het beste een aantal dagen voor je wilt reizen de reis plannen in de Reisplanner. Als er rechtstreekse bussen worden ingezet dan zal dit te zien zijn in het reisadvies wat je krijgt. Zoals ik het nu zie worden er geen rechtstreekse bussen ingezet tussen Woerden en Rotterdam Centraal echter de Reisplanner is 10 dagen voor de reisdatum pas helemaal up-to-date.
Reputatie 1
Ik heb over de werkzaamheden 2 vraagjes:
1. Waarom rijden er geen NS bussen vanaf Rotterdam CS naar Gouda? Er rijden wel stopbussen vanaf Station Rotterdam Noord en snelbussen vanaf Schiedam Centrum (waarom?) maar niet vanaf Rotterdam CS.
2. Zijn de tijden die in de reisplanner staan voor de NS bussen de werkelijke tijden? Of zit hier buffertijd in om eventuele files mee op te vangen?
Ik houd even een vinger aan de pols Wouter. Het definitieve draaiboek is nog niet opgeleverd en de uiteindelijke planning (zowel qua bussen als treinen) is nog niet verwerkt in onze systemen. Als ik meer informatie heb lees je dat!
Reputatie 6
Badge
Rotterdam Noord heeft maar 2x per uur een verbinding met Gouda, en vanaf Rotterdam Noord ben je lopend (18 min) of met tramlijnen 8 en 4 zo op Centraal.
Reputatie 7
Vanaf Rotterdam Centraal rijden sowieso weinig bussen i.v.m. capaciteit aldaar. Er wordt vaker gekozen voor Schiedam, omdat daar meer ruimte is voor vervangende bussen.

En uiteraard, er zijn veel alternatieven met de RET.
Reputatie 6
Badge
Dat blijf ik toch erg zonde vinden, Slidestops. Als je kijkt naar het busstation van Zuidplein, valt dat van het Centrale station in het niets. Dan is het nog maar een busSTOP.
Reputatie 7
Ja klopt, maar dat zijn de bussen van de RET. Die plaatsen mag de NS over het algemeen niet gebruiken, want dat is in hun beheer. De NS moet dus op andere plekken bussen laten stoppen. De reden dat vaak voor Schiedam wordt gekozen, is omdat Schiedam maar iets van 700m van de oprit naar de snelweg ligt en er daar dus ruimte is voor NS-bussen:)

Als je met bussen door het centrum van Rotterdam moet gaan karren, en daar moet opstellen naast het station, kost dat denk ik net zo veel, zo niet meer tijd.
Reputatie 5
Nou, op mijn traject Lombardijen - Den Haag zijn de werkzaamheden blijkbaar bij station Zuid. Er rijden bussen. Ik pak de fiets wel naar Blaak, dat gaat vlotter ...
Inmiddels is de reisplanner bijgewerkt.

Rotterdam-Gouda kun je afleggen per tram/stopbus via Rotterdam Noord of per trein/snelbus via Den Haag Centraal.
We proberen ons zo veel mogelijk aan de tijden in de planner te houden, al adviseer ik altijd om eerder van huis te gaan.
Reputatie 5
Tenzij ik iets helemaal over het hoofd zie, kan ik nog steeds een reis plannen :

http://www.ns.nl/reisplanner/#/?aankomst=Den%20Haag%20Centraal&aankomsttype=treinstation&tijd=2017-04-24T09:54&type=vertrek&vertrek=Rotterdam%20Lombardijen&vertrektype=treinstation
Hoi Goner,

Tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal en Woerden rijden 24 en 25 april geen treinen; er rijden snel- en stopbussen. Je kunt jouw reis dus wel maken.
Reputatie 5
Da's niet de eerste keer dat ik echt niet snap wat er precies beschreven staat.
Dacht dat aan mij lag, maar collega's raakten ook in verwarring ...

Bedankt in ieder geval.
Reputatie 2
Precies op dit traject moet ik morgen zijn eigenlijk tot Rotterdam Alexander maar kan tot Rotterdam centraal welke bus lijn gaat er naar Rotterdam Alexander vanaf station Rotterdam centraal?
Ons advies is Rotterdam Centraal --> Schiedam per trein en aldaar de snelbus naar Rotterdam Alexander.
Het beste alternatieve reisadvies is om per trein naar Rotterdam Blaak te reizen en vanaf daar met de metro naar Rotterdam Alexander.
N.B. Je dient op Rotterdam Blaak dan wel uit te checken bij NS en in te checken bij RET.
Reputatie 2
2e optie is wel beter dan
Reputatie 2
en bij Rotterdam centraal staan er toch bussen?
Ik zie alleen bussen aan de randen van de dag staan vanaf Rotterdam Centraal, dus overdag dien je andere reisroutes te volgen. Om het te verduidelijken voeg ik de situatieschets toe.

Zijn de tijden die in de reisplanner staan voor de NS bussen de werkelijke tijden? Of zit hier buffertijd in om eventuele files mee op te vangen?.
Er is (op sommige trajecten) sprake van flinke buffertijden. In mijn geval van 50%.
Werkelijke reistijd van Utrecht CS naar Gouda : 32 minuten.
Geplande reistijd van Utrecht CS naar Gouda: 45 minuten.
Bedankt Michiel.
Reputatie 1
Beste NS, kunnen jullie mij vertellen of er ook snelbussen Woerden - Rotterdam Alexander rijden? Ik krijg namelijk uit de reisplanner alleen een rechtstreekse stopbus Woerden - Rotterdam Alexander te zien of een stopbus Woerden - Gouda en in Gouda overstappen op de snelbus naar Rotterdam Alexander. En volgens het kaartje van Klaas-Jan NS is er wel een snelbus Woerden - Gouda - Rotterdam Alexander.
Reputatie 1
Mochten de snelbussen tussen Woerden en Rotterdam Alexander rijden, kunnen jullie dan ook de tijden geven vanaf Woerden?
Er gaat geen rechtstreekse snelbus van Woerden naar Rotterdam Alexander. Wel kan je de snelbus naar Gouda pakken en daar overstappen op de snelbus naar Rotterdam Alexander. De stopbus gaat wel rechtstreeks naar Rotterdam Alexander. Met de snelbus ben je 2 minuten sneller op je eindbestemming.

Reageer