beantwoord

Schema bussen bij werkzaamheden

• 27 juli 2018
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik moet elke dag via Gouda naar Rotterdam voor mijn werk.

Van 30 juli t/m 6 augustus zijn er werkzaamheden op gouda en worden bussen ingezet voor reizigers.

Op zich geen probleem, ware het niet dat het inzetten van bussen ter vervangen van treinen erg chaotisch verloopt.

Het minste wat er gedaan kan worden is zorgen dat er een duidelijke tijdschema beschikbaar komt voor aankomsttijden van de treinen.

Nu heb ik dus geen idee of ik 5 mintuen moet wachten op de bus of een uur. En ja het is in het verleden weleens voorgekomen dat ik langer dan een uur moest wachten.

Waarom kan dit niet beter?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 juli 2018, 11:07

Goedemorgen Orion. Vertrek- en aankomsttijden van zowel de vervangende bussen als het treinvervoer worden gewoon weergegeven in onze Reisplanner. Wanneer we vervangend busvervoer moeten inzetten bij werkzaamheden proberen we dit zo goed mogelijk in te plannen zodat het aansluit op zowel het aankomende treinverkeer bij het vertrekstation van de bus, als het vertrekkende treinverkeer op het aankomststation van de bus. Busvervoer is echter een stuk gevoeliger voor vertragingen (stoplichten onderweg, mogelijke file's et cetera) waardoor deze aansluitingen niet altijd gehaald kunnen worden. Het kan dus inderdaad voorkomen dat de geplande tijden niet overeen komen met de werkelijkheid, maar over het algemeen kun je uitgaan van de tijden die in de Reisplanner staan aangegeven.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen Orion. Vertrek- en aankomsttijden van zowel de vervangende bussen als het treinvervoer worden gewoon weergegeven in onze Reisplanner. Wanneer we vervangend busvervoer moeten inzetten bij werkzaamheden proberen we dit zo goed mogelijk in te plannen zodat het aansluit op zowel het aankomende treinverkeer bij het vertrekstation van de bus, als het vertrekkende treinverkeer op het aankomststation van de bus. Busvervoer is echter een stuk gevoeliger voor vertragingen (stoplichten onderweg, mogelijke file's et cetera) waardoor deze aansluitingen niet altijd gehaald kunnen worden. Het kan dus inderdaad voorkomen dat de geplande tijden niet overeen komen met de werkelijkheid, maar over het algemeen kun je uitgaan van de tijden die in de Reisplanner staan aangegeven.

Reageer