Slechte communicatie

• 20 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Omdat er vandaag (20/10/19) bussen zouden rijden tussen Boxtel en Den Bosch vanwege werkzaamheden dacht ik een beetje bijtijds op het station te staan namelijk om 20.20 uur zodat ik de bus van 20.31 uur zou kunnen nemen.

Echter was er om 21.31 uur nog geen bus te bekennen.

Kan gebeuren dacht ik, beetje vertraging van enkelijke minuten oplopen is nog geen ramp.

15 min. later nog geen bus! Ik vond het nu wel lang duren en andere reizigers die richting Den Bosh moesten ook.

Enkelijke reizigers vroeger al aan het personeel die bij de NS-bussen stonden waar de de bus bleef, geen van allen kon dat ons precies vertellen. 

Na diverse bussen met een andere bestemming kwam om 21.00 uur eindelijk de bus opdagen richting Den Bosch. 

YES! Er is vervoer…

Inmiddels in de bus zit je op hete kolen want kon ik de aansluiting nog wel halen in Den Bosh want me aankomsttijd zou 23.43 uur zijn op station Hoogeveen. Kon ik het niet halen dan zou ik pas een uur later aankomen en daar had ik totaal geen zin in.

Uiteindelijk aangekomen op station Den Bosch en ik kon optijd me aansluiting halen.

Nu is mijn ding waarom er totaal geen communicatie is tussen het NS en bus personeel. Er liepen intotaal vier personeelsleden rond en geen van allen konden ze reizigers wat vertellen dan alleen welke bus er vertrok naar welke bestemming.

Misschien een aandachtspunt hoe jullie dit kunnen verbeteren!

Zodat er een goeie communicatie is tussen NS en bus personeel naar de reizigers toe.

Met vriendelijke groet!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De mensen die bij de bussen staan, worden meestal ingehuurd door NS en zijn geen vaste medewerkers. Zij zijn vaak net zo als reizigers afhankelijk van info die zij via NS krijgen.

Via twitter zag ik dat er op diverse trajecten om uiteenlopende redenen treinuitval was. Mogelijk was het daardoor drukker op de weg of waren er minder bussen, omdat die ook elders nodig waren.

Blijft dat het vervelend is als je op tijd denkt te zijn en zo lang moet wachten op een bus zonder enige informatie.

Reputatie 7
Badge +3

Het aantal bussen was erg aan de krappe kant en dan worden ze vooral voor intercity reizigers ingezet. Dat gaat ten koste van de sprinter reizigers. 

Reputatie 7
Badge

Hoe denk je dit te kunnen organiseren om te communiceren tussen tientallen verschillende bussen (van een hele rits bedrijfjes) en tientallen medewerkers (wel of niet van NS) op verschillende locaties  @JerS ?

Je kan toch moeilijk verwachten van de buschauffeurs dat ze hun route, locatie, vertragingen en andete belevenissen continue  doorbellen terwijl ze rijden.

Je kan toch moeilijk verwachten van de buschauffeurs dat ze hun route, locatie, vertragingen en andete belevenissen continue  doorbellen terwijl ze rijden.

Dat hoeft ook niet, je zou bijvoorbeeld een mobiele terminal mee kunnen geven aan de chauffeurs welke de status, locatie et cetera doorbliept. In Polen heeft men nog wel een voorraad Nautiz X5’s te koop, het NS logo staat er reeds op. De vraag is dan natuurlijk of zoiets voornamelijk kostentechnisch interessant is, maar dat is een volgend hoofdstuk. Technisch lijkt het me geen raketwetenschap. 

In Frankrijk (uit mijn hoofd) heeft men ook al eens testen gedaan met TVV uitrusten met actuele informatie. 

Goedemorgen JerS en welkom bij de NS Community!

Ook ik durf zo snel niet te zeggen waarom het zo lang duurde voordat er een bus kwam opdagen voor jouw route. Zoals door andere gebruikers al aangegeven kan dit verscheidene oorzaken hebben.

Ik kan me echter goed voorstellen dat een betere communicatie over de locatie van de bussen wenselijk is. In hoeverre dit ook realistisch uitvoerbaar is weet ik niet, maar ik zal je wens wel doorgeven. Hopelijk is je volgende reiservaring met treinvervangend busvervoer in ieder geval beter!

Reageer