beantwoord

Slechte organisatie busvervoer Amersfoort - Utrecht

• 18 december 2016
  • 2 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 2
Zojuist weereens gebruik mogen maken van een NS bus tussen Amersfoort en Utrecht, maar wat een barslechte organisatie weer.
Ten eerste geeft de reisplanner weliswaar een dienstregeling weer maar dan is het natuurlijk wel handig dat de bussen ook op die tijden rijden. Zo was ik om 10.55 uur bij de halte voor de bus van 11.03, zou ruim op tijd moeten zijn, maar vertrok er net 2 min. eerder een bus en ging de volgende volgens de coördinator pas om 11.18 uur. Uiteindelijk werd dat wel wat eerder want net als wanneer er wel treinen rijden onderschat NS chronisch het aantal reizigers tussen Amersfoort en Utrecht in het weekend. De bus, dubbeldeks notabene, vertrok dus eerder omdat hij propvol zat.

Mocht uiteindelijk niet baten want op Utrecht kwam hij precies na de geplande reisduur aan: op de vertrektijd van m'n aansluitende trein die ik prima gehaald zou hebben als er op de geplande tijd een bus vertrokken zou zijn.

Samengevat: zorg voor voldoende bussen zodat je als reiziger je geplande verbinding kunt nemen en niet de bus mist doordat die al vol zit en eerder wegrijdt. Die drukte op zondagmorgen rond 11 in Amersfoort is er al jaren, dat kan geen verrassing meer zijn.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 18 december 2016, 15:12

Hallo Daniel, vervelend dat dit niet helemaal soepel verliep vandaag.
Wanneer het niet mogelijk is om met de trein te reizen gaan we op zoek naar andere mogelijkheden, in dit geval bussen. Uiteraard gaan er dan ook andere factoren meespelen, zoals het verkeer. Het kan zijn dat door drukte op de weg of drukte in de bussen de geplande tijden afwijken. Ik snap dat dit niet prettig is wanneer je een aansluitende trein wilt nemen. In dit geval is het gelukkig wel goed verlopen, maar is dit zeker een belangrijk punt wat ik aan ga kaarten. Bedankt voor je signaal!
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Daniel, vervelend dat dit niet helemaal soepel verliep vandaag.
Wanneer het niet mogelijk is om met de trein te reizen gaan we op zoek naar andere mogelijkheden, in dit geval bussen. Uiteraard gaan er dan ook andere factoren meespelen, zoals het verkeer. Het kan zijn dat door drukte op de weg of drukte in de bussen de geplande tijden afwijken. Ik snap dat dit niet prettig is wanneer je een aansluitende trein wilt nemen. In dit geval is het gelukkig wel goed verlopen, maar is dit zeker een belangrijk punt wat ik aan ga kaarten. Bedankt voor je signaal!
Reputatie 2
Nouja, goed verlopen? Het heeft een GTBV waardige vertraging bovenop de extra reistijd door de werkzaamheden opgeleverd.
Dat een bus vertraagd kan vertrekken door drukte snap ik maar te vroeg zou niet moeten kunnen.
Sowieso niet de bedoeling was dat diverse wachtende reizigers moesten uitwijken wegens een spookrijdende andere NS bus op het busstation.

Reageer