slechts mogelijke treininzet

• 22 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 252 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Tijdens de periode 3-9 t/m 25-8 is het voor ons reizigers niet makkelijker gemaakt. Bv vanmiddag vanaf Hoofddorp naar Almere en verder. Hoopvol staan wij te wachten op de sprinter naar L'stad van 17:06 uur. Eerst 5 minuten vertraagd....10 minuten om dan fijntjes deze trein uit de dienstregeling te halen. Na eerst afgelopen maandag in een langs Hoofddorp razende sprinter te hebben gezeten, 25 minuten vertraging vanaf Nieuw Vennep, nu dit weer. Slechte keuzes NS......

4 reacties

Badge
Dit heeft natuurlijk niet iets met de werkzaamheden te maken, de trein die het station voorbij is gereden is terwijl dit een stop had moeten zijn dat is gewoon een fout van de machinist.

De trein welke vandaag uit is gevallen daar zal iets mee aan de hand zijn geweest, dan wordt er eerst geprobeerd het probleem te verhelpen en als dat dan uiteindelijk niet gaat lukken of er geen ruimte meer is in de dienstregeling om deze trein te laten rijden dan wordt deze helaas voor de reizigers opgeheven.

De werkzaamheden hebben wel flinke overlast veroorzaakt voor de reizigers op dit traject dat zal de NS ook niet ontkennen maar er is geprobeerd toch een dienstregeling te maken voor deze periode met maar 1 spoor beschikbaar op het traject naar Weesp en voor een deel geen sporen vanaf Weesp naar Diemen Zuid. Het is niet te voorkomen dat er om de x jaar groot onderhoud moet plaatsvinden aan het spoor, in dit geval zijn er veel wissels vervangen en zijn grote delen spoor tussen Weesp en Gaasperdammer Aansluiting/Diemen Zuid vervangen.
Hi Jeroen, ik begrijp dat jij meer info tot je beschikking hebt, wij reizigers moeten het té vaak met summiere info doen. Één ding is belangrijk; doen wat je beloofd als NS. Inzet van langere treinen? Op de dagen dat ik reisde niks van gemerkt. Hoort allemaal bij het werk aan het spoor.
Reputatie 7
Badge +3
Als machinist weet Jeroen natuurlijk wat er allemaal mis kan gaan, bv een trein die opeens niet meer wil.

Als reiziger kun je soms nog wat achteraf proberen na te zoeken via bv Treinposities.nl
Zo zie ik bv dat het gaat om de 4361 van 17.06. Die had moeten worden gereden met de treinstellen die met de 4350 om 16.41 waren aangekomen in Hoofddorp. De vertrekstaat van Hoofddorp laat voor de trein van 17.06 een +8 zien en Rijdt niet. Dat is vaak een teken dat de trein een storing had en waarbij nog getracht is dat te verhelpen, maar niet gelukt is, of in ieder geval niet op tijd om de trein nog te gaan rijden.

Op basis van deze gegevens heeft het dus inderdaad niets met de werkzaamheden te maken, maar komt nu helaas wel bovenop de hinder die er al is.
Badge
Hi Jeroen, ik begrijp dat jij meer info tot je beschikking hebt, wij reizigers moeten het té vaak met summiere info doen. Één ding is belangrijk; doen wat je beloofd als NS. Inzet van langere treinen? Op de dagen dat ik reisde niks van gemerkt. Hoort allemaal bij het werk aan het spoor.
Langere treinen was niet echt mogelijk omdat er vanwege de omleidingstrajecten op die trajecten met langere treinen werd gereden.

De uitval van een trein gebeurt helaas wel eens ondanks dat er regelmatig onderhoud wordt gepleegd gaan ook treinen wel eens stuk. Gezien de kilometers die de treinen per jaar rijden is dat natuurlijk ook niet zo vreemd. Helaas is het probleem niet altijd 'eventjes snel' verholpen en dan valt zo'n trein uiteindelijk uit als we het niet op tijd oplossen.

En heel soms gebeurt het dat er geen machinist of hc aanwezig is voor een trein, maar vaak wordt daar dan ander personeel voor ingezet al is dat natuurlijk niet altijd mogelijk.

Reageer