beantwoord

Snelbus Eindhoven?

• 7 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 2801 Bekeken

Zaterdag 26 augustus rij ik voor het eerst zelfstandig met de trein, ik heb het ticket al uitgeprint. Vanwege mijn autisme een hele uitdaging. Zeer belangrijk voor mij is een goede voorbereiding, dat ik vooraf perfect al alles weet (welke tijden en perron). Dan lukt het best. Vandaag wilde ik met de reisplanner alles al gaan uitzoeken en noteren. Ik ben hevig geschrokken, het blijkt dat er tussen Eindhoven en Den Bosch een snelbus rijdt. Voor mij een grote onzekerheid wat me waarschijnlijk nogal wat stress gaat geven tot de reis. Ik heb na aankomst op Station Eindhoven perron 2 maar 4 minuten de tijd om te zoeken waar die snelbus staat. Ik weet dat het aangegeven zal staan op het station maar met ook nog een gebrekkig oriëntatievermogen vrees ik dat dat misgaat en ik in paniek raak.

Mijn vraag: is er iemand die de situatie in Eindhoven kent en wellicht vanaf perron 2 (waar ik aankom) toch al wat kan vertellen hoe ik naar de snelbus richting Den Bosch moet lopen? Het zou me heel veel al kunnen helpen.

Groeten, Ruud.
icon

Beste antwoord door Momo 7 augustus 2017, 23:26

Bij bus vervoer staat altijd met borden aangegeven waar de bussen staan en zeker op grote stations is er ook personeel aanwezig om informatie te vragen. En vaak is het gewoon heel simpel de meute volgen, want je zult zeker niet de enige zijn die van die bus gebruik zal maken.

Let wel op dat je de snelbus naar Den Bosch neemt, en niet de stopbus (de stopbus stopt nog in Boxtel en Best, de snelbus niet). Dat moet zijn aangegeven en vraag desnoods aan de regelaars ter plaatse.

Volgens de reisplanner gaan de snelbussen naar Den Bosch iedere 5 minuten. Wanneer die 4 minuten overstap dus te krap is gaat er 5 minuten later weer een volgende.

Ik heb denk ik jouw geplande reis gevonden in de planner (vertrek 7.55 Maastricht, bus om 9.02 en aankomst Utrecht 10.21). Dan heb je inderdaad 4 minuten om in Eindhoven over te stappen en 11 minuten om in Den Bosch weer van de bus op de trein over te stappen. Bij een bus 5 minuten later heb je in Eindhoven 9 minuten en in Den Bosch 6 minuten en is de aankomsttijd in Utrecht nog steeds 10.21. Dat is misschien al iets meer relaxed.

Nu kan het met bussen wel zo zijn dat ze vanwege druk verkeer op de weg niet altijd exact op de tijd rijden die in de planner staat.Of dat er meer reizigers zijn dan in een bus passen en je op een volgende bus moet wachten.
Eerder vertrekken is voor jou geen optie, maar moet je ook om een bepaalde tijd in Utrecht zijn, of kan dat ook bv een kwartier of half uur later?
Bekijk origineel

14 reacties

Hoi Ruud, welkom op ons Serviceforum. Goed dat je hier even navraag doet voordat je op reis gaat. Misschien kun je ons nog wat extra informatie geven, zoals op welk traject reis je precies? Er zijn veel forumleden die bekend zijn op dit station en je hier meer over kunnen vertellen. Wat ik alvast kan aangeven is dat de bussen aan de voorzijde van het station zullen vertrekken. Dit is aan het stationsplein en niet ver van perron 2.

Ik vermoed dat er ook nog wel een aantal leden zullen reageren of je hier verder gerust in te stellen. Is dat niet vandaag, dan is dat morgen wel 🙂 Heb je nog meer vragen stel ze gerust!
Reputatie 1
Hai Ruud,
Is het mogelijk om een bus later te nemen? Dan plan je nu alvast een overstappauze in Eindhoven, en hoef je dan niet te stressen.
Ik wens je alvast een goede reis!
Hoi Ruud, welkom op ons Serviceforum. Goed dat je hier even navraag doet voordat je op reis gaat. Misschien kun je ons nog wat extra informatie geven, zoals op welk traject reis je precies? Er zijn veel forumleden die bekend zijn op dit station en je hier meer over kunnen vertellen. Wat ik alvast kan aangeven is dat de bussen aan de voorzijde van het station zullen vertrekken. Dit is aan het stationsplein en niet ver van perron 2.

Ik vermoed dat er ook nog wel een aantal leden zullen reageren of je hier verder gerust in te stellen. Is dat niet vandaag, dan is dat morgen wel 🙂 Heb je nog meer vragen stel ze gerust!

Ik reis van Maastricht naar Utrecht. Snelbus vertrektijd Eindhoven - Den Bosch staat op 9.02 hr. Een te lang verhaal om uit te leggen maar eerder vertrekken is helaas geen optie.
Reputatie 7
Je kunt het best voorin de trein zitten. In Eindhoven is de trap namelijk vooraan. Je loopt de trap naar beneden en gaat linksaf naar de centrumzijde. Daar zullen dan bussen staan
Reputatie 7
Badge +3
Bij bus vervoer staat altijd met borden aangegeven waar de bussen staan en zeker op grote stations is er ook personeel aanwezig om informatie te vragen. En vaak is het gewoon heel simpel de meute volgen, want je zult zeker niet de enige zijn die van die bus gebruik zal maken.

Let wel op dat je de snelbus naar Den Bosch neemt, en niet de stopbus (de stopbus stopt nog in Boxtel en Best, de snelbus niet). Dat moet zijn aangegeven en vraag desnoods aan de regelaars ter plaatse.

Volgens de reisplanner gaan de snelbussen naar Den Bosch iedere 5 minuten. Wanneer die 4 minuten overstap dus te krap is gaat er 5 minuten later weer een volgende.

Ik heb denk ik jouw geplande reis gevonden in de planner (vertrek 7.55 Maastricht, bus om 9.02 en aankomst Utrecht 10.21). Dan heb je inderdaad 4 minuten om in Eindhoven over te stappen en 11 minuten om in Den Bosch weer van de bus op de trein over te stappen. Bij een bus 5 minuten later heb je in Eindhoven 9 minuten en in Den Bosch 6 minuten en is de aankomsttijd in Utrecht nog steeds 10.21. Dat is misschien al iets meer relaxed.

Nu kan het met bussen wel zo zijn dat ze vanwege druk verkeer op de weg niet altijd exact op de tijd rijden die in de planner staat.Of dat er meer reizigers zijn dan in een bus passen en je op een volgende bus moet wachten.
Eerder vertrekken is voor jou geen optie, maar moet je ook om een bepaalde tijd in Utrecht zijn, of kan dat ook bv een kwartier of half uur later?
Reputatie 7
Badge
Waarom rij je niet gewoon een stukje om met de trein via Venray naar Nijmegen, in Nijmegen stap je over op de IC naar Den helder (die dus ook langs Utrecht komt) en dan stap je in Utrecht uit.
Je hoeft dan alleen maar een overstap te maken in Nijmegen.

Edit, ik lees net dat je ook nog een overstap moet maken in Roermond dan. Overstap is wel op het zelfde perron maar dan moet je een stukje met Arriva rijden tot Nijmegen.
Dus in totaal 2 keer overstappen. een keer in Roermond, en een keer in Nijmegen.
Reputatie 3
Vam Maastricht naar Utrecht reis je via Nijmegen en stap je over in Roermond en Nijmegen. Reis je naar Boxtel of Den Bosch dan neem je de bus in Eindhoven.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Ik denk inderdaad dat ik dan via Roermond en Nijmegen naar Utrecht ga. Ik moet dan wat eerder weg en ben toch op tijd. Het feit dat ik zo tijden en perronnummers kan volgen geeft me het veiligste gevoel. Nogmaals bedankt!
Reputatie 2
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken. Ik denk inderdaad dat ik dan via Roermond en Nijmegen naar Utrecht ga. Ik moet dan wat eerder weg en ben toch op tijd. Het feit dat ik zo tijden en perronnummers kan volgen geeft me het veiligste gevoel. Nogmaals bedankt!

Hou er rekening mee, dat de overstap in Nijmegen niet mee valt. Hij is wat aan de krappe kant zo'n 6 minuten. Dit geldt zeker als je niet ter plekke bekend bent op station Nijmegen.
Reputatie 7
Badge

Hou er rekening mee, dat de overstap in Nijmegen niet mee valt. Hij is wat aan de krappe kant zo'n 6 minuten. Dit geldt zeker als je niet ter plekke bekend bent op station Nijmegen.

Edit, laat maar ik was even in de war.

Ik zie dat een kwartier later de volgende al gaat. Dat zou ook nog binnen mijn planning uitkomen. Bedankt voor de tip, kan ik daar rekening mee houden.
A.s. zaterdag is dan de dag. Ik hoop dat ik hier nog een vervolgvraag kan stellen. Ik reis dus van Maastricht - Roermond (overstap Arriva) - Nijmegen overstap - Utrecht. Ik heb een dagkaart via het Kruidvat besteld. Moet ik nu bij ieder station inchecken met dat Kruidvat kaartje via een poortje? Zo ja, ook bij de overstap stations? Misschien een domme vraag maar ik reis voor het eerst zelfstandig en weet het echt niet.
Reputatie 5
Badge
Het Kruidvatkaartje is dit keer geleverd als E-ticket, dat u dus thuis uitprint. Met dit ticket kan u binnen de geldigheidsperiode in elke Nederlandse trein, buiten Thalys, stappen, voor ICD en ICE geldt een toeslag van €2,40.
U kan dit ticket ook op uw telefoon laden.
Enfin, daar dit dus een E-ticket is hoeft en kan u niet in-/uitchecken; U kan zo de trein in stappen.
P.S. Uw vraag is niet dom, wat u niet weet mag u vragen. Niemand die dat een probleem vindt.
Reputatie 3
Nog een aanvulling.
Als je een poortje tegenkomt dan kan je dat met je E-ticket openen. Dat kan niet bij alle poortjes. Meestal wel bij de brede poortjes. En anders vraag je het gewoon aan iemand.

Reageer