beantwoord

Snelbussen

• 14 juli 2021
  • 8 reacties
  • 210 Bekeken

Snelbussen tussen Schothorst en Amersfoort Centraal tussen 20 en 25 juli en wieweet tot 31 juli? Staat weinig over. Trein 6:13 valt weg. Bus om 6:00 of 6:05 komt gewoon niet?

Ik wil wel graag naar mijn werk. Het valt al niet mee iedere zomer.

Te laat komen kan gewoon niet. Ik moet openen om 7:00

icon

Beste antwoord door Laura NS 14 juli 2021, 22:00

Ik begrijp dat je graag wil weten of het vervoer van Amersfoort Schothorst naar Amersfoort Centraal wel op tijd rijdt. De Reisplanner verandert nog veel, je kan het beste tot maximaal 10 dagen in de toekomst plannen. Maar voor de 20 staat het er bijvoorbeeld wel in. De Intercity van 6:24 uur rijdt gewoon zoals ik dat nu zie en kom je om half 7 aan. Is dat wat je wilde weten?

Bekijk origineel

8 reacties

Ik begrijp dat je graag wil weten of het vervoer van Amersfoort Schothorst naar Amersfoort Centraal wel op tijd rijdt. De Reisplanner verandert nog veel, je kan het beste tot maximaal 10 dagen in de toekomst plannen. Maar voor de 20 staat het er bijvoorbeeld wel in. De Intercity van 6:24 uur rijdt gewoon zoals ik dat nu zie en kom je om half 7 aan. Is dat wat je wilde weten?

Reputatie 6

Nee Niekje69 werkt volgens mij in Utrecht. Zie eerdere topics

Hoi Laura,

Die 6:13 in Schothorst valt uit en die sluit perfect aan op mijn werk. 6:24 gaat dat niet goedmaken. Ik werk tegenwoordig ergens anders en heb bus 17 van 6:28 nodig om op tijd op mijn werk te komen vanaf Amersfoort Centraal. 6:24 in Schothorst is dan te laat in Centraal.

Daarom had/heb ik hoop dat er bussen gaan rijden vanaf 6:00, die me toch mijn bus laten halen in Amersfoort Centraal. Ik lees daar nog steeds niks over. Ik moet namelijk om 7:00 openen in het bedrijf waar ik werk en dat haal ik dan nooit meer.

Is er al iets bekend over NS bussen vanaf Schothorst naar Amersfoort Centraal vanaf dinsdag 20 juli?

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee waarom NS hier verder niet eerlijk over is, maar op een bus hoef je niet te rekenen. Er worden alleen bussen ingezet wanneer er helemaal geen treinen rijden. NS laat nu de IC's stoppen in Schothorst waardoor er wel treinen rijden tussen Amersfoort Schothorst en Amersfoort Centraal en bussen dus niet nodig zijn. Dat de eerste trein daardoor later vertrekt dan normaal ziet NS blijkbaar niet als een probleem. 

Als je inderdaad echt op tijd moet zijn op Amersfoort Centraal kun je beter iets anders regelen.

Reputatie 7
Badge +3

Bus 5 rijdt om 5.51 uur vanaf Schothorst en komt om 6.06 uur aan op Centraal.

Ik vond gelukkig nog een oude fiets en mag hopen dat die dat 10 dagen volhoudt.

Bus van 5:51. Dan zou ik om 4:15 uit bed moeten. Gaat me echt te ver om midden in de nacht op te staan. Komt goed hahaha

Reputatie 6
Badge

Misschien stopt die bus nog wel dichter bij je huis? Is vanaf de statie dus 22 min eerder als de gewone rtein. Het is helaas nu eenmaal zo dat NS zich NOOIT bekommert om degenen als jij die speciaal op een hele vroege trein zijn aangewezen bij werken etc. Het wemelt hier altijd klachten van Schipholwerkers die om 6.00 moeten beginnen (en waarvoor NS zelfs ooit trots meldde een speciaal contract met die luchthaven te hebben gemaakt) in geval van werken hier of daar op diverse trajecten daarheen

Zal wel meespelen dat werken <6.00 extra betaling geeft in veel gevallen.

Ik ben zo blij dat ik niet meer op Schiphol werk. Dat was echt erg. Hoe vaak die eerste trein van 7:04 wel niet uitviel vanaf Schothorst was niet normaal en rook in de Schipholtunnel.

Ik rij nu op een hele oude fiets en die heeft de eerste dag doorstaan. Geen versnellingen en slechte remmen. Nog 9 dagen haha

Reageer