beantwoord

Snelbussen Woerden-Utrecht

• 23 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 622 Bekeken

Ik reis op 27 Oktober met een AH dagkaart van Alphen aan den Rijn naar Arnhem. Nu moet ik dus van Alphen naar Woerden en vervolgens van Woerden naar Utrecht. Mijn vraag is: ‘Waar in Woerden staan de snelbussen?’ Bij welk spoor in de buurt graag? Ik ben nog nooit op station Woerden geweest dus een iets gevanceerdere omschrijving wordt gewaardeerd!

groetjes, Leanne
icon

Beste antwoord door Robert B 23 oktober 2018, 20:07

Welkom bij de NS Community!

Zover ik weet vertrekken de NS bussen vanaf de uitstaphalte bij het P+R terrein. Je moet dan naar de noord/centrumzijde (richting stationshal) en dan naar buiten en 100 meter verderop rechts.

Er zullen gele borden aanwezig zijn "Naar de NS Bus" dus dat wijst zichzelf eigenlijk. Maar ik zag dat er zelfs een tuktuk rijdt vanaf de zuidzijde, die je naar de goede plek brengt.

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Zover ik weet vertrekken de NS bussen vanaf de uitstaphalte bij het P+R terrein. Je moet dan naar de noord/centrumzijde (richting stationshal) en dan naar buiten en 100 meter verderop rechts.

Er zullen gele borden aanwezig zijn "Naar de NS Bus" dus dat wijst zichzelf eigenlijk. Maar ik zag dat er zelfs een tuktuk rijdt vanaf de zuidzijde, die je naar de goede plek brengt.

Badge +3
Geweldig initiatief trouwens, voor het geval je de weg niet weet in Woerden of op de automaische piloot loopt en toch aan de verkeerde kant van het station uitkomt.

Kunnen ze in 's-Hertogenbosch nog wel wat van leren. Magistratenlaan was al een drama, dus dan maar via spoor 1 naar beneden en een trapje richting de bussen (met assistentie natuurlijk, indien nodig).
Reputatie 7
Badge +4
Het parkeerterrein in Woerden is volgens mij aan de zuidzijde van het station, met daarna even lopen in westelijke richting. Het is zeker goed aangegeven.
Badge +3
Dacht ik ook @Thom en dus toch aan de zuidzijde (maar dan een stukje verderop)

Als ze toch bij de uitstaphalte aan de centrum/noordzijde staan, dan is een tuktuk (die staat op de foto op zuid) welkom.. Leuk bedacht, maar heb je met een meute spitsreizigers natuurlijk bijzonder weinig aan.

Maar ik denk dat de borden (en personeel) het wel weten. Ik las op Twitter dat het verstandig zou zijn om in Woeden de mensen/instappers van snelbussen en stopbussen even te schiften daar ;)

Natuurlijk was ik daar niet aanwezig.
Reputatie 7
Badge +4
Ik moet het even op het oog en mijn geheugen doen, maar het lijkt me inderdaad dat deze tuktuk ook aan de zuidkant staat. Het is een behoorlijk eind over de weg van de noordkant naar de zuidkant, ook met de tuktuk. Het is zeker een nette service. Grappig bedacht en heel nuttig.

Ik reis via Breukelen. NS had daar beter andere treinen in kunnen zetten met meer capaciteit. Deze drukte was eenvoudig in te schatten.
Badge +3
Dat dus ja, Tuktuk halte op Zuid en de NS bussen ergens anders?

Nou ja volg de borden en zo dus. Ik ga tukken 😛
Reputatie 7
Badge +4
Ik ook, welterusten.
Badge +3
Het parkeerterrein in Woerden is volgens mij aan de zuidzijde van het station, met daarna even lopen in westelijke richting. Het is zeker goed aangegeven.
Wil je niet corrigeren maar aan de zuidzijde is een soort Kiss&Ride en veel fietsen en verder niets, behalve de bushalte dus.

Woerden en OV is (en was altijd al) een ramp. Tegenwoordig Syntus, ook een drama, maar nog een gezellig buurtbusje in het weekend naar het station.

VInd het niet erg, heb nooit haast als ik daar ben en zo... Anderen zouden zomaar iets kunnen roepen over middeleeuwse taferelen, maar ja dat is in Limburg ook zo (5 bussen per dag, ongeveer om de 2 of 3 uur.)
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou toch nog even goed kijken. 😉
Badge +3
Ik geef het op, maar mijn vriendin (uit Woerden) zegt https://osm.org/go/0E4rjSjzV--

Daar dus! Stukje lopen of die tuktuk, en ik had het fout dus (de noord/centrumzijde bij de P+R was ooit)!

Dank @Thom en ja, die tuktuk halte foto is gewoon aan de zuidzijde dus. 150 meter dus ongeveer, maar blijft leuk voor de kids en zo!

Hey bizar vraagje hier, heeft iemand een idee welke werknemers er vandaag bij de snelbussen in Woerden aan het werk zijn tot 4 uur? Ik vroeg mij af of de jongen met een hele lieve lach en donker haar waar ik een  sigaretje mee gerookt heb, toevallig nog single was ;) Helaas vertrok de bus voor ik actie kon ondernemen..

Reputatie 7
Badge +4

Wie weet is het wel romantisch om gewoon te gaan kijken, spannend toch? 😉 You never know. Niet geschoten is altijd mis.

Reputatie 7
Badge +3

Je kan ook altijd een poging doen via Hartkloppingen 2.0 :slight_smile:

Wie weet is het wel romantisch om gewoon te gaan kijken, spannend toch? 😉

Zou dat als noodzakelijke reis tellen? :heart_eyes::wink:

Reageer