beantwoord

Staking 28 mei 2019

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Maar bij een stroomstoring die vier uur of langer heeft geduurd, heb je wel recht op een financiële vergoeding (compensatie) van je energieleverancier.

Wat betreft een staking heeft NS wat staan in artikel 6.4 van de Algemene Voorwaarden, zoals hierboven al aangegeven. Dat is dan het enige waar je een beroep op zou kunnen doen. Maar dat moet je zelf doen, NS gaat niet pro-actief iedere abonnement houder geld terug geven.
Reputatie 5

Laat voorop staan dat wij dit bericht ook maar hebben ontvangen van de vakbonden! Wij betreuren een actie als deze ook enorm! We kijken momenteel naar de gevolgen voor de reizigers en hoe we jullie zo goed mogelijk kunnen informeren. Hopelijk komen we er met zijn allen uit.Wie bedoel je met "wij"?

"Wij" de top en het kantoorpersoneel van NS dat weigert te begrijpen dat het voor een klant niks uitmaakt hoe zielig zij wel niet zijn omdat hun personeel staakt, dat hij een dienst afneemt van het bedrijf en dus klaagt als die niet geleverd kan worden en het de verantwoordelijkheid van NS vindt haar personeel zijn werk te laten doen. Daarbij hoort, helaas voor werkgevers als NS, soms ook toegeven aan eisen van werknemers en vakbonden om hen tevreden te stellen en te vermijden dat ze gaan staken en de klanten van het bedrijf duperen.
Reputatie 7
De moderators zijn niet echt de top van het kantoorpersoneel volgens mij. En die kunnen hier ook niet echt iets aan doen. Zij zijn ook niet degen die staken toch?
Het is vooral het personeel wat op de trein zit die gaan staken lijkt me.
Reputatie 5
De moderators zijn niet echt de top van het kantoorpersoneel volgens mij. En die kunnen hier ook niet echt iets aan doen. Zij zijn ook niet degen die staken toch?
Het is vooral het personeel wat op de trein zit die gaan staken lijkt me.

De moderators hier doen absoluut goed werk en kunnen hier ongetwijfeld niets aan doen. Maar uiteindelijk vertegenwoordigen ze hier een organisatie (mijn interpretatie van "wij" in mijn bericht) en daarop is mijn kritiek gericht. Ik vind het slap dat NS zich (in mijn ogen) als slachtoffer opstelt bij stakingen.
Badge +3
Voor mij is er een groot verschil tussen een landelijke staking over pensioenen (waar NS niet veel aan kan doen) of een CAO-conflict (waar NS heel erg veel aan kan doen).

De directies van de OV-bedrijven zouden natuurlijk wel een oproep kunnen doen aan de regering om zo snel mogelijk tot een pensioenakkoord te komen waardoor de acties afgeblazen kunnen worden.
Reputatie 7
Voor mij is er een groot verschil tussen een landelijke staking over pensioenen (waar NS niet veel aan kan doen) of een CAO-conflict (waar NS heel erg veel aan kan doen).

De directies van de OV-bedrijven zouden natuurlijk wel een oproep kunnen doen aan de regering om zo snel mogelijk tot een pensioenakkoord te komen waardoor de acties afgeblazen kunnen worden.

Je hebt een punt inderdaad. Dit zal er voor zorgen dat het gezeur eindelijk eens ophoud.
Zolang de regering niks doet blijven deze stakingen doorgaan klopt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik raad iedereen aan die last heeft van de stakingsdag te klagen bij de coalitiepartijen over het feit dat er nog steeds geen pensioenakkoord is. Daar zit het probleem.
Dat pensioenakkoord is er niet en komt er niet zo lang de vakbonden volkomen onbetaalbare eisen blijven stellen. Al staken de vakbonden nog twee jaar lang.
Reputatie 7
Badge +3
Zo'n oproep is een goedkope losse flodder als NS er niet bij vertelt waar de vele miljarden per jaar (10 miljard in het begin tot 20 miljard in 2030 volgens het CPB) vandaan moeten komen om de eisen van de vakbonden van te betalen.
Badge +3
Gisteren was in het nieuws dat het streekvervoer ook staakt op 28 mei.
https://www.nu.nl/economie/5893932/ook-streekvervoer-wordt-op-28-mei-platgelegd-door-pensioenacties.html
Dus geen alternatieven voor het treinverkeer van/naar Schiphol anders dan met eigen vervoer of de taxi.
Hoi beste mensen,

ik heb vernomen dat er op 28 mei een landelijke staking is. Rijdt de trein van 08:00uur van Den Helder naar Schiphol wel of niet??
Reputatie 4
Hoi beste mensen,

ik heb vernomen dat er op 28 mei een landelijke staking is. Rijdt de trein van 08:00uur van Den Helder naar Schiphol wel of niet??

Ik zou er maar niet op rekenen. Zoals IMark hierboven al aangeeft: Dus geen alternatieven voor het treinverkeer van/naar Schiphol anders dan met eigen vervoer of de taxi.

Indien u een vlucht dient te halen zou ik zeer op tijd vanuit Den Helder (met de auto) vertrekken. Kans is nl groot dat door het ontbreken van OV de snelwegen een grote puinhoop worden.
Reputatie 4

Hoi beste mensen,

Ik zou er maar niet op rekenen. Zoals IMark hierboven al aangeeft: Dus geen alternatieven voor het treinverkeer van/naar Schiphol anders dan met eigen vervoer of de taxi.

Indien u een vlucht dient te halen zou ik zeer op tijd vanuit Den Helder (met de auto) vertrekken. Kans is nl groot dat door het ontbreken van OV de snelwegen een grote puinhoop worden.

Of - als dat nog mogelijk is - avondje ervoor in hotel met shuttle bus optie.
Reputatie 4

Hoi beste mensen,

Probleem hiervan is dat het ene nachtje hotel wel eens erg duur kan worden. (ik heb hier zelf inmiddels behoorlijk veel ervaring mee). Nachtje Amsterdam in een simpel hotel kan zomaar € 150,00 of meer p.p. kosten.
Reputatie 4

Hoi beste mensen,

Probleem hiervan is dat het ene nachtje hotel wel eens erg duur kan worden. (ik heb hier zelf inmiddels behoorlijk veel ervaring mee). Nachtje Amsterdam in een simpel hotel kan zomaar € 150,00 of meer p.p. kosten.

Nabij Schiphol of bij Hoofddorp kan voor onder 100 euro, maar nu zal er wel run op zijn. Mocht alleen taxi optie zijn vanuit Den Helder dan zou hotel mogelijk net zo duur of goedkoper kunnen zijn.
Reputatie 3
Rijden er bij deze staking helemaal geen treinen?
Badge +3
De vakorganistaties van het rijdend personeel hebben een oproep gedaan aan alle leden om te staken. Ga er maar vanuit dat er helemaal geen treinen rijden.

Reageer