Sticky F.A.Q.

Staking dinsdag 28 mei 2019

Staking dinsdag 28 mei 2019

Toon eerste bericht

207 reacties

Reputatie 2
Lijkt toch zoals het eerder voorspeld geval van de lange adem te worden. Ontmoedigingsbeldei van de NS, waar volgens hen zelf toch echt de klant op 1, 2 en 3 staat! Wij volgen hier instructies op vanuit NS medewerkers, maar raken verstrikt in een bureacratische molen.

Doe er in godsnaam eens iets aan NS!
Reputatie 5
Badge

Maar we komen ergens.Ik kom nog nergens. Bezwaar gemaakt tegen de afwijzing en daarna nog niets vernomen.


Ik neem het trouwens terug. Sinds aangegeven te hebben dat ze het geld gaan overmaken naar de verkeerde rekening heb ik alleen een mail gekregen dat het men niet is gelukt om binnen 5 dagen te reageren....
Reputatie 7
Badge +2
Hier ook mail dat het niet gelukt is binnen 5 dagen te regeageren op mijn bezwaar.

Intussen op Twitter een blije Social Media Manager / Online Reputatie Manager & Woordvooerder van NS omdat ze 2 The Best Social Media awards hebben gewonnen, waaronder voor de WhatsApp thiller "Ontspoord".

Ontspoord, dat vat het het hele communicatie gebeuren rond de staking en de afhandeling achteraf ervan wel goed samen.

Ook voor mij is de status nu dat ik twee afgewezen claims heb, bezwaar gemaakt hebt en nu bericht heb dat het langer dan vijf dagen duurt.
Reputatie 2
Zojuist weer een een mail gehad waarbij men niet van gedachten is veranderd.
Ik heb nu een uitdraai van de laatsten 250 reizen toegevoegd.
Dit is dus de 3de reaktie op de mail.
Ik blijft terugmailen... ze gaan het druk hebben.

Wat gebeurd er als je de incasso van de factuur stoneerd? En deze daarna weer betaald met de aftrek van de reguliere GTBV.
Kunnen ze een chipkaart blokkeren op afstand?
Bij herhaalde afwijzing neig ik naar de Geschillencommissie te stappen, het is ronduit schandalig hoe dit momenteel wordt afgehandeld.
Reputatie 6
Badge
Bij mij ook twee claims op de bewuste dag afgewezen. Heb keurig gereageerd en ga ook door tot de uitbetaling heeft plaatsgevonden.

Vraag me af of NS ook getwijfeld heeft bij het inhouden van loon bij stakers, maar dit terzijde.
Reputatie 7
Badge +2
Wat gebeurd er als je de incasso van de factuur stoneerd? En deze daarna weer betaald met de aftrek van de reguliere GTBV.
Kunnen ze een chipkaart blokkeren op afstand?

In ieder geval kunnen ze een abonnement stopzetten. Maar die ga ik toch al opzeggen één dezer dagen (om geheel andere reden weliswaar). Met storneren en minder betalen krijg je denk ik wel incasso kosten aan je broek.
Reputatie 2
Bij storneren en/of uit jezelf minder betalen ga je het altijd verliezen. De incassokosten zullen zeer snel oplopen en uiteindelijk rol je het juridische traject in, en dat verlies je altijd (bij de rechter).

Bij het juridisch loket kunnen ze je daar alle info over geven.
Reputatie 4
Als in dit topic één ding volkomen duidelijk wordt dan is het dat de NS lak heeft aan zijn vaste klanten en dat de klant dus helemaal niet op 1, 2 en 3 staat zoals dit bedrijf nog steeds beweert.

NS is een pure monopolist en gedraagt zich ook zo naar haar klanten. 😥
Reputatie 5
Badge
Ik heb intussen ook de tweede mail binnen dat het ze weer niet binnen 5 dagen lukt om te antwoorden...
Ondertussen loopt er waarschijnlijk iemand met mijn zuurbetaalde 3 euro rond :')

Wel bijzonder dat de moderators verdacht stil zijn 😞
Reputatie 5
Zojuist weer een een mail gehad waarbij men niet van gedachten is veranderd.
Ik heb nu een uitdraai van de laatsten 250 reizen toegevoegd.
Dit is dus de 3de reaktie op de mail.
Ik blijft terugmailen... ze gaan het druk hebben.

Wat gebeurd er als je de incasso van de factuur stoneerd? En deze daarna weer betaald met de aftrek van de reguliere GTBV.
Kunnen ze een chipkaart blokkeren op afstand?


De wachttijden voor je antwoord krijgt op je mails vallen bij jou dan in ieder geval nog mee.

Ik wacht nog altijd op een reactie op mijn eerste daadwerkelijke mail (mijn reactie op de eerste automatisch afwijzing o.b.v. het formulier), anders dan dat het langer duurt om te antwoorden.
Reputatie 4
Ik heb intussen ook de tweede mail binnen dat het ze weer niet binnen 5 dagen lukt om te antwoorden...
Ondertussen loopt er waarschijnlijk iemand met mijn zuurbetaalde 3 euro rond :')

Wel bijzonder dat de moderators verdacht stil zijn :(



Moderators: Kunnen we hier nog een reactie verwachten over dit super klantonvriendelijke proces waarbij jullie vaste klanten dus duidelijk niet op 1, 2 en 3 staan???
Excuses voor dit ongemak, jongens (en meisjes) (en "reizigers" ☺). Een grote staking brengt veel teweeg en jullie kunnen je vast voorstellen dat er heel veel berichten, telefoontjes, mails, formulieren en brieven hierover binnen komen. Het wordt zo snel als we kunnen afgehandeld. In de tussentijd bedank ik jullie voor het geduld! Wij als moderators hebben helaas niet de macht om dit te versnellen of te veranderen.
Excuses voor dit ongemak, jongens (en meisjes) (en "reizigers" ☺). Een grote staking brengt veel teweeg en jullie kunnen je vast voorstellen dat er heel veel berichten, telefoontjes, mails, formulieren en brieven hierover binnen komen. Het wordt zo snel als we kunnen afgehandeld. In de tussentijd bedank ik jullie voor het geduld! Wij als moderators hebben helaas niet de macht om dit te versnellen of te veranderen.
Dat het lang duurt is 1 ding, maar jullie kunnen toch wel zorgen, als jullie het advies geven om GTBV in te dienen (en bezwaar te maken zodat een mens er naar kijkt), dat deze GTBV niet afgewezen worden bij de menselijke beoordeling.


En dat het druk is, is echt de schuld van de NS zelf. De staking werd ruim van te voren aangekondigd. Dat de NS pas op de stakingsdag is gaan nadenken over de afhandeling van claims en gekozen is dat iedere reiziger individueel een claim moet doen, het liefst per post is toch echt jullie eigen keuze.
Al die tijd voor de afhandeling hadden jullie kunnen voorkomen door abonnementhouders proactief te compenseren op basis waar ze recht op hebben (en dat duidelijk te communiceren).
Reputatie 2
Druk, druk, druk.

Ik heb al 3x reaktie gehad. En het eas 3x een afwijzing. Ik verwacht overigens dat er niet 'inhoudelijk' is naar gekeken.
Ik ben benieuwd. Ik heb nu 250 transacties toegevoegd aan de mail.
Ik ga overigens eea niet per post opsturen....
Reputatie 2
Excuses voor dit ongemak, jongens (en meisjes) (en "reizigers" ☺). Een grote staking brengt veel teweeg en jullie kunnen je vast voorstellen dat er heel veel berichten, telefoontjes, mails, formulieren en brieven hierover binnen komen. Het wordt zo snel als we kunnen afgehandeld. In de tussentijd bedank ik jullie voor het geduld! Wij als moderators hebben helaas niet de macht om dit te versnellen of te veranderen.
@Iris NS Ik heb wederom een afwijzing binnen als reactie op mijn bezwaar na GTBV. Ik vaag daarin vergoed te worden voor mijn abonnementskosten voor het deel van 1 dag. @Denice NS heeft eerder aangegeven dat we de GTBV hiervoor dienen te gebruiken, maar standaard antwoord is dat daar een check-in voor nodig is. Zoals eerder in dit topic gezegd is door @bryan, werd dit bij hem wel zo goedgekeurd en bevestigd (al werd daar weer een fout genaakt met bankgegevens).

Hoe kunnen we hier zonder verder bloed, zweet en tranen uit komen? Ben bang dat we zo eindeloos is een rondje gaan, wat zowel tijdrovend als frustrerend is voor de vaste klanten en de NS klantenservice. Toon even aan dat de klant op 1,2 en 3 staat bij jullie!
Jouke NS beweerde 19 dagen geleden met droge ogen dat NS de aanvullende voorwaarden op de stakingsdag via de klantenservice bekend had gemaakt en heeft zich daarna in stilzwijgen gehuld, geen rectificatie, geen excuses, helemaal niets.
Misschien kan hij als goedmakertje voor dat #FakeNews persoonlijk zorgdragen voor het compenseren van ALLE abonnementshouders (en dus niet slechts degenen die zich hier melden)?
Badge +3
Ik heb twee claims ingediend voor 28 mei, één voor de heenreis en één voor de terugreis. Beide natuurlijk eerst afgewezen vanwege het ontbreken van een geldige check-in en check-uit. Dezelfde dag nog in bezwaar gegaan met een uitvoerige reactie, daarin ook verwijzend naar dit forum en specifieke berichten van moderators, en nu kreeg ik vanochtend bericht dat mijn claims zijn goedgekeurd 🙂
Reputatie 5
Badge
Is er trouwens ook een vertraging bij het versturen van de "Helaas is het ons niet gelukt u binnen 5 werkdagen te antwoorden"-mailtjes? De laatste keer dat ik die kreeg was namelijk 6 dagen geleden 😉. Ik snap dat ze het druk hebben daar, maar dit zag je toch al lang van te voren aankomen?
Reputatie 2
Ik heb twee claims ingediend voor 28 mei, één voor de heenreis en één voor de terugreis. Beide natuurlijk eerst afgewezen vanwege het ontbreken van een geldige check-in en check-uit. Dezelfde dag nog in bezwaar gegaan met een uitvoerige reactie, daarin ook verwijzend naar dit forum en specifieke berichten van moderators, en nu kreeg ik vanochtend bericht dat mijn claims zijn goedgekeurd :)
@Tochjo: Fijn dat de NS in jouw geval wel handelt zoals gecommuniceerd. Zou je misschien screenshots van je bezwaar en reactie kunnen delen (misschien eerst even anonimiseren)? Vreemd dat de NS zo inconsequent de bezwaren opvolgt.
Badge +3
Bezwaar:Beste heer, mevrouw,

Hierbij reageer ik op de afwijzing van de door mij ingediende claim met nummer x voor een reis van A naar B op dinsdag 28 mei.

Op dinsdag 28 mei reden er door een staking de hele dag geen treinen tussen A en B. Ik kon die dag dus geen gebruikmaken van mijn 1e klas NS Flex Dal Vrij-abonnement. Op de vraag op welke manier men een verzoek tot compensatie van een deel van de abonnementskosten kon indienen, werd door een moderator op de NS Community aangegeven - zie https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/restitutie-ivm-staking-met-traject-vrij-58029 - dat hiervoor een claim voor Geld terug bij vertraging kon worden ingediend.

Een andere moderator gaf aan - zie https://community.ns.nl/abonnementen-2/staking-28-mei-2019-vergoeding-abonnementhouder-traject-vrij-58144#post391364 - dat als de claim zou worden afgewezen, er op de afwijzingsmail gereageerd zou kunnen worden met een toelichting om alsnog een vergoeding te krijgen. Dat doe ik hierbij. In uw afwijzingsmail verwijst u overigens naar https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html, maar die pagina bevat alleen informatie over een vergoeding voor vervangend vervoer en niet voor abonnementskosten. Die tekst is in mijn situatie dus niet relevant.

Ik verzoek u dus om een compensatie voor het niet kunnen gebruiken van mijn 1e klas NS Flex Dal Vrij-abonnement voor de reis van A naar B op dinsdag 28 mei. Zoals u in mijn reishistorie kunt zien, maak ik deze reis elke dinsdag (op de schoolvakanties na) en check ik daarvoor altijd in de daluren in. Ik neem aan dat ik daarmee voldoende aannemelijk heb gemaakt dat ik de betreffende reis ook op dinsdag 28 mei zou maken en dat een verzoek voor restitutie derhalve terecht is.

De vergoeding bij een vertraging van 60 minuten of meer voor een reis van A naar B met NS Flex Dal Vrij 1e klas bedraagt 8,42 euro. Ik verzoek u dan ook dit bedrag over te maken, aangenomen dat de vergoeding voor het niet kunnen gebruiken van mijn abonnement gebaseerd is op de ritprijs.

Ter informatie: ik heb ook een claim ingediend voor de terugreis. Deze is eveneens afgewezen en ook bij die claim heb ik gereageerd op de afwijzing. Wellicht wilt u na het beoordelen van deze claim ook meteen de andere claim opnieuw beoordelen als dat nog niet gebeurd is. Het claimnummer daarvan is y.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Tochjo


Reactie:Geachte Tochjo,

Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 28 mei 2019 en claimnummer x behandeld. Uw claim is toegewezen en u heeft recht op een terugbetaling van € 8,42. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** **** **. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.

Toelichting op het uit te betalen bedrag:
• Restitutie 60+ minuten vertraging A – B op 28 mei 2019 van: € 8,42

Extra toelichting
Allereerst mijn excuses voor deze late reactie. Wij hebben uw claim onterecht afgewezen. Mijn excuses hiervoor. Uw claim is alsnog goedgekeurd ivm de staking van 28 mei 2019.

Heeft u meerdere claims ingediend?
De afhandeltijd van uw claim is afhankelijk van de inhoud van uw verzoek. Wanneer u een ontvangstbevestiging heeft gehad van uw claim dan kunt u erop vertrouwen dat wij uw claim in behandeling nemen.

Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl voor meer informatie. Heeft u een gerichte vraag over deze claim, beantwoord dan deze e-mail met uw vraag. Heeft u een brief over uw claim ontvangen en daar een vraag over, dan kunt u met ons bellen op nummer 030-7515155. We staan dag en nacht voor u klaar.


Met vriendelijke groet,

Paulette van den Broek
Hoofd NS Klantenservice
Reputatie 2
Bezwaar:Beste heer, mevrouw,

Hierbij reageer ik op de afwijzing van de door mij ingediende claim met nummer x voor een reis van A naar B op dinsdag 28 mei.

Op dinsdag 28 mei reden er door een staking de hele dag geen treinen tussen A en B. Ik kon die dag dus geen gebruikmaken van mijn 1e klas NS Flex Dal Vrij-abonnement. Op de vraag op welke manier men een verzoek tot compensatie van een deel van de abonnementskosten kon indienen, werd door een moderator op de NS Community aangegeven - zie https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/restitutie-ivm-staking-met-traject-vrij-58029 - dat hiervoor een claim voor Geld terug bij vertraging kon worden ingediend.

Een andere moderator gaf aan - zie https://community.ns.nl/abonnementen-2/staking-28-mei-2019-vergoeding-abonnementhouder-traject-vrij-58144#post391364 - dat als de claim zou worden afgewezen, er op de afwijzingsmail gereageerd zou kunnen worden met een toelichting om alsnog een vergoeding te krijgen. Dat doe ik hierbij. In uw afwijzingsmail verwijst u overigens naar https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html, maar die pagina bevat alleen informatie over een vergoeding voor vervangend vervoer en niet voor abonnementskosten. Die tekst is in mijn situatie dus niet relevant.

Ik verzoek u dus om een compensatie voor het niet kunnen gebruiken van mijn 1e klas NS Flex Dal Vrij-abonnement voor de reis van A naar B op dinsdag 28 mei. Zoals u in mijn reishistorie kunt zien, maak ik deze reis elke dinsdag (op de schoolvakanties na) en check ik daarvoor altijd in de daluren in. Ik neem aan dat ik daarmee voldoende aannemelijk heb gemaakt dat ik de betreffende reis ook op dinsdag 28 mei zou maken en dat een verzoek voor restitutie derhalve terecht is.

De vergoeding bij een vertraging van 60 minuten of meer voor een reis van A naar B met NS Flex Dal Vrij 1e klas bedraagt 8,42 euro. Ik verzoek u dan ook dit bedrag over te maken, aangenomen dat de vergoeding voor het niet kunnen gebruiken van mijn abonnement gebaseerd is op de ritprijs.

Ter informatie: ik heb ook een claim ingediend voor de terugreis. Deze is eveneens afgewezen en ook bij die claim heb ik gereageerd op de afwijzing. Wellicht wilt u na het beoordelen van deze claim ook meteen de andere claim opnieuw beoordelen als dat nog niet gebeurd is. Het claimnummer daarvan is y.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Tochjo



Reactie:Geachte Tochjo,

Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 28 mei 2019 en claimnummer x behandeld. Uw claim is toegewezen en u heeft recht op een terugbetaling van € 8,42. Wij zullen dit binnen twee weken overmaken op het door u opgegeven rekeningnummer NL** **** **** **** **. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen.

Toelichting op het uit te betalen bedrag:
• Restitutie 60+ minuten vertraging A – B op 28 mei 2019 van: € 8,42


Extra toelichting
Allereerst mijn excuses voor deze late reactie. Wij hebben uw claim onterecht afgewezen. Mijn excuses hiervoor. Uw claim is alsnog goedgekeurd ivm de staking van 28 mei 2019.


Heeft u meerdere claims ingediend?
De afhandeltijd van uw claim is afhankelijk van de inhoud van uw verzoek. Wanneer u een ontvangstbevestiging heeft gehad van uw claim dan kunt u erop vertrouwen dat wij uw claim in behandeling nemen.


Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl voor meer informatie. Heeft u een gerichte vraag over deze claim, beantwoord dan deze e-mail met uw vraag. Heeft u een brief over uw claim ontvangen en daar een vraag over, dan kunt u met ons bellen op nummer 030-7515155. We staan dag en nacht voor u klaar.


Met vriendelijke groet,

Paulette van den Broek
Hoofd NS Klantenservice

@Tochjo Thanks! Ga dit even copy-pasten met mijn speficieke gegevens en dan zullen we zien hoe (in)consequent de NS is. Kan ook bevestigen dat mijn argumentatie net anders is, maar dat betwijfel ik.
Reputatie 1
Ik heb twee claims ingediend voor 28 mei, één voor de heenreis en één voor de terugreis. Beide natuurlijk eerst afgewezen vanwege het ontbreken van een geldige check-in en check-uit. Dezelfde dag nog in bezwaar gegaan met een uitvoerige reactie, daarin ook verwijzend naar dit forum en specifieke berichten van moderators, en nu kreeg ik vanochtend bericht dat mijn claims zijn goedgekeurd :)

Daarnet heb ik ook 2 mails ontvangen dat ze zijn goedgekeurd! Heeft wel moeite gekost hoor!

Ik heb twee claims ingediend voor 28 mei, één voor de heenreis en één voor de terugreis. Beide natuurlijk eerst afgewezen vanwege het ontbreken van een geldige check-in en check-uit. Dezelfde dag nog in bezwaar gegaan met een uitvoerige reactie, daarin ook verwijzend naar dit forum en specifieke berichten van moderators, en nu kreeg ik vanochtend bericht dat mijn claims zijn goedgekeurd :)Daarnet heb ik ook 2 mails ontvangen dat ze zijn goedgekeurd! Heeft wel moeite gekost hoor!

Voor mij hetzelfde. Hoop gedoe en onduidelijkheid gehad maar uiteindelijk toch een bericht dat de claims goedgekeurd zijn.
Ook ik had expliciet links naar reactie in dit topic opgenomen in mijn bezwaar.

Reageer