stakingsvergoeding nog steeds niet uitgekeerd | NS Community
beantwoord

stakingsvergoeding nog steeds niet uitgekeerd

  • 3 October 2022
  • 8 reacties
  • 265 Bekeken

Ik heb 2x de stakingsvergoeding via de chatbot aangevraagd, maar daar verder niets meer van vernomen. De faq verwijst me vrolijk terug naar de chat, maar dat heb ik dus ingevuld inclusief verzendbevestigingen ik hoor er niets van. Ik heb dusdanig veel vertrouwen in de NS service dat ik gelijk maar een chat log heb opgeslagen. Kortom, ik heb bewijs en wil alsnog mijn vergoeding, hoe regel ik dat? 

 

Glenn

icon

Beste antwoord door Rene74 3 October 2022, 10:10

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Vandaag 2 e-mails ontvangen (Want 2 claims): eerste duurt naar verwachting nog 4 weken, tweede rond eind november.

In ieder geval een tussenstand vanuit NS.

 

Reputatie 7
Badge +3

Los van de beoordelingscriteria, het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding gebeurt handmatig en dat kost gewoon meer tijd dan processen die geautomatiseerd zijn zoals het incasseren van facturen. 

Reputatie 7
Badge +1

Het incasseren van een factuur is een geautomatiseerd proces. Het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding niet.

Wat zijn de beoordelingscriteria dan? :)

Die zijn ons niet bekend.

Het incasseren van een factuur is een geautomatiseerd proces. Het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding niet.

Wat zijn de beoordelingscriteria dan? :)

Reputatie 7
Badge +1

Bij de stakingsvergoeding is door NS gecommuniceerd dat dit binnen 6 weken zou moeten plaatsvinden. NS heeft nu 2 verschillende processen opgetuigd. Eén voor de stakingsvergoeding en één voor GTBV. Bij GBTV bedraagt de wachttijd zomaar 3 maanden.

Reputatie 7
Badge +3

Het incasseren van een factuur is een geautomatiseerd proces. Het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding niet.

Dank Rene74, 

 

Maar ook even vraagje: is dit een gok of weet je dit zeker? Ik ben nogal sceptisch over de uitleg: als het NS lukt om van alle abonnement elke maand het bedrag te incasseren, dan zou uitbetalen (bijv. via verrekening) een koud kunstje moeten zijn toch? 

Reputatie 7

Dit kan vele weken tot enkele maanden duren vanwege de enorme hoeveelheid aanvragen. Je moet dus geduld uitoefenen.

Reageer