Station Naarden Bussum 23 dagen dicht in augustus 2019, NS informeert niet

• 8 juli 2019
  • 14 reacties
  • 3941 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Beste medereizigers, wisten jullie al dat het station Naarden Bussum 23 dagen achter elkaar dicht gaat in augustus 2019 en dat er ook geen treinverkeer meer is in die periode richting Amsterdam? Je zou denken, dat is behoorlijk ingrijpend, dat gaat de NS eens goed communiceren aan de reizigers. Maar er is helemaal niet over te vinden, niets op het station Naarden Bussum, geen flyers die uitgedeeld worden. Er staat alleen een bord met de tekst dat er verbouwd wordt op het station. Heeft de NS wel eens gehoord van klantvriendendelijkheid?? Wanneer gaat jullie informatie campagne los? De eerste lichting die terug komt van vakantie wacht een nare verrassing. Ik hoor graag van jullie.

14 reacties

Reputatie 4
NS informeert wel degelijk hierover mensen die geregeld per trein reizen en die weten dat het nuttig is op die screens te kijken en dan nog het geluk hebben in een wagon te zitten waar ze het doen (laatste week met ca 20 reisjes: <50%!).
Dan komt er een vrij lange lijst van allerlei dgl. grote werken met datums, en dus incl. deze.
En: zelf voorheen wonend langsheen deze Gooilijn: de plaatselijke sufferdjes hebben dit ook al maanden geleden gemeld. Zelfs op dit forum waren al ongeruste vragen van bus-hatende forenzen.
Ik reis 5 dagen in de week met de trein vanaf Naarden Bussum, zou ik het toevallig steeds gemist hebben? Waarom is er geen info stand op het station zelf? Het gaat een chaos worden zo en we zien het allemaal al aankomen.
Badge
De chaos zal wel meevallen en meestal wordt er 1 á 2 weken voor de werkzaamheden gecommuniceerd op de stations over de werkzaamheden. Tijdens de werkzaamheden worden er Trein Vervangende Bussen ingezet waarmee u vervoerd zult worden naar een station waar de treinen wel gewoon verder rijden.

U moet enkel rekening houden met een wat langere reistijd.
Reputatie 7
Badge +3
Op deze community was inderdaad al eerder een topic over deze werkzaamheden.
https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/onderhoud-naarden-bussum-in-augustus-57905

In dit topic werd overigens terecht opgemerkt dat deze werkzaamheden niet vermeld waren onder de werkzaamheden op de NS website, alleen op het PDF document onder traject Hilversum - Weesp en op de site van ProRail.

Kijk je nu op de werkzaamheden pagina of plan je in die periode een reis dan staat er dit:

Aanvullende vraag op dit topic: de omreisroute is via Utrecht; maar als ik van Hilversum naar Amsterdam Zuid moet en via Utrecht plan komt ook daar in beeld dat er werkzaamheden zijn. Klopt het dan dat ook dit geen optie is en ik dus alleen van de bus gebruik kan maken??
Reputatie 7
Badge +3
De reisplanner is op dit moment nog niet bijgewerkt en geen alleen nog de melding aan als waarschuwing.
Het aangepaste reisadvies zal vanaf 10 dagen van tevoren in de reisplanner zichtbaar zijn. Dan zul je zien wat wat en wat geen optie is.
Reputatie 7
Badge +3
Overigens lees ik elders dat er op station Hilversum (in ieder geval al op 4 juli) een poster hangt met als melding dat de de Gooilijn dicht gaat tussen 5 en 25 augustus. Hangt deze dan niet op Naarden-Bussum?
Overigens lees ik elders dat er op station Hilversum (in ieder geval al op 4 juli) een poster hangt met als melding dat de de Gooilijn dicht gaat tussen 5 en 25 augustus. Hangt deze dan niet op Naarden-Bussum?
Ik heb die poster niet gezien hoor op station Hilversum.... kan zijn dat ik kippig ben.
Reputatie 7
Badge +3
Ik hebt het zelf niet gezien want kom daar niet en geef alleen maar door wat ik ergens anders gelezen heb. Misschien dat die hangt op een plek waar jij net niet langs komt. Eerder dit jaar hingen de eerste bordjes ter aankondiging van de werkzaamheden bij Leiden nou ook niet echt op de meest handige plek en meerdere mensen die ik sprak hadden die in eerste instantie daarom ook over het hoofd gezien.
Reputatie 5
Op deze community was inderdaad al eerder een topic over deze werkzaamheden.https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/onderhoud-naarden-bussum-in-augustus-57905
In dit topic werd overigens terecht opgemerkt dat deze werkzaamheden niet vermeld waren onder de werkzaamheden op de NS website, alleen op het PDF document onder traject Hilversum - Weesp en op de site van ProRail.

Kijk je nu op de werkzaamheden pagina of plan je in die periode een reis dan staat er dit:

Ik snap wel dat mensen die geen vakantie hebben, hier vragen over hebben. Want het is nu niet duidelijk wat voor jouw traject geldt en hoeveel extra reistijd je hebt. Kan lastig zijn met werkafspraken of combinatie werk/privé.
Reputatie 7
Badge +3
Snap ik ook, maar dat is in feite niet anders dan met veel andere werkzaamheden. Bij de werkzaamheden eerder dit jaar bij Leiden was het ook afwachten tot de reisplanner was bijgewerkt wat precies gold voor jouw traject en hoeveel extra reistijd je had. En daar waren nog veel reizigers niet op de hoogte vanwege het ontbreken van posters op diverse stations.

En bij eerdere werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam was het eender. Pas 10 dagen van tevoren duidelijk hoeveel extra reistijd je zou hebben.
Volgens mij augustus 2 jaar geleden reden er een week lang bussen op dit laatste traject en mijn collega was precies de 3 weken ervoor op vakantie en had dus niets meegekregen. Die zou dan de 1e maandag na haar vakantie hiermee geconfronteerd worden, heb ik haar maar even de week ervoor toen de reisplanner bijgewerkt was ingelicht zodat het geen totale verrassing voor haar was. En zelf moest ik ook wachten tot het bijwerken.
Op station Hilversum hangt op het perron 1 kleine poster, met erg weinig informatie.

Er wordt met geen woord gerept dat het om een volledige buitendienststelling gaat. Nu lijkt het erop dat er af en toe minder treinen rijden en misschien vooral in de avond of weekend.
Oke er staat niet dat er wel treinen rijden, maar @NS geef toch de informatie die je hebt in plaats van algemene en vaak nietszeggende informatie.

Waarom staat er niet gewoon: geen treinverkeer tussen X en Y mogelijk door buitendienststelling van Naarden Bussum?
Reputatie 5
Snap ik ook, maar dat is in feite niet anders dan met veel andere werkzaamheden. Bij de werkzaamheden eerder dit jaar bij Leiden was het ook afwachten tot de reisplanner was bijgewerkt wat precies gold voor jouw traject en hoeveel extra reistijd je had. En daar waren nog veel reizigers niet op de hoogte vanwege het ontbreken van posters op diverse stations.

En bij eerdere werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam was het eender. Pas 10 dagen van tevoren duidelijk hoeveel extra reistijd je zou hebben.
Volgens mij augustus 2 jaar geleden reden er een week lang bussen op dit laatste traject en mijn collega was precies de 3 weken ervoor op vakantie en had dus niets meegekregen. Die zou dan de 1e maandag na haar vakantie hiermee geconfronteerd worden, heb ik haar maar even de week ervoor toen de reisplanner bijgewerkt was ingelicht zodat het geen totale verrassing voor haar was. En zelf moest ik ook wachten tot het bijwerken.

Er zijn altijd mensen niet op de hoogte idd. Denk dat je dat ook niet helemaal voorkomt. Alleen icm steeds vaker door de weekse werkzaamheden, zou het wel prettig zijn als er wat eerder informatie beschikbaar is. En zelfs al check je je traject dan nog kan het zijn dat een ander traject ook minder treinen heeft omdat er een serie wordt geschrapt.
Reputatie 7
Badge +3
De vraag is natuurlijk hoe lang van te voren je moet beginnen met informatie te geven. Persoonlijk vind ik bij dit soort grote werkzaamheden een algemene aankondiging twee maanden vooraf en detailinformatie twee weken vooraf wel voldoende.

Ik heb meer problemen met het feit dat de detailinformatie vaak onvolledig is en soms ronduit niet klopt. Daarnaast zijn er ook vaak gevolgen op aansluitende trajecten die gewoon nergens vermeld worden. "Kijk maar in de reisplanner" is iets te simpel.

Overigens, gaat de sprinter Utrecht-Almere na deze werkzaamheden ook in de andere richting in Overvecht stoppen? Dat was altijd de bedoeling.

Reageer