beantwoord

Station Schiedam Centrum

• 9 januari 2017
  • 4 reacties
  • 445 Bekeken

Nergens bij de werkzaamheden staat dat vanaf vandaag 9 januari de intercity Lelystad - Dordrecht naast Rotterdam Blaak ook niet in Schiedam Centrum stopt. ( reden ??? ) Dit is een belangrijk overstap station op trein, metro bus en tram. Waarom deze slechte info ? Voorgesteld alternatief overstappen op sprinter in Delft gaf vandaag geen aansluiting en was bomvol. Schiedam Centrum is echt een belangrijk overstap station ! Graag stop weer invoeren.

Claudius
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 januari 2017, 09:58

Door de werkzaamheden (2 x 16 dagen in december en januari) rondom de Willemsspoortunnel zijn er diverse aanpassingen in de dienstregeling op dagniveau. De serie 2400 rijdt daardoor tot 22 januari wel met een stop op Schiedam Centrum. Vanaf 23 januari stopt de 2400 in de richting van Den Haag HS naar Schiedam Centrum West niet op Schiedam. Vanuit Rotterdam Centraal richting Den Haag HS is er wel een stop op Schiedam gepland. Per 3 april zou de dienstregeling met stop op Schiedam Centrum in beide richtingen moeten zijn. Deze zal vanwege een aanpassing weer volledig rijden, het gaat hier om de IC Den Haag-Eindhoven.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedenavond Claudius en welkom,

Ik ga dit voor je uitzoeken, ik laat het je hier weten.

P.s. ik heb je topic verplaatst naar Werkzaamheden en evenementen om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +3
Het 2 keer per uur overslaan van Schiedam (en Delft Zuid) heeft te maken met het feit dat de nieuwe IC Den Haag Centraal - Eindhoven via de HSL tijdelijk geknipt is/wordt Breda en zou al met ingang van de nieuwe dienstregeling zijn (het overslaan van Schiedam en Delft Zuid dan, want die IC tot Breda gaat pas 23 januari rijden), zie ook:
https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/dienstregeling-2017-lang-tijdelijk-minder-reismogelijkheden-delft-zuid-schiedam-ri-rdam-28306/index1.html#post176327
Dit overslaan zou dan duren tot april.
Aangezien dit overslaan te maken heeft met de knip van de HSL IC in Breda zal dit niet vermeld zijn bij de werkzaamheden.

Het is denk ik zelfs vanwege de werkzaamheden dat er tot afgelopen week wel gestopt werd in Schiedam.
Gedurende de eerste periode van werkzaamheden vervielen er per uur 2 sprinters naar Dordrecht compleet en was er blijkbaar wel ruimte voor alle IC stops op Schiedam.
Daarna was er een periode van testritten van die HSL IC en kon er blijkbaar ook gestopt worden te Schiedam maar nu in de tweede periode van werkzaamheden niet meer.
Daarentegen zie ik die stop wel weer volgende week in de reisplanner staan.
Maar vanaf 23 januari tot april zal de IC naar Dordrecht niet meer stoppen in Schiedam.
Bedankt voor het antwoord Momo. Ik durf niet te bevestigen of je vermoeden van afgelopen week klopt maar ik ben er nog mee bezig.
Door de werkzaamheden (2 x 16 dagen in december en januari) rondom de Willemsspoortunnel zijn er diverse aanpassingen in de dienstregeling op dagniveau. De serie 2400 rijdt daardoor tot 22 januari wel met een stop op Schiedam Centrum. Vanaf 23 januari stopt de 2400 in de richting van Den Haag HS naar Schiedam Centrum West niet op Schiedam. Vanuit Rotterdam Centraal richting Den Haag HS is er wel een stop op Schiedam gepland. Per 3 april zou de dienstregeling met stop op Schiedam Centrum in beide richtingen moeten zijn. Deze zal vanwege een aanpassing weer volledig rijden, het gaat hier om de IC Den Haag-Eindhoven.

Reageer