beantwoord

Stopbus eindhoven-weert

• 25 mei 2019
  • 2 reacties
  • 201 Bekeken

beste ns,

vandaag zijn er werkzaamheden op het traject Eindhoven-Roermond. nu moet ik rond 12 uur vanavond ongeveer in Weert zijn. nu zijn mij hier twee dingen opgevallen.
  1. Er rijden vrijwel de hele dag enkel Stopbussen, die elk tussenstation aandoen voordat ze eindelijk in Weert zijn.er rijdt 1 snelbus in de planning, die rond 10 over 12 s'nachts vertrekt?
  2. de NS geeft aan dat ik maximaal een kwartier tot half uur extra reistijd heb. echter, de stopbus doet er 1.07 uur over, de trein normaal gesproken 17 minuten. dit is dus een extra reistijd van 50 minuten.
mijn vraag is dan ook: rijden er ook snelbussen tussen Eindhoven en Weert?
zo ja, waarom staan deze dan niet aangegeven in de reisplanner?
zo nee, waarom wordt er dan slecht een half uur extra reistijd aangegeven, terwijl dit 50 minuten is?
icon

Beste antwoord door iMark 25 mei 2019, 11:04

Geen idee wat de achterliggende gedachte is maar ik maak uit de reisplanner op dat er slechts 2 busdiensten worden ingelegd:
  • snelbus Eindhoven - Roermond
  • stopbus Eindhoven - Geldrop - Heeze - Maarheeze - Weert - Roermond.
Er zal ongetwijfeld een reden zijn om geen snelbussen te laten rijden tussen Eindhoven en Weert.

Als je in Weert moet zijn dan is de stopbusregeling inderdaad een zeer traag alternatief. De IC doet het normaal in 17 minuten vanaf Eindhoven, de Sprinter in 23 minuten.

Het genoemde half uur extra reistijd is puur voor een reis tussen Eindhoven en Roermond. Voor Weert is deze busregeling heel slecht met een toegenomen reistijd van inderdaad 50 minuten.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Geen idee wat de achterliggende gedachte is maar ik maak uit de reisplanner op dat er slechts 2 busdiensten worden ingelegd:
  • snelbus Eindhoven - Roermond
  • stopbus Eindhoven - Geldrop - Heeze - Maarheeze - Weert - Roermond.
Er zal ongetwijfeld een reden zijn om geen snelbussen te laten rijden tussen Eindhoven en Weert.

Als je in Weert moet zijn dan is de stopbusregeling inderdaad een zeer traag alternatief. De IC doet het normaal in 17 minuten vanaf Eindhoven, de Sprinter in 23 minuten.

Het genoemde half uur extra reistijd is puur voor een reis tussen Eindhoven en Roermond. Voor Weert is deze busregeling heel slecht met een toegenomen reistijd van inderdaad 50 minuten.
Hallo Meatloaf en welkom bij de NS Community.

De informatie in de reisplanner is juist. Zoals iMark al aangeeft rijden er geen snelbussen tussen Eindhoven en Weert. Waarom de reisplanner een foute indicatie geeft over de vertraging weet ik niet, ik ga hier melding van maken.

Reageer