beantwoord

Storingsinfo Leiden - Hoofddorp?

• 28 november 2019
  • 12 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 1

> Door werkzaamheden van vrijdag 29 november t/m zondag 1 december omreizen, aangepaste dienstregeling en/of businzet. Plan uw reis vooraf met de reisplanner.

Iets meer informatie zou welkom zijn. Rijden er helemaal geen treinen tussen Leiden en Schiphol? Volgens mij wel, je kunt naar Hoofddorp.

Is het normaal om zo weinig info in de melding te zetten?

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/leiden-centraal-schiphol-airport-haarlem-vrijdag-29-november-t-m-zondag-1-december.html

icon

Beste antwoord door Momo 28 november 2019, 17:55

Wanneer je doorklikt naar de werkzaamheden pagina zie je meer info.

Als ik het zo zie gaan er vanaf Leiden geen treinen naar Schiphol of Hoofddorp, alleen bussen. Vanaf Hoofddorp wel weer treinen naar Schiphol.

En vanaf Leiden alleen een (70)2200 IC naar Haarlem/Amsterdam, de sprinter rijdt niet. Daarvoor een stopbus tot Hillegom en dan verder weer de sprinter tot Haarlem.

Zie ook de planning op https://treinposities.nl/vertrekstaat/leiden-centraal/2019-11-29

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je doorklikt naar de werkzaamheden pagina zie je meer info.

Als ik het zo zie gaan er vanaf Leiden geen treinen naar Schiphol of Hoofddorp, alleen bussen. Vanaf Hoofddorp wel weer treinen naar Schiphol.

En vanaf Leiden alleen een (70)2200 IC naar Haarlem/Amsterdam, de sprinter rijdt niet. Daarvoor een stopbus tot Hillegom en dan verder weer de sprinter tot Haarlem.

Zie ook de planning op https://treinposities.nl/vertrekstaat/leiden-centraal/2019-11-29

Reputatie 7
Badge +3

Daarnaast zijn er zondag 1 december werkzaamheden tussen Leiden Centraal en Woerden. Daarvoor rijden er geen bussen vanaf Leiden Centraal naar Woerden, maar is het advies voor Woerden en verder om via Den Haag Centraal te reizen.  Het reisadvies naar Lammenschans en Alphen gaat via De Vink, eerst met de  sprinter naar De Vink en vandaar rijdt er een stopbus tot aan Woerden. Weer eens wat anders, hier bussen naar Woerden. :laughing:

De reisplanner is qua de dienstregeling tussen Leiden Centraal/De Vink en Woerden nog niet bijgewerkt maar op basis van wat er nu wel staat lijkt me sneller om naar Woerden via ook De Vink te reizen. Advies om dat via Den Haag te doen zal mogelijk zijn vanwege de beperkte capaciteit van de bussen. 

Wel vraagje, stoppen die bussen bij station De Vink zelf of is het opstappen bij de Arriva bushalte iets verderop op de Trompstraat?  Dit laatste is gebruikelijk bij bussen tussen Leiden en Den Haag wanneer de bussen doorgaand naar/van Voorschoten rijden, maar nu beginnen de bussen bij De Vink. 

https://indebuurt.nl/leiden/nieuws/werkzaamheden-bij-leiden-centraal-dit-weekend-vallen-veel-treinen-uit~78228/

Hoi Thor89! 

Ik zie dat Momo  je inmiddels van het goede antwoord heeft voorzien. Op de foto kan je het exacte effect voor de reizen van dit weekend zien. Er rijden op het stuk tussen Leiden en Schipgol helemaal geen treinen, maar kan je de bus dus nemen. Hou wel rekening met een langere reistijd. 

Badge +3

Welke foto Sanne NS?

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat met foto mijn knipsel van de werkzaamheden pagina bedoeld wordt.

Wat momo inderdaad aangeeft, het zoals hij het noemt knipsel van de website. Bij mij wordt hij aangegeven als een foto. 

Reputatie 7
Badge +3

Sanne, kun je misschien voor reizigers die vanaf De Vink de bus richting Lammenschans/Alphen moeten nemen navragen waar dit keer de bussen zullen stoppen? 

Is dat op het Tromplein bij het station zelf of bij de stadsbus halte op de Trompweg, wat zo'n 5 minuten lopen is? Misschien handig om te weten voor degene die moeten overstappen vanaf de sprinter.

Momo,  Dat kan ik zeker! Dit is bij de bushalte op de Trompweg! 

Badge +3

En Woerden? Zuidkant station of een stukje verderop (paar minuten lopen of eventueel met de pendel-tuktuk als die het nog doet)?

Op station Woerden is dit stationsplein Zuid, Robert B!

Reputatie 7
Badge +3

Dank je Sanne. 

Hopelijk is de reisplanner wel snel bijgewerkt want nu geeft de reisplanner voor het stukje Leiden Centraal - Lammenschans nog een halve wereldreis aan via Den Haag en Gouda of Woerden en dan een stopbus terug richting Leiden (De Vink). Zelfs als je zou gaan lopen doe je er dan minstens een uur minder over.

Reputatie 7
Badge +3

De tijdelijke paaltjes voor De Vink staan inderdaad bij de bushalte aan de Trompweg. Wat ik nog wel mis zijn borden die vanaf het station aangeven hoe je naar die bushalte moet komen. Deze waren er bij andere keren dat er met de bus gereisd moesten wel aanwezig. Het is toch nog wel even 400 meter verderop.

Edit zondag 1 december: borden naar de bussen staan er nu wel.

Maar de reisplanner is nog steeds niet bijgewerkt, (edit, ook ook niet op zondag, de dag van de werkzaamheden).  Op de werkzaamheden pagina staat nog steeds:     “LET OP: de dienstregeling tussen Leiden Centraal/De Vink en Woerden is nog niet bijgewerkt. Plan uw reis kort voor vertrek opnieuw voor het juiste reisadvies” 

Maar de werkzaamheden beginnen morgenochtend al, dus hoe kort voor voor vertrek is deze wel bijgewerkt? Nu krijg je onderstaand als je van Leiden Centraal naar bv Alphen plant (de wereldreis via Den Haag/Gouda wordt in ieder geval niet meer weer gegeven).

Reageer