beantwoord

Storm donderdag 23 februari

• 22 februari 2017
  • 45 reacties
  • 2112 Bekeken

Reputatie 1
Word morgen de normale dienstregeling gereden ivm de verwachte storm? Of word dit later vandaag bepaald?
icon

Beste antwoord door Thom 22 februari 2017, 16:26

Kennelijk is het toch nog veranderd in de dienstregeling voor morgen.

Voor de reizigers betekent het meestal dat er minder frequent treinen rijden over een korter traject en dus met vaker overstappen. Veelal is het dus voller. Waar de storm verder schade aanricht, is nu eenmaal niet te voorspellen.

Ik kreeg deze email:

Geachte heer Bommel,

Morgen, 23 februari 2017, rijden we uit voorzorg een aangepaste dienstregeling vanwege het voorspelde stormachtige weer. Voor NS en ProRail is het belangrijk dat u zo veilig en betrouwbaar mogelijk kunt reizen met de trein, ook als het slecht weer is. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere. Door de dienstregeling aan te passen ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor snel op te lossen. Toch kan stormachtig weer voor hinder zorgen, zoals bomen en takken op het spoor of schade aan bovenleidingen en/of rails doordat rond waaiend afval daarin belandt.

Wat betekent dit voor u?
Er rijden morgen minder treinen dan op een gewone werkdag. Op de meeste plekken in Nederland rijden de treinen elk half uur in plaats van elk kwartier. Uw reis kan langer duren, soms met extra overstappen en het kan drukker zijn in de trein.

Ga goed geïnformeerd op reis!
Ondanks de aangepaste dienstregeling en de extra maatregelen kunnen zich nog steeds verstoringen voordoen. De NS Reisplanner wordt in de avonduren bijgewerkt met de meest actuele reisinformatie voor de volgende dag. Wij adviseren u om kort voor vertrek uw reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app. Op ns.nl vindt u meer informatie over de aangepaste dienstregeling.

Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Hans Peters
Commercieel Directeur NS Reizigers

PS: wilt u naast de aankondiging per e-mail ook een pushbericht ontvangen? Download dan de Reisplanner Xtra app in de appstore of Play Store.

http://www.ns.nl

Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan. Daardoor ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor op te lossen. Morgen rijden er daarom in het hele land minder treinen. De aanpassingen voor morgen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen we dat hier (Op ns.nl) melden.
Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 6
Badge
Die storm is puur media sensatie. Je zult morgen zien dat je buiten gewoon fatsoenlijk de krant kan lezen in de open lucht.
De dienstregeling zal morgen gewoon hetzelfde zijn. Je kunt het beste de reisplanner in de gaten blijven houden in geval van noodweer.

Edit van Chiel NS: Situatie is inmiddels veranderd.
Reputatie 7
Badge +4
Kennelijk is het toch nog veranderd in de dienstregeling voor morgen.

Voor de reizigers betekent het meestal dat er minder frequent treinen rijden over een korter traject en dus met vaker overstappen. Veelal is het dus voller. Waar de storm verder schade aanricht, is nu eenmaal niet te voorspellen.

Ik kreeg deze email:

Geachte heer Bommel,

Morgen, 23 februari 2017, rijden we uit voorzorg een aangepaste dienstregeling vanwege het voorspelde stormachtige weer. Voor NS en ProRail is het belangrijk dat u zo veilig en betrouwbaar mogelijk kunt reizen met de trein, ook als het slecht weer is. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere. Door de dienstregeling aan te passen ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor snel op te lossen. Toch kan stormachtig weer voor hinder zorgen, zoals bomen en takken op het spoor of schade aan bovenleidingen en/of rails doordat rond waaiend afval daarin belandt.

Wat betekent dit voor u?
Er rijden morgen minder treinen dan op een gewone werkdag. Op de meeste plekken in Nederland rijden de treinen elk half uur in plaats van elk kwartier. Uw reis kan langer duren, soms met extra overstappen en het kan drukker zijn in de trein.

Ga goed geïnformeerd op reis!
Ondanks de aangepaste dienstregeling en de extra maatregelen kunnen zich nog steeds verstoringen voordoen. De NS Reisplanner wordt in de avonduren bijgewerkt met de meest actuele reisinformatie voor de volgende dag. Wij adviseren u om kort voor vertrek uw reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app. Op ns.nl vindt u meer informatie over de aangepaste dienstregeling.

Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.

Met vriendelijke groet,

Hans Peters
Commercieel Directeur NS Reizigers

PS: wilt u naast de aankondiging per e-mail ook een pushbericht ontvangen? Download dan de Reisplanner Xtra app in de appstore of Play Store.

http://www.ns.nl

Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan. Daardoor ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor op te lossen. Morgen rijden er daarom in het hele land minder treinen. De aanpassingen voor morgen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen we dat hier (Op ns.nl) melden.
Jup, het tekstbericht in de verstoringsinformatie is inmiddels aanwezig en aanpassingen in de Reisplanner druppelen binnen.

Door de voorspelde zware storm rijdt NS morgen, donderdag 23 februari, minder treinen. De aanpassingen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Houdt u rekening met een langere reistijd, extra overstappen en meer drukte in de trein. Kijk voor meer informatie op www.ns.nl

Tijdstip melding: woensdag 22 februari 2017, 16:07 uur

De exacte specificatie heb ik momenteel helaas niet.
Reputatie 6
Badge
Ze gaan toch niet weer 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Den Haag mag ik hopen? Ik heb nog een hele voorraad sardines in blik van de vorige keer...
Goedemiddag wouter15,

zoals Thom en Henk_NL al hebben aangegeven, is er toch besloten om een andere dienstregeling te rijden morgen. Hou de reisplanner goed in de gaten morgen, daar komen alle geplande wijzigingen in te staan.
Ze gaan toch niet weer 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Den Haag mag ik hopen? Ik heb nog een hele voorraad sardines in blik van de vorige keer...
Ben bang van wel............. https://acc.ovtijden.com/avtdag/RTD/20170223
Reputatie 6
Badge +1
Ben bang van wel.............

Ik ook...
Reputatie 5
Badge
Als ik de reisplanner mag geloven zal het inderdaad zo zijn.
Zie linkje hierboven, kreeg mijn post niet lekker ge-edit 🙂
Reputatie 4
Waarom in de ochtendspits al de helft minder treinen als de storm pas in de loop van de middag verwacht wordt?

Het voelt als een win-win-win voor NS met de klant als grote verliezer. Minder treinen is minder kosten, hogere punctualteit, minder GTBV voor NS. En langere reistijd en ik vrees overvolle treinen voor de klant.

Vandaar mijn oproep aan NS: zorg alsjeblieft dat de resterende treinen 2x zo lang zijn. Of in ieder geval lang genoeg om het reizigersaanbod op een normale manier te verwerken. Laat zien dat niet alleen euro's, maar ook de klant belangrijk voor je is. Waar een wil is, is een weg.
Dan ga ik toch maar vandaag weer naar huis. 😉
Reputatie 4
Dan ga ik toch maar vandaag weer naar huis. ;)

Als je die keuze hebt is dat verstandig. Mijn werkgever verwacht dat ik morgen gewoon werk. In Nederland stormt het nu eenmaal wel eens. Het vriest soms, het sneeuwt soms, en er vallen soms bladeren van de bomen. Allemaal volstrekt normale omstandigheden waarbij mijn werkgever verwacht dat ik mijn normale prestatie lever. NS ziet echter in al deze situaties een excuus om half werk te leveren, helaas.
Reputatie 4
Nog een vraagje aan NS. Waarom schrappen jullie precies die helft van de treinen die goed aansluiten op mijn bus? En laten jullie juist die treinen wel rijden die slecht aansluiten? Waarom werken OV bedrijven in dit soort situaties niet beter samen om de overlast voor de klant te beperken?
Reputatie 6
Badge
Prachtig.... Ik ga morgen dus lekker met de RET naar Barendrecht. Wat een slordigheid....
Reputatie 7
Badge +3

Om het nog leuker te maken wordt de 5100 tussen Den Haag naar Dordrecht geschrapt, de 5000 rijdt wel, maar die stopt in zuidelijke richting niet op Delft Zuid. Dit station is dus alleen bereikbaar in de richting van Den Haag.
https://acc.ovtijden.com/avtdag/DTZ/20170223

Geeft ook hele leuke reisadviezen in de planner wanneer je bv van Den Haag HS of Centraal naar Delft Zuid wilt, namelijk geen enkele.

Gaat de 5000 nog wel extra stoppen op Delft Zuid of moet men vreemde alternatieven gaan zoeken zoals door reizen naar Schiedam en dan terug naar Delft Zuid of vanaf Den Haag Centraal via Gouda, Rotterdam weer de sprinter naar Den Haag nemen?

Ik ben allang blij dat ik vanwege het overslaan van Delft Zuid nu tijdelijk tot en van Delft reis en dus dit probleem niet heb, maar als de 5000 niet extra gaat stoppen op Delft Zuid en inderdaad de enige sprinter naar Dordrecht is morgen, gaat dit voor veel mensen wel een probleem opleveren.
Reputatie 4
Waarom in de ochtendspits al de helft minder treinen als de storm pas in de loop van de middag verwacht wordt?

Het voelt als een win-win-win voor NS met de klant als grote verliezer. Minder treinen is minder kosten, hogere punctualteit, minder GTBV voor NS. En langere reistijd en ik vrees overvolle treinen voor de klant.

Vandaar mijn oproep aan NS: zorg alsjeblieft dat de resterende treinen 2x zo lang zijn. Of in ieder geval lang genoeg om het reizigersaanbod op een normale manier te verwerken. Laat zien dat niet alleen euro's, maar ook de klant belangrijk voor je is. Waar een wil is, is een weg.

Ik ben het helemaal eens met wat Arie_H zegt. Morgen is het dan ook een mooie gelegenheid voor NS om te bewijzen dat de klant op 1, 2 en 3 staat. Zou NS eindelijk lering hebben getrokken uit soortgelijke situaties uit het verleden en worden de treinen dus inderdaad verlengd, of zal er toch een enorme hoeveelheid treinstellen op het rangeerterrein blijven staan, en mag de reiziger zich dus in veel te kleine treintjes proppen?

We gaan het zien morgen.
Reputatie 6
Badge
@Momo, dat is een wel heel erg extreem geval. Hoe gaat NS dat in hemelsnaam oplossen?
Goedenavond allemaal,

ik kan niet voor elke treinuitval of keuze een verklaring geven, hoe de keuze precies is gemaakt voor welke treinen er uitvallen is lastig voor mij te achterhalen op dit moment. Ik ben op dit moment vooral bezig met het traject Den Haag -> Delft Zuid. Ik zie inderdaad dat die helemaal niet meer in de planner staat. Daar ga ik nu achteraan.
Reputatie 7
Badge +3
Dat vraag ik me ook af landrsthrn.

Vanaf De Vink waar bijna naast woon zou ik er volgens het reisadvies via Den Haag Centraal, Gouda en Rotterdam bijna 2 uur overdoen, tegen 33 minuten normaal.

Simpele oplossing zou zijn de 5000 extra te laten stoppen. Of wel te laten rijden en dan de 5100 niet.
Bij dit laatste heb je dan ook op Delft vanuit de 2200 (IC Vlissingen) een 4 minuten aansluiting op de sprinter naar Dordrecht.
Zoals het nu is rijdt de 2400 niet maar de aansluitende sprinter 5000 wel.
En de 2200 rijdt wel maar de aansluitende sprinter 5100 niet.
Reputatie 6
Badge +1

Om het nog leuker te maken wordt de 5100 tussen Den Haag naar Dordrecht geschrapt, de 5000 rijdt wel, maar die stopt in zuidelijke richting niet op Delft Zuid. Dit station is dus alleen bereikbaar in de richting van Den Haag.
https://acc.ovtijden.com/avtdag/DTZ/20170223

Geeft ook hele leuke reisadviezen in de planner wanneer je bv van Den Haag HS of Centraal naar Delft Zuid wilt, namelijk geen enkele.

Gaat de 5000 nog wel extra stoppen op Delft Zuid of moet men vreemde alternatieven gaan zoeken zoals door reizen naar Schiedam en dan terug naar Delft Zuid of vanaf Den Haag Centraal via Gouda, Rotterdam weer de sprinter naar Den Haag nemen?

Ik ben allang blij dat ik vanwege het overslaan van Delft Zuid nu tijdelijk tot en van Delft reis en dus dit probleem niet heb, maar als de 5000 niet extra gaat stoppen op Delft Zuid en inderdaad de enige sprinter naar Dordrecht is morgen, gaat dit voor veel mensen wel een probleem opleveren.

Haha dat is wel echt heel knullig zeg!

@Chiel NS dat wordt een kwestie van in de bijsturing oplossen...
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!
Reputatie 7
Badge +3
Top zeg. Dat is snel geregeld. Zullen veel reizigers dankbaar voor zijn.
Als het morgen echt zo gaat stormen denk ik dat ik maar eten bestel. 🙂 Hoef ik zelf niet de deur uit. En bij de juiste zaak, wind mee heen 😉, is het per scooter zo bezorgd. .... 😞
Reputatie 7
Badge +4
Tussen de diepvries en de magnetron zal er morgen weinig tegenwind zijn. De voorspellingen geven overigens een ruime marge. We wachten af.

Reageer