beantwoord

Storm donderdag 23 februari

• 22 februari 2017
  • 45 reacties
  • 2116 Bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 4
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!

De sprinter serie 5000 stopt normaal niet op Delft Zuid omdat hij anders de IC naar Breda in de weg zit
En nu kan het ineens wel ?
Zelf bestel ik morgen eten en mag een bezorger dit morgen op de scooter afleveren, al zorg ik er wel voor dat hij op de heenreis wind mee heeft. Scheelt tijd. 🙂 Wat een 'verwacht' tering weer zeg. 😞
Reputatie 4
Sprinter 7.12 Gouda-Rotterdam. Normaal een oase van rust. Vandaag geen rijtuig langer dan normaal. Dus overvol.
Die stormdienstregeling is dus een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Want materieel en personeel is er genoeg nu de helft van de treinen niet rijdt. Deze trein had dus prima verlengd kunnen worden.
Sorry NS ik ben vandaag heel negatief.
Het waait amper deze morgen dus waarom nu al de dienstregeling aanpassen niemand begrijpt dit soort dingen toch?
Ik vrees dat ze dat niet kunnen uitleggen anders dan dat de NS niet in staat is dit beter te doen.

Ook op mijn traject vandaag geen verlengde trein, wel dubbel aantal reizigers. Het effect daarvan kan iedereen voorstellen.
Vanmorgen een zes bakken SLT, gisteren 8... ja dat helpt.

Ik heb toch het vermoeden dat de NS hoopt dat de meeste klanten thuisblijven.

Kortere en minder treinen, zullen sneller vertraagt zijn omdat er meer mensen moeten in en uitstappen.
Maar voor de statistieken staat het natuurlijk wel mooier...
Reputatie 6
Badge
Ik zit nu lekker in de bus naar Barendrecht. Wat een rust vergeleken met de trein. Dit ga ik standaard doen als NS weer met dit soort domme rituelen komt 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Hier langere treinen, wel lekker vol vanmorgen.
Reputatie 4
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!

De sprinter serie 5000 stopt normaal niet op Delft Zuid omdat hij anders de IC naar Breda in de weg zit

Nu een 'storing' tussen Rotterdam en Breda op de HSL.
Fantastisch dat ook de IC Dordrecht-Breda is geschrapt.
Dan maar met z'n allen in de sprinter.

NS, Dit was al maanden geleden te voorzien.

p.s. De treinen van Arriva rijden volgens de normale dienstregeling.
Reputatie 6
Badge
@Schraper, dat moet ik zien. Ik ga vanmiddag mijn beste camera pakken voor dat mooie tafereel 😛
Reputatie 7
Badge +3
Tussen Leiden en Den Haag valt vandaag de 6300 serie uit (sprinter Haarlem – Den Haag). Op zich geen punt, had ik me gisteravond al op ingesteld; de 4600 zou wel rijden, dus gewoon kwartiertje later van huis. Maar dan moet er natuurlijk geen 4tje ingezet worden waar normaal minstens een 6je rijdt (en wat vaak al krap is). De sprinter van 7.38 vanaf De Vink was al bomvol voor er ook maar iemand op De Vink was ingestapt, men mocht al 1e klas zitten/staan en op Voorschoten paste het echt niet meer en bleven er behoorlijk wat mensen achter. Zeer onaangenaam, aan alle kanten geduw. Instappen en vertrekken duurde hierdoor ook 3 x zo lang op zowel De Vink als Voorschoten zodat de IC naar Vlissingen ons net na Mariahoeve al voorbij reed, dus geen overstap mogelijk op Laan van NOI. De IC’s reden ook maar om het half uur, dus overstap missen is daar een half uur wachten.
Ik heb maar besloten om via Den Haag centraal te gaan en daar de sprinter richting Dordrecht te pakken.

Overigens gaf de elektronische lichtkranten in die sprinter 5029 niet aan dat er ook op Delft Zuid gestopt zou worden. Volgens OVtijden heeft ‘ie er wel gestop en daar 3 minuten vertraging opgelopen (andere 5000’s ook). Maar er wordt ook aangeven dat ‘ie in 1 minuut van Delft naar Delft Zuid zou gaan, niet echt realistisch, normaal is dat 3 minuten. Maar er wordt tenminste wel extra gestopt.
Reputatie 7
Badge +3

Intussen rijdt de IC naar Breda niet meer. Probleem opgelost 😃
Overigens gaf de elektronische lichtkranten in die sprinter 5029 niet aan dat er ook op Delft Zuid gestopt zou worden. Volgens OVtijden heeft ‘ie er wel gestop en daar 3 minuten vertraging opgelopen (andere 5000’s ook). Maar er wordt ook aangeven dat ‘ie in 1 minuut van Delft naar Delft Zuid zou gaan, niet echt realistisch, normaal is dat 3 minuten. Maar er wordt tenminste wel extra gestopt.
Die stop te Dtz heeft _nogal_ wat problemen veroorzaakt, ik ben al lang blij dat er in ieder geval een stop in de ritinfo zit die qua tijd enigszins in de buurt komt. Beter dan niks.
Reputatie 7
Badge +3
Helemaal mee eens, en mooi dat het gisteravond toch geregeld is.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor reizigers naar Delft Zuid verwarrend is dat het niet vermeldt wordt in de trein. Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken op het vertrek bord op het perron of daar Delft Zuid als tussenstation werd vermeld. Doordat ik later aankwam op Den Haag Centraal ben ik maar snel ingestapt, was al bijna vertrektijd.
Er is inmiddels in- en extern al het nodige over gezegd, eventuele constructies die vandaag nog bedacht worden zijn mooi meegenomen, en verder is het hopen dat het de volgende keer beter gaat.
Reputatie 1
Jammer dat er weer op het HSL traject als eerste wordt gestopt.
Verdorie, zit ik toch in de trein en moet ik vanavond weer terug...:( Hopelijk wind mee. 🙂
Reputatie 6
Badge
Grappig dat er vandaag 0 stoptreinen zijn uitgevallen tussen Dordrecht en Geldermalsen/Gorinchem. Is dat traject immuun voor wind?
Reputatie 7
Badge +3
Grappig dat er vandaag 0 stoptreinen zijn uitgevallen tussen Dordrecht en Geldermalsen/Gorinchem. Is dat traject immuun voor wind?
Rondje-om-de-kerk verhaal. Arriva rijdt deze lijn geisoleerd en dan kun gewoon afwachten wat er gebeurt en daarop improviseren.

Overigens is er hier in Den Bosch tot nu toe helemaal geen sprake van welke storm dan ook.
Reputatie 7
Badge +3
Jammer dat er weer op het HSL traject als eerste wordt gestopt.
Dat gebeurt automatisch als er windkracht 5 of meer wordt verwacht omdat dan de Moerdijkbrug in de HSL vanwege de veiligheid door ProRail wordt afgesloten.

Reageer