Beste antwoord door Thom
Kennelijk is het toch nog veranderd in de dienstregeling voor morgen.
Voor de reizigers betekent het meestal dat er minder frequent treinen rijden over een korter traject en dus met vaker overstappen. Veelal is het dus voller. Waar de storm verder schade aanricht, is nu eenmaal niet te voorspellen.
Ik kreeg deze email:
Geachte heer Bommel,
Morgen, 23 februari 2017, rijden we uit voorzorg een aangepaste dienstregeling vanwege het voorspelde stormachtige weer. Voor NS en ProRail is het belangrijk dat u zo veilig en betrouwbaar mogelijk kunt reizen met de trein, ook als het slecht weer is. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere. Door de dienstregeling aan te passen ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor snel op te lossen. Toch kan stormachtig weer voor hinder zorgen, zoals bomen en takken op het spoor of schade aan bovenleidingen en/of rails doordat rond waaiend afval daarin belandt.
Wat betekent dit voor u?
Er rijden morgen minder treinen dan op een gewone werkdag. Op de meeste plekken in Nederland rijden de treinen elk half uur in plaats van elk kwartier. Uw reis kan langer duren, soms met extra overstappen en het kan drukker zijn in de trein.
Ga goed geïnformeerd op reis!
Ondanks de aangepaste dienstregeling en de extra maatregelen kunnen zich nog steeds verstoringen voordoen. De NS Reisplanner wordt in de avonduren bijgewerkt met de meest actuele reisinformatie voor de volgende dag. Wij adviseren u om kort voor vertrek uw reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app. Op ns.nl vindt u meer informatie over de aangepaste dienstregeling.
Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Hans Peters
Commercieel Directeur NS Reizigers
PS: wilt u naast de aankondiging per e-mail ook een pushbericht ontvangen? Download dan de Reisplanner Xtra app in de appstore of Play Store.
http://www.ns.nl
Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan. Daardoor ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor op te lossen. Morgen rijden er daarom in het hele land minder treinen. De aanpassingen voor morgen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen we dat hier (Op ns.nl) melden.
Bekijk origineel
Voor de reizigers betekent het meestal dat er minder frequent treinen rijden over een korter traject en dus met vaker overstappen. Veelal is het dus voller. Waar de storm verder schade aanricht, is nu eenmaal niet te voorspellen.
Ik kreeg deze email:
Geachte heer Bommel,
Morgen, 23 februari 2017, rijden we uit voorzorg een aangepaste dienstregeling vanwege het voorspelde stormachtige weer. Voor NS en ProRail is het belangrijk dat u zo veilig en betrouwbaar mogelijk kunt reizen met de trein, ook als het slecht weer is. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere. Door de dienstregeling aan te passen ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor snel op te lossen. Toch kan stormachtig weer voor hinder zorgen, zoals bomen en takken op het spoor of schade aan bovenleidingen en/of rails doordat rond waaiend afval daarin belandt.
Wat betekent dit voor u?
Er rijden morgen minder treinen dan op een gewone werkdag. Op de meeste plekken in Nederland rijden de treinen elk half uur in plaats van elk kwartier. Uw reis kan langer duren, soms met extra overstappen en het kan drukker zijn in de trein.
Ga goed geïnformeerd op reis!
Ondanks de aangepaste dienstregeling en de extra maatregelen kunnen zich nog steeds verstoringen voordoen. De NS Reisplanner wordt in de avonduren bijgewerkt met de meest actuele reisinformatie voor de volgende dag. Wij adviseren u om kort voor vertrek uw reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app. Op ns.nl vindt u meer informatie over de aangepaste dienstregeling.
Heeft u nog vragen?
Wij helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Hans Peters
Commercieel Directeur NS Reizigers
PS: wilt u naast de aankondiging per e-mail ook een pushbericht ontvangen? Download dan de Reisplanner Xtra app in de appstore of Play Store.
http://www.ns.nl
Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan. Daardoor ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor op te lossen. Morgen rijden er daarom in het hele land minder treinen. De aanpassingen voor morgen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen we dat hier (Op ns.nl) melden.