beantwoord

Storm donderdag 23 februari

  • 22 februari 2017
  • 45 reacties
  • 2116 Bekeken

Reputatie 1
Word morgen de normale dienstregeling gereden ivm de verwachte storm? Of word dit later vandaag bepaald?
icon

Beste antwoord door Thom 22 februari 2017, 16:26

Kennelijk is het toch nog veranderd in de dienstregeling voor morgen.



Voor de reizigers betekent het meestal dat er minder frequent treinen rijden over een korter traject en dus met vaker overstappen. Veelal is het dus voller. Waar de storm verder schade aanricht, is nu eenmaal niet te voorspellen.



Ik kreeg deze email:



Geachte heer Bommel,





Morgen, 23 februari 2017, rijden we uit voorzorg een aangepaste dienstregeling vanwege het voorspelde stormachtige weer. Voor NS en ProRail is het belangrijk dat u zo veilig en betrouwbaar mogelijk kunt reizen met de trein, ook als het slecht weer is. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere. Door de dienstregeling aan te passen ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor snel op te lossen. Toch kan stormachtig weer voor hinder zorgen, zoals bomen en takken op het spoor of schade aan bovenleidingen en/of rails doordat rond waaiend afval daarin belandt.



Wat betekent dit voor u?

Er rijden morgen minder treinen dan op een gewone werkdag. Op de meeste plekken in Nederland rijden de treinen elk half uur in plaats van elk kwartier. Uw reis kan langer duren, soms met extra overstappen en het kan drukker zijn in de trein.



Ga goed geïnformeerd op reis!

Ondanks de aangepaste dienstregeling en de extra maatregelen kunnen zich nog steeds verstoringen voordoen. De NS Reisplanner wordt in de avonduren bijgewerkt met de meest actuele reisinformatie voor de volgende dag. Wij adviseren u om kort voor vertrek uw reis te plannen op ns.nl of met de Reisplanner Xtra app. Op ns.nl vindt u meer informatie over de aangepaste dienstregeling.



Heeft u nog vragen?

Wij helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. Wij staan dag en nacht voor u klaar.



Met vriendelijke groet,



Hans Peters

Commercieel Directeur NS Reizigers



PS: wilt u naast de aankondiging per e-mail ook een pushbericht ontvangen? Download dan de Reisplanner Xtra app in de appstore of Play Store.







http://www.ns.nl



Morgen (donderdag 23 februari) wordt in de loop van de middag een zware storm voorspeld. Bij dergelijke veiligheidsrisico’s voor reizigers en personeel passen NS en ProRail preventief de dienstregeling aan. Daardoor ontstaat er meer ruimte om eventuele problemen op het spoor op te lossen. Morgen rijden er daarom in het hele land minder treinen. De aanpassingen voor morgen worden op dit moment in de reisplanner verwerkt. Zodra de planner is bijgewerkt zullen we dat hier (Op ns.nl) melden.
Bekijk origineel

45 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Jammer dat er weer op het HSL traject als eerste wordt gestopt.
Dat gebeurt automatisch als er windkracht 5 of meer wordt verwacht omdat dan de Moerdijkbrug in de HSL vanwege de veiligheid door ProRail wordt afgesloten.
Reputatie 7
Badge +3
Grappig dat er vandaag 0 stoptreinen zijn uitgevallen tussen Dordrecht en Geldermalsen/Gorinchem. Is dat traject immuun voor wind?
Rondje-om-de-kerk verhaal. Arriva rijdt deze lijn geisoleerd en dan kun gewoon afwachten wat er gebeurt en daarop improviseren.

Overigens is er hier in Den Bosch tot nu toe helemaal geen sprake van welke storm dan ook.
Reputatie 6
Badge
Grappig dat er vandaag 0 stoptreinen zijn uitgevallen tussen Dordrecht en Geldermalsen/Gorinchem. Is dat traject immuun voor wind?
Verdorie, zit ik toch in de trein en moet ik vanavond weer terug...:( Hopelijk wind mee. 🙂
Reputatie 1
Jammer dat er weer op het HSL traject als eerste wordt gestopt.
Er is inmiddels in- en extern al het nodige over gezegd, eventuele constructies die vandaag nog bedacht worden zijn mooi meegenomen, en verder is het hopen dat het de volgende keer beter gaat.
Reputatie 7
Badge +3
Helemaal mee eens, en mooi dat het gisteravond toch geregeld is.
Maar ik kan me voorstellen dat het voor reizigers naar Delft Zuid verwarrend is dat het niet vermeldt wordt in de trein. Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken op het vertrek bord op het perron of daar Delft Zuid als tussenstation werd vermeld. Doordat ik later aankwam op Den Haag Centraal ben ik maar snel ingestapt, was al bijna vertrektijd.
Overigens gaf de elektronische lichtkranten in die sprinter 5029 niet aan dat er ook op Delft Zuid gestopt zou worden. Volgens OVtijden heeft ‘ie er wel gestop en daar 3 minuten vertraging opgelopen (andere 5000’s ook). Maar er wordt ook aangeven dat ‘ie in 1 minuut van Delft naar Delft Zuid zou gaan, niet echt realistisch, normaal is dat 3 minuten. Maar er wordt tenminste wel extra gestopt.
Die stop te Dtz heeft _nogal_ wat problemen veroorzaakt, ik ben al lang blij dat er in ieder geval een stop in de ritinfo zit die qua tijd enigszins in de buurt komt. Beter dan niks.
Reputatie 7
Badge +3
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!

De sprinter serie 5000 stopt normaal niet op Delft Zuid omdat hij anders de IC naar Breda in de weg zit
En nu kan het ineens wel ?


Intussen rijdt de IC naar Breda niet meer. Probleem opgelost 😃
Reputatie 7
Badge +3
Tussen Leiden en Den Haag valt vandaag de 6300 serie uit (sprinter Haarlem – Den Haag). Op zich geen punt, had ik me gisteravond al op ingesteld; de 4600 zou wel rijden, dus gewoon kwartiertje later van huis. Maar dan moet er natuurlijk geen 4tje ingezet worden waar normaal minstens een 6je rijdt (en wat vaak al krap is). De sprinter van 7.38 vanaf De Vink was al bomvol voor er ook maar iemand op De Vink was ingestapt, men mocht al 1e klas zitten/staan en op Voorschoten paste het echt niet meer en bleven er behoorlijk wat mensen achter. Zeer onaangenaam, aan alle kanten geduw. Instappen en vertrekken duurde hierdoor ook 3 x zo lang op zowel De Vink als Voorschoten zodat de IC naar Vlissingen ons net na Mariahoeve al voorbij reed, dus geen overstap mogelijk op Laan van NOI. De IC’s reden ook maar om het half uur, dus overstap missen is daar een half uur wachten.
Ik heb maar besloten om via Den Haag centraal te gaan en daar de sprinter richting Dordrecht te pakken.

Overigens gaf de elektronische lichtkranten in die sprinter 5029 niet aan dat er ook op Delft Zuid gestopt zou worden. Volgens OVtijden heeft ‘ie er wel gestop en daar 3 minuten vertraging opgelopen (andere 5000’s ook). Maar er wordt ook aangeven dat ‘ie in 1 minuut van Delft naar Delft Zuid zou gaan, niet echt realistisch, normaal is dat 3 minuten. Maar er wordt tenminste wel extra gestopt.
Reputatie 6
Badge
@Schraper, dat moet ik zien. Ik ga vanmiddag mijn beste camera pakken voor dat mooie tafereel 😛
Reputatie 4
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!

De sprinter serie 5000 stopt normaal niet op Delft Zuid omdat hij anders de IC naar Breda in de weg zit
En nu kan het ineens wel ?


Nu een 'storing' tussen Rotterdam en Breda op de HSL.
Fantastisch dat ook de IC Dordrecht-Breda is geschrapt.
Dan maar met z'n allen in de sprinter.

NS, Dit was al maanden geleden te voorzien.

p.s. De treinen van Arriva rijden volgens de normale dienstregeling.
Reputatie 6
Badge +1
Hier langere treinen, wel lekker vol vanmorgen.
Reputatie 6
Badge
Ik zit nu lekker in de bus naar Barendrecht. Wat een rust vergeleken met de trein. Dit ga ik standaard doen als NS weer met dit soort domme rituelen komt 🙂
Vanmorgen een zes bakken SLT, gisteren 8... ja dat helpt.

Ik heb toch het vermoeden dat de NS hoopt dat de meeste klanten thuisblijven.

Kortere en minder treinen, zullen sneller vertraagt zijn omdat er meer mensen moeten in en uitstappen.
Maar voor de statistieken staat het natuurlijk wel mooier...
Ik vrees dat ze dat niet kunnen uitleggen anders dan dat de NS niet in staat is dit beter te doen.

Ook op mijn traject vandaag geen verlengde trein, wel dubbel aantal reizigers. Het effect daarvan kan iedereen voorstellen.
Sorry NS ik ben vandaag heel negatief.
Het waait amper deze morgen dus waarom nu al de dienstregeling aanpassen niemand begrijpt dit soort dingen toch?
Reputatie 4
Sprinter 7.12 Gouda-Rotterdam. Normaal een oase van rust. Vandaag geen rijtuig langer dan normaal. Dus overvol.
Die stormdienstregeling is dus een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Want materieel en personeel is er genoeg nu de helft van de treinen niet rijdt. Deze trein had dus prima verlengd kunnen worden.
Zelf bestel ik morgen eten en mag een bezorger dit morgen op de scooter afleveren, al zorg ik er wel voor dat hij op de heenreis wind mee heeft. Scheelt tijd. 🙂 Wat een 'verwacht' tering weer zeg. 😞
Reputatie 4
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!

De sprinter serie 5000 stopt normaal niet op Delft Zuid omdat hij anders de IC naar Breda in de weg zit
En nu kan het ineens wel ?
Reputatie 7
Badge +4
Tussen de diepvries en de magnetron zal er morgen weinig tegenwind zijn. De voorspellingen geven overigens een ruime marge. We wachten af.
Als het morgen echt zo gaat stormen denk ik dat ik maar eten bestel. 🙂 Hoef ik zelf niet de deur uit. En bij de juiste zaak, wind mee heen 😉, is het per scooter zo bezorgd. .... 😞
Reputatie 7
Badge +3
Top zeg. Dat is snel geregeld. Zullen veel reizigers dankbaar voor zijn.
Naar aanleiding van de opmerking van Momo heb ik contact opgenomen over de reis van Den Haag -> Delft Zuid. Die komt zo snel mogelijk weer in de reisplanner te staan. Heel erg bedankt dat je ons daarop hebt gewezen!
Reputatie 6
Badge +1
Ze gaan toch niet weer 2 sprinters per uur rijden tussen Rotterdam en Den Haag mag ik hopen? Ik heb nog een hele voorraad sardines in blik van de vorige keer...

Om het nog leuker te maken wordt de 5100 tussen Den Haag naar Dordrecht geschrapt, de 5000 rijdt wel, maar die stopt in zuidelijke richting niet op Delft Zuid. Dit station is dus alleen bereikbaar in de richting van Den Haag.
https://acc.ovtijden.com/avtdag/DTZ/20170223

Geeft ook hele leuke reisadviezen in de planner wanneer je bv van Den Haag HS of Centraal naar Delft Zuid wilt, namelijk geen enkele.

Gaat de 5000 nog wel extra stoppen op Delft Zuid of moet men vreemde alternatieven gaan zoeken zoals door reizen naar Schiedam en dan terug naar Delft Zuid of vanaf Den Haag Centraal via Gouda, Rotterdam weer de sprinter naar Den Haag nemen?

Ik ben allang blij dat ik vanwege het overslaan van Delft Zuid nu tijdelijk tot en van Delft reis en dus dit probleem niet heb, maar als de 5000 niet extra gaat stoppen op Delft Zuid en inderdaad de enige sprinter naar Dordrecht is morgen, gaat dit voor veel mensen wel een probleem opleveren.


Haha dat is wel echt heel knullig zeg!

@Chiel NS dat wordt een kwestie van in de bijsturing oplossen...

Reageer