beantwoord

Suggestie Dienstregeling Venlo - Eindhoven

  • 1 November 2021
  • 4 reacties
  • 199 Bekeken

Doordat er aan het spoor wordt gewerkt de komende week, vertrekt de trein vanuit Helmond naar Eindhoven ipv 7.02 uur om 7.05. Hierdoor komt de trein om 7.14 uur aan, waardoor ik mijn aansluiting richting Tilburg mis. Zou het niet handig zijn om de trein om 7.02 te laten vertrekken?

icon

Beste antwoord door bahnrider 1 November 2021, 14:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

Voor u wel wellicht maar niet voor de rest van het spoorwegnetwerk.

Reputatie 3

De IC naar Helmond keert in Helmond op de IC naar Eindhoven/Schiphol. Ik vermoed dat de NS graag daar 10 pauze tussen plant, om zo het aantal treinen dat met vertraging uit Helmond vertrek zo klein mogelijk te maken. 3 minuten eerder vertrekken en dan 3 extra minuten wachten in Eindhoven was volgens mij ook publieksvriendelijker geweest, maar misschien is dit niet mogelijk. Misschien is hier iemand die bij de NS of prorail werkt die hier meer over weet.

Reputatie 7
Badge +1

OF het spoor waarop die trein in Ehv moet binnenkomen is dan nog bezet of pas te kort vrij van de vorige trein. Ik ken de toestand daar niet precies met al die werken, maar mogelijk zijn er ook nog sporen buiten dienst, zodat het nog meer passen+meten is?

Helaas voor U-wie zien als geregelde volgers op dit forum vaak van dit soort suggesties, maar in de praktijk blijkt er vrijwel altijd een grondige reden te zijn waarom het dus niet kan. idem dito voor al die gemelde hele krappe of juist veel te lange overstaptijden (bvb 29 min bij 2 halfuurdiensten).

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb nog niet echt de reden gehoord waarom dit zo is. De pauze zou best kunnen. Het zou slim van de ns zijn geweest als ze dit zouden communiceren naar de passagiers: zo voorkom je veel onvrede.

Reageer