beantwoord

Thalys vertrekt 20 minuten eerder, maar...

• 23 juni 2017
  • 5 reacties
  • 218 Bekeken

Morgen heb ik voor 10:00 een Thalys geboekt, maar ik lees op de site een vrij algemene melding dat deze 'ongeveer 20 minuten eerder vertrekken'. Dat neigt een beetje naar 'we weten het eigenlijk niet, zoek het zelf maar uit'.

Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik morgen deze trein haal? In de NS-app heb ik niet het idee dat de daadwerkelijke vertrektijden (dus de vervroegde) zichtbaar zijn, dus het is gissen gissen gissen en ik maak mij daar zorgen over.
icon

Beste antwoord door iMark 23 juni 2017, 10:57

De vertrektijd van 10.00 uur is de werkelijke vertrektijd op 24 juni op basis van de gewijzigde dienstregeling vanwege de werkzaamheden.

Op bijvoorbeeld zaterdag 1 juli vertrekt de trein om 10.17 uur. De aangepaste vertrektijd staat correct op uw biljet. Uit bijgevoegde voorbeelden kunt u zien dat op zaterdag 24 juni Thalys niet via Schiphol rijdt. De genoemde 'ongeveer 20 minuten eerder' is in werkelijkheid dus 17 minuten eerder in vergelijking met de reguliere dienstregeling via de HSL.

Als stelregel geldt bij Thalys dat werkzaamheden dusdanig vroeg bekend moeten zijn dat de gewijzigde dienstregeling verwerkt zit in het reserveringssysteem. Het zou anders tot enorme chaos leiden wanneer er bijvoorbeeld tickets verkocht waren vanaf station Schiphol terwijl de trein daar gedurende meer dan een week niet stopt.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Sowieso is het verstandig om voor een internationale trein ruim op tijd te zijn, dus in dat licht zou 20 minuten eerder vertrekken geen probleem moeten zijn. Jouw thalys vertrekt om 10:00 uit Amsterdam (normaliter 10:17 - dat verklaart het ongeveer 20 minuten verschil), en zal niet rijden via Schiphol.
Spreekt vanzelf. Wat mij vooral verwart is dat ik in april al geboekt heb, en de vertrektijd op mijn ticket niet 10:17 is, maar 10:00. Dus ik vraag mij af of de trein nu rond 09:55 vertrekt of rond 09:35 en dat ik niet per abuis morgen in de verkeerde trein zit. Vandaar mijn vraag of de vertrektijden in de app en op de site zoals zij er nu staan, op basis is van 20 minuten vroeger, of de tijd waarop de Thalys gewoonlijk zou vertrekken. Daar hoop ik een helder antwoord op te krijgen.
Badge +3
De vertrektijd van 10.00 uur is de werkelijke vertrektijd op 24 juni op basis van de gewijzigde dienstregeling vanwege de werkzaamheden.

Op bijvoorbeeld zaterdag 1 juli vertrekt de trein om 10.17 uur. De aangepaste vertrektijd staat correct op uw biljet. Uit bijgevoegde voorbeelden kunt u zien dat op zaterdag 24 juni Thalys niet via Schiphol rijdt. De genoemde 'ongeveer 20 minuten eerder' is in werkelijkheid dus 17 minuten eerder in vergelijking met de reguliere dienstregeling via de HSL.

Als stelregel geldt bij Thalys dat werkzaamheden dusdanig vroeg bekend moeten zijn dat de gewijzigde dienstregeling verwerkt zit in het reserveringssysteem. Het zou anders tot enorme chaos leiden wanneer er bijvoorbeeld tickets verkocht waren vanaf station Schiphol terwijl de trein daar gedurende meer dan een week niet stopt.

Bedankt iMark, dat is het antwoord waar ik naar zocht! Blij mee.
Badge +3
Graag gedaan. Ik kan me best voorstellen dat de communicatie van NS tot wat verwarring heeft geleid. Daarom een gratis tip aan NS om een extra zin op te nemen bij communicatie over een geplande gewijzigde dienstregeling van Thalys. "Kijk op uw biljet/reservering voor de juiste vertrektijd."

Reageer