beantwoord

Tijdens werkzaamheden op de route uitchecken

  • 29 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 259 Bekeken

Ik reis momenteel van Eindhoven naar nijverdal, normaal kost me dit 1e klas € 24,30. Nu moet ik omreizen via Amsterdam zuid, waar ik verplicht moest uitchecken en weer inchecken, en ben ik € 19.10 kwijt voor het stuk Ehv - Adam zuid + nog eens € 21,50 voor het stuk Adam zuid - nijverdal. Hoe werkt dit? Kan ik dit terug vragen? Alvast bedankt,

Groeten Jonneke
icon

Beste antwoord door Thom 29 oktober 2016, 19:39

Waaom moet u in Amsterdam-Zuid verplicht uitchecken? Vanwege de omweg of een overstap waarbij u door poortjes moet? Als er door een omleiding extra kosten zijn, dan vindt Klantenservice daar een oplossing voor. Als u een omweg moet nemen vanwege werkzaamheden die zijn aangegeven door de reisplanner, dan hoeft u niet extra uit- en in te checken om aan twee enkele reizen te komen. Ik ben niet in de positie u een toezegging te doen maar neem voor zeker aan, dat u tegemoet gekomen wordt.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief en ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Wilt u een livechat met een echt mens: https://chat.webhelp.nl/ns/
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Waaom moet u in Amsterdam-Zuid verplicht uitchecken? Vanwege de omweg of een overstap waarbij u door poortjes moet? Als er door een omleiding extra kosten zijn, dan vindt Klantenservice daar een oplossing voor. Als u een omweg moet nemen vanwege werkzaamheden die zijn aangegeven door de reisplanner, dan hoeft u niet extra uit- en in te checken om aan twee enkele reizen te komen. Ik ben niet in de positie u een toezegging te doen maar neem voor zeker aan, dat u tegemoet gekomen wordt.


De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief en ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Wilt u een livechat met een echt mens: https://chat.webhelp.nl/ns/
Mailen gaat via het contactformulier: https://www.ns.nl/formulieren/contact.html
Als u iets met een bijlage wilt versturen, kunt u dat hier vragen.

Bedenk wel dat het antwoord op een mail doorgaans lang op zich laat wachten.
Ik moest door poortjes om van het spoor af te komen, zelfde voor er weer op... Ga er nog even via fb achteraan
Welkom op het NS Serviceforum Jonneke. Is de afhandeling op Facebook naar wens geweest?
Reputatie 4
Om even in te haken op het overstappen bij Amsterdam Zuid:

Familie van me gaat 11 december van Hilversum naar Venlo. De reisplanner geeft om 6:31 een mogelijkheid met overstap in Amsterdam Zuid. Als die reisoptie gekozen wordt en ze reizen op saldo, hoe worden de kosten dan berekend? De Reisplanner geeft nu 21,70 vol tarief/13,00 40% aan. Dit is neem ik aan voor de normale route (Hilversum direct naar Utrecht en dan verder naar Venlo). Wordt het nu duurder door die verplichte uit/incheck te Amsterdam Zuid?
Reputatie 7
Badge +4
Als ze inchecken voor 06.35 dan wordt het kortingspercentage gerekend. Zou je in Amsterdam-Zuid poortjes moeten passeren dan geldt het van rit- naar reisprincipe en blijven ze met korting reizen.
Voor u is de verandering een voordeel. Het is ook vooral ingevoerd om dit mogelijk te maken.
De overstap, eigenlijk het moment tussen uitchecken en opnieuw inchecken, mag niet langer dan 35 minuten duren.
Het wordt dus niet duurder. Voor 1 september was dat wel zo geweest, al was er een compensatieregeling. Dit is veel eenvoudiger.
Reputatie 4
Ze reizen met korting, daar het een zondag betreft. Het ging mij vooral om de totaal kosten. Zorgt ook de rit naar reis er dan voor dat de totaal kosten op die 13,00 blijft. Of gaat het uit/inchecken voor een hoger kostenplaatje zorgen?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, als de kosten €13,00 bedragen dan worden ze door dit uit- en inchecken niet hoger. De langeafstandskorting blijft ook gewoon bestaan. Er is geen enkele oorzaak te bedenken waardoor de kosten hoger zouden kunnen worden. Als u op zondag reist, hoeft u uiteraard geen rekening te houden met spitstijden. Het is dan een gewone overstap bij dezelfde vervoerder.

Reageer