beantwoord

toeslag IC direct tijdens werkzaamheden weekend 29 november -1 december

• 26 november 2019
  • 9 reacties
  • 220 Bekeken

Zaterdag 30 november reis ik van Vlissingen naar Schiphol en wil in Rotterdam de IC direct nemen.

Ik krijg via de planner te zien dat er werkzaamheden zijn op het traject tussen Leiden  C en Schiphol .

Moet ik nu ook via Leiden  C reizen en dan de bus pakken en zo ja waarom moet ik dan nog € 2.60 betalen.

Hartelijk dank voor een duidelijk antwoord

icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 november 2019, 14:17

Misschien heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt.

Ik neem dus de IC direct vanaf Rotterdam en weet dat ik € 2.60 moet betalen.

Maar op de reisplanner staat er een teken bij dat er werkzaamheden op het traject zijn ...deze werkzaamheden hebben toch helemaal geen invloed op mijn  reis aangezien ik niet via Leiden reis.

Ah, dan heb ik je vraag inderdaad verkeerd begrepen.

De werkzaamheden hebben geen directe invloed op de IC Direct, maar doordat reizigers mogelijk eerder de keus kunnen maken om de IC Direct te pakken, heeft het mogelijk wel indirecte gevolgen op bijvoorbeeld de drukte. Ik vermoed dat ze daarom ook vermeld worden bij deze IC Direct rit.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De IC Direct rijdt niet via Leiden dus de werkzaamheden hebben daarom ook geen invloed op de IC Direct. Wel moet u gewoon toeslag betalen.

Goedemiddag Dutchy. De IC Direct wordt enkel toeslagvrij gemaakt in bepaalde situaties wanneer er geen enkele andere mogelijkheid is om jouw reis te maken en je in wezen geforceerd wordt om de IC Direct te pakken. Dat is in dit geval niet ter sprake, gezien je ook kunt reizen via Leiden Centraal en dan gebruik kunt maken van het vervangende busvervoer tussen Leiden en Schiphol.

Gebruik maken van de IC Direct is daarom een keuze en dus blijft de toeslag noodzakelijk.

Als je via Leiden reist (en de bus moet nemen vanwege werkzaamheden), hoef je geen toeslag te betalen. Maar als je snel en op tijd wil aankomen op Schiphol dien je dus de intercity direct te nemen en de toeslag te betalen.

Eigenlijk zou de NS klanten ter wille kunnen zijn door de toeslag te laten vervallen, omdat het verschil tussen de intercity direct en het vervoer naar Schiphol via de goedkopere (geen toeslag) route erg groot is geworden dankzij de werkzaamheden.

Maar op de reisplanner staat er een teken bij dat er werkzaamheden op het traject zijn ...deze werkzaamheden hebben toch helemaal geen invloed op mijn  reis aangezien ik niet via Leiden reis.

Ah, dan heb ik je vraag inderdaad verkeerd begrepen.

De werkzaamheden hebben geen directe invloed op de IC Direct, maar doordat reizigers mogelijk eerder de keus kunnen maken om de IC Direct te pakken, heeft het mogelijk wel indirecte gevolgen op bijvoorbeeld de drukte. Ik vermoed dat ze daarom ook vermeld worden bij deze IC Direct rit.

Ik vermoed dat ze daarom ook vermeld worden bij deze IC Direct rit.

(deze twee woorden door mij vetgemaakt)

Vraag 1. Heb jij de mogelijkheid om zoiets uit te zoeken?

Vraag 2. Mag jij eigenlijk contact hebben met de klantenservice en dingen uitzoeken en regelen?

Ik kan een zoektocht starten voor een exact antwoord, ja, maar mijn vermoeden is gebaseerd op ervaring en eerdere kennis, dus ik acht de kans klein dat mijn huidige antwoord niet klopt. Daarnaast zou er veel tijd in gaan zitten en heeft het resultaat in dit geval weinig tot geen meerwaarde voor de vraag van de topicstarter. Voor hem is het voornamelijk van belang dat hij de reis kan maken zoals hij hem gepland heeft.

Vraag 2. Mag jij eigenlijk contact hebben met de klantenservice en dingen uitzoeken en regelen?

De NS Community is in wezen een onderdeel van de Klantenservice. Ik kan en mag alles wat een Klantenservice medewerker ook kan. Gezien de beperkte activiteit van een Moderator op de Community is het echter zelden handig om een Klantenservice vraag ook via dit kanaal uit te voeren, vandaar dat we meestal doorverwijzen. Ik zie echter niet in hoe deze vraag relevant is in dit topic.

Ik kan een zoektocht starten voor een exact antwoord, ja, maar mijn vermoeden is gebaseerd op ervaring en eerdere kennis, dus ik acht de kans klein dat mijn huidige antwoord niet klopt. Daarnaast zou er veel tijd in gaan zitten en heeft het resultaat in dit geval weinig tot geen meerwaarde voor de vraag van de topicstarter. Voor hem is het voornamelijk van belang dat hij de reis kan maken zoals hij hem gepland heeft.

De NS Community is in wezen een onderdeel van de Klantenservice. Ik kan en mag alles wat een Klantenservice medewerker ook kan. Gezien de beperkte activiteit van een Moderator op de Community is het echter zelden handig om een Klantenservice vraag ook via dit kanaal uit te voeren, vandaar dat we meestal doorverwijzen. Ik zie echter niet in hoe deze vraag relevant is in dit topic.

Bedankt voor uw antwoord!

Een paar jaar geleden kon een moderator echte problemen oplossen. Mij werd zelfs een bloemetje aangeboden, omdat de NS duidelijk in de fout was gegaan waardoor ik enige ellende te verduren kreeg.

Dat was toch wel sportief.

Nogmaals dank!

Als ik hierop mag inhaken.. 

dus de intercity direct van rotterdam cs naar schiphol/amsterdam rijdt wel gewoon zonder omleiding?

Reageer