beantwoord

traject Schiphol IC Utrecht

• 15 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Dat er een bus moet worden genomen wegens werkzaamheden begrijp ik maar waarom is de IC naar Nijmegen veranderd in een stop trein naar Utrecht? Alleen de bus geeft al genoeg vertraging. Was dit alleen voor vandaag?
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 augustus 2018, 17:25

Door de werkzaamheden tussen Utrecht en Ede/Rhenen rijdt de sprinter tussen Veenendaal en Breukelen niet, ook niet tussen Utrecht en Breukelen. De intercity's tussen Schiphol en Utrecht die normaal van/naar Nijmegen rijden, stoppen daarom extra in Utrecht Zuilen, Maarssen en Breukelen. Zo houden die drie stations toch vier reismogelijkheden per uur.

Dit duurt tot de werkzaamheden zijn afgerond; vanaf 27 augustus is de dienstregeling dus weer als gewoon. De intercity's tussen Schiphol en Utrecht die van/naar Venlo rijden, stoppen overigens niet extra.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
En de reiziger moet maar elke dag de reisplanner checken. Dan is duidelijk welke trein rijdt en of er zo als nu extra stops zijn.
Reputatie 5
Dit is (onlangs ingevoerd) nieuw beleid. NS meldt alleen wat er wel rijdt en niet meer wat er ten opzichte van de gebruikelijke situatie gewijzigd is. Dus geen "rijdt niet" of "extra trein" meer op de borden bij geplande wijzigingen. Alleen de nieuwe situatie, alsof er niets veranderd is, met als argument dat het "duidelijker is voor de reiziger". Dus ook geen geld terug bij vertraging - want de trein rijdt immers zoals gecommuniceerd in de reisplanner.
Om hier even op aan te haken... Ik reis iedere dag tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Zuid. Begin deze week merkte ik ineens dat de trein overal stopte en ging er vanuit dat dit een storing betrof. Er stond immers niets in de app over werkzaamheden en aangezien ik me heb aangemeld voor meldingen van wijzigingen op dit traject, maar niks heb vernomen, leek me het een juiste aanname dat het eenmalig was. Helaas.

Nu ben ik als ik pech heb dus een half uur langer onderweg iedere dag. Even een kwartier dingen afronden op het werk kan betekenen dat ik ineens veel later thuis ben. Beter plannen dus.

Maar het meest storende is nog wel dat de NS compleet in gebreke is gebleven qua communicatie hierover. Er is niets te vinden op het station, in de app, op de website. De enige wijzigingen zijn stilletjes doorgevoerd in de reisplanner, zonder de reiziger hiervan op de hoogte te brengen. Waarom?!

Nou moet ik de komende week dus steeds heel goed opletten welke trein ik pak. Een half uur langer in de trein per dag is me te veel en dit vind ik eigenlijk vallen onder de "geld terug bij vertraging" regeling. Er is immers niet over gecommuniceerd.

Dit kan echt niet zo en drijft mensen juist uit de trein. Dan is de auto pakken ineens een veel betere optie. Erg jammer, ik hoop dat de NS dit in het vervolg beter aanpakt.
Badge +3
Door de werkzaamheden tussen Utrecht en Ede/Rhenen rijdt de sprinter tussen Veenendaal en Breukelen niet, ook niet tussen Utrecht en Breukelen. De intercity's tussen Schiphol en Utrecht die normaal van/naar Nijmegen rijden, stoppen daarom extra in Utrecht Zuilen, Maarssen en Breukelen. Zo houden die drie stations toch vier reismogelijkheden per uur.

Dit duurt tot de werkzaamheden zijn afgerond; vanaf 27 augustus is de dienstregeling dus weer als gewoon. De intercity's tussen Schiphol en Utrecht die van/naar Venlo rijden, stoppen overigens niet extra.

Reageer