beantwoord

Trein naar Gouda Goverwelle vanaf Lombardijen ??

• 20 februari 2020
  • 6 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 5

Ivm de werkzaamheden vanaf as weekend bij Den Haag verandert er nogal wat in de dienstregeling. 

Maar wat ik echt niet snap is dat de reisplanner me op maandagochtend de trein van R'dam Lombardijen naar Gouda Goverwelle wil laten nemen. Die dan vervolgens naar R'dam CS rijdt ...

icon

Beste antwoord door Momo 20 februari 2020, 20:05

Allebei de opties worden weergegeven in de reisplanner en dan kun je zelf kiezen welke je neemt. Blijf je in de sprinter zitten tot HS dan moet je de bus nemen naar Den Haag Centraal. Wil je niet met een bus, dan is er de optie om op Rotterdam Centraal over te stappen op de IC en dan op Laan van NOI weer om naar Den Haag Centraal te gaan.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja, lijkt erg onlogisch, maar ipv zoals normaal naar Den Haag Centraal te rijden, gaat deze sprinter na Den Haag HS de andere kant op en via Voorburg en Zoetermeer inderdaad naar Gouda Goverwelle. Die week rijdt o.a.de sprinter Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle niet. 

https://treinposities.nl/ritinfo/20200224/5020

Er is die week nog een treinserie die anders rijdt, de 4600 gaat dan niet naar Den Haag Centraal maar rijdt na Laan van NOI door via HS en Delft naar Rotterdam Centraal. 

Reputatie 5

De sprinter gaat door naar HS ? Waarom moet ik dan op CS overstappen op een IC naar HS ??

Oh wacht, het wordt nog gekker ; je kan ipv overstappen voor HS ook blijven zitten in dezelfde sprinter van 8:09 die dan doorrijdt naar HS ?!

De kortste reistijd wordt uiteraard weergegeven. Je bent met twee keer overstappen (vanaf Rotterdam met de IC naar Laan van NOI, en dan de IC naar Den Haag Centraal) 3 minuten eerder in Den Haag Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Allebei de opties worden weergegeven in de reisplanner en dan kun je zelf kiezen welke je neemt. Blijf je in de sprinter zitten tot HS dan moet je de bus nemen naar Den Haag Centraal. Wil je niet met een bus, dan is er de optie om op Rotterdam Centraal over te stappen op de IC en dan op Laan van NOI weer om naar Den Haag Centraal te gaan.

Reputatie 7
Badge +4

Bij wekrzaamheden op verschillende plaatsen komen andere trajecten wel meer voor. Mijn trein ging ooit van Gouda rechtstreeks naar Maastricht zonder de gebruikelijke overstap in Utrecht. Er waren toen problemen bij Schiphol en Deventer. Best creatief en het kwam me nog uit ook. ;-) Laatst werd de IC naar het Noorden die normaal van Den Haag via Schiphol naar de beschaving gaat, ook omgeleid via Gouda. Elk nadeel hep se foordeel.

Reputatie 7
Badge +3

Soms komt het wel eens handig uit ja. Voor mij jammer dat deze werkzaamheden niet vorig jaar of zo waren toen ik nog dagelijks van De Vink naar Delft ging met overstap op Laan van NOI. Volgende week is dat gewoon rechtstreeks met de sprinter en daardoor 6 minuten sneller.

Reageer